Opeens een boot-wachtwoord..

Pagina: 1
Acties:

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Zojuist sluit ik mijn good old IBM ThinkPad X30 laptop af en prik nog even de adapter er in om op te laden. Laptop stond op dat moment al uit. Vervolgens springt hij weer aan en staat er een sleuteltje in beeld met een cursor.. Met geen mogelijkheid kom ik hier voorbij!

Ik snap er ook echt niets van, want heb deze laptop al ruim 6 jaar en nog nooit een wachtwoord in hoeven voeren of wat dan ook om de laptop op te starten. Wat kan hier het probleem zijn en hoe is dit te verhelpen?

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-12-2025

Tags NL

Harmful or Harmless?

En als je hem uit/aan doet, komt de prompt dan nog steeds? Kun je nog wel in de bios komen als je hem aanzet en F1 ingedrukt houdt?

https://powershellisfun.com

Verwijderd

Beste,

Ik hoop dat dit het niet is maar dit heb ik ooit meegemaakt bij een klant.
Door een spanningspiek op de notebook raakte de security chip van slag. (in klant zijn geval door een piek op de USBpoort)

Resultaat? Moederbord moeten vervangen en omdat de gebruiker encryptie van de hdd had aanstaan ook nog eens alle data weg!

Wat u in iedergeval kunt doen is 020-5133939 bellen (Lenovo / IBM helpdesk), de notebook is dan wel uit garantie, maar af en toe willen ze nog quick fixes voor dit soort zaken weten.

MVg.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2009 17:46 ]

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04:08
Wel vreemd, als er een wachtwoord op zou staan dan zou je bij een ThinkPad geen sleuteltje maar een slotje in beeld verwachten met drietal mogelijke varianten:

http://www-307.ibm.com/pc...lenovo&lndocid=MIGR-59377

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:44:

Wat u in iedergeval kunt doen is 020-5133939 bellen (Lenovo / IBM helpdesk), de notebook is dan wel uit garantie, maar af en toe willen ze nog quick fixes voor dit soort zaken weten.

MVg.
Af en toe? Dit zijn ze naar mijn mening gewoon verplicht. Ook al heb je de laptop 25 jaar.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:23
Modbreak:Ik laat het topic itt anders maar even open na van de post van Notebook Totaal. Het is echter nog steeds niet de bedoeling, hoe dan ook, te spreken over mogelijke methoden om het wachtwoord te hacken of iets dergelijks. Dit mbt het beleid omtrent "aanzetten tot illegale activiteiten", daar we niet kunnen vaststellen via het web of de TS de rechtmatige eigenaar is

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:53

MsG

Forumzwerver

Kan je eventueel bij het moederbord? Probeer het batterijtje eens een poos los te halen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-12-2025

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica