ssd gebruik/duurzaamheid, of toch hardisk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142343

Topicstarter
Ik kan geen keuze maken over een ssd of hardisk.

Ik wil een super stil systeem bouwen, en dacht aan een SSD.
Ik had eerst het idee om de Kingston V series 128Gb ssd te kopen.
Echter, ik lees nu wat op internet, en merk op dat de OS'en aangepast moeten worden kwa settings voor een SSD, en dat windows 7 dat goed doet. Echter zou Windows xp heel erg moeilijk werken met een SSD.
Veelal het gelimiteerde aantal schijf acties die een SSD kan doen, en dat je wel binnen een paar maanden door je schijfbewerkingen heen ben als je xp niet goed instel.
Nu lees ik niets over duurzaamheid op de Kingston website, alleen dat de SSD 1.000.000 uur mee moet kunnen gaan, maar dit is volgens mij onzin, het heeft niets met uren te maken volgens mij.

Nu wilde ik gewoon windows xp gebruiken, en ben bang dat dalijk mijn dure SSD niet meer goed werkt na een korte tijd.

Misschien kies ik dan toch maar voor een stille samsung F2 1TB schijf, die zouden stil moeten zijn.
Iemand nog tips hoe deze te instaleren kwa ophanging. Een hardisk behuizing, of gewoon anti vibe rubbertjes?
Of weet iemand hier dat de SSD geen enkel probleem zal zijn?

Hier link naar SSD met windows xp critiek..
http://internetbestsecret...ndows-xp-for-ssd-use.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:37

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Koop een Intel X25-M of een OCZ Vertex en maak je gewoon geen zorgen. Beiden kunnen zoveel schrijfacties aan dat ze langer mee zullen gaan dan wat je van een harde schijf mag verwachten.

+Sneller
+Stiller
+Gaat langer mee
-Duurder
-Veel minder opslag per euro

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Het grote ssd topic:

Het grote SSD topic ~ Deel 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigapower
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-06 19:17
SSD is erg goed voor stilte maar hij is niet al te groot tenzij je erg veel geld gaat uitgeven, dus in de meeste gevallen zal je er sowieso nog wel een losse normale HD aan hangen

Ik heb zelf ook een 60 gb vertex ssd voor OS/apps en een 1tb samsung F2 ecogreen als data.

Ik heb zelf een niet zo een stille kast, maar beide schijven zijn erg stil. De samsung hoor je wel ratelen bij schijfacties, maar veel minder als mn oude schijf (samsung spinpoint 320 gig), iig merk ik nu dat de fans het hards klinken samen met wat gepiep van moederbord/voeding (waar ik me voorheen niet zo aan ergerde maar nu wel ). dit probleem zal je altijd houden, als je van het ene geluid af ben dan hoor je het andere weer boven uit. Ik weet nog op een oude pc had ik last van een luide cpu fan, ik die vervangen met een luxe stille en ik dacht "yes dit gaat zo stil worden dat wil je niet weten" en toen eenmaal erop gezet was de hd weer te hard.

Voor mijn huidige pc is het ook tijd tijd voor nieuwe fans en moederboard of beter geisoleerde kast

[ Voor 4% gewijzigd door Gigapower op 21-08-2009 19:21 ]