Port forwarding probleem Zyxel > airport extreme > Imac

Pagina: 1
Acties:

• Flox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-02 09:14
Hoi allemaal,

Ik wil een port forwarding aan maken ivm het gebruik maken van de ingebouwde functie van apple remote desktop.

Het doel: van waar dan ook via internet op mijn Imac in kunnen loggen dmv een VNC programma

Internet verbinding via Zyxel zyxel p-2602h-d1a (op intern netwerk bekend als 192.168.1.254)
Op de modem heb ik 3 poorten ( 3283, 5900, 5988 ) met NAT geforward naar intern ip adres 192.168.1.33 (dat is het adres van mijn (wireless) airport extreme.)

Airport extreme (is op zyxel bekend als vast ip adres 192.168.1.33)
Op de airport extreme heb ik 3 poorten ( 3283, 5900, 5988 ) met NAT geforward naar intern ip adres 10.0.1.2 (dat is het adres van mijn Imac).

Imac (op airport extreme bekend als vast ip adres 10.0.1.2)
Hier heb ik niets op ingesteld, hij herkent de airport extreme als gateway onder IP adres 10.0.1.1

Maar helaas werkt het dus niet.... Wat doe ik fout?

Earth is nice, heaven is better...

• Tidaku
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Maak je gebruik van de telefonie diensten op de Zyxel modem? Zoniet, dan is het handig om de modem als bridge in te stellen. Zie hiervoor deze link (onderaan).

Het omzetten van de modem in bridge mode zorgt ervoor dat al het verkeer direct door de airport wordt afgehandeld en je minder last hebt van port forwarding problemen.

Als je wel gebruik maakt van bel functie, dan is het handig om op de zyxel modem een zogenaamde virtual server in te stellen. Al het verkeer naar een bepaald ip (airport) wordt dan doorgestuurd zonder dat je je druk hoeft te maken om poorten.

Met de airport instellen kan ik je niet helpen. Ik neem aan dat je de handleiding en support database van apple er al bij hebt gepakt?

[ Voor 9% gewijzigd door Tidaku op 21-08-2009 15:54 ]

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-03 16:40
ben niet heel ervaren met de airport extreme toestanden, maar probeer eens het volgende.

Op de zyxell zet je het adres van de airport extreme in de DMZ of hoe het ook mag heten op die zyxel, daardoor heb je geen dubbele NAT meer en komt de forwarding enkel op je airport extreme meer terecht. Die staat blijkbaar al ingesteld dus die laat je maar met rust.

succes