Gebeld door een nummer uit Somalië. Nummerfraude?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Vandaag iets geks meegemaakt. Ik ben op mijn mobiel gebeld (Hi abo) door een nummer wat na een zoektocht uit Somalië blijkt te komen.

Dit is het nummer: +25215466***

Ik zag het nummer in mijn display en nam eigenlijk op zonder mij te realiseren dat dit een buitenlands telefoonnummer is }:O Nu is het vakantie tijd, maar ik ben er vrijwel zeker van dat geen van mijn vrienden dit zonnige land aan het bezoeken is.

Toen ik opnam hoorde ik een onverstaanbare vrouw aan de andere kant van de lijn en een hoop piepjes. Toen heb ik na een seconden of 5 opgehangen.

Nu vraag ik me af of iemand gewoon een verkeerd nummer heeft gedraaid of dat dit een nieuwe/bestaande vorm van fraude zou kunnen zijn. Kunnen mensen gegevens achterhalen via een tot stand gebrachte telefoonverbinding?

Ik heb de klantenservice van Hi ook al even gebeld, maar die konden er eigenlijk niets zinnigs over zeggen. Ze hebben een notitie gemaakt en mij geadviseerd de nota in de gaten te houden.

Heeft iemand hier ervaringen mee, of is mijn wantrouwen compleet onzinnig en onterecht?

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Nou, volgens mij is het zo dat als iemand jou belt vanuit het buitenland, jij mee draait op de kosten. Zegmaar zij betalen van Somalie tot Italie, en jij de rest. Hoeveel euro heeft die grap gekost?

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dit noemen ze verkeerd verbonden, oftewel de beller heeft heeft een tikfout gemaakt. Daar hoef je echt niet paranoia over te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Luukland schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:25:
Nou, volgens mij is het zo dat als iemand jou belt vanuit het buitenland, jij mee draait op de kosten. Zegmaar zij betalen van Somalie tot Italie, en jij de rest. Hoeveel euro heeft die grap gekost?
Dat is alleen als je zelf in het buitenland zit, en je wordt gebeld. Als die persoon die belt in Nederland is, betaalt hij tot de Nederlandse grens (dus gewoon zijn normale tafief) en jij betaald de rest.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:39
Luukland schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:25:
zolang je in eigen land bent kost het je nix om gebeld te worden vanuit het buiteland. Als je zelf in het buitenland zit dan moet je wel betalen :)

@topic: Ik ben dit jaar ook een paar keer gebeld geweest door een nigeriaans nummer :+

Ik was vaak te laat met opnemen maar heb 1 keer opgenomen en nix gehoord en het is dan gestopt :)

Ik zou je er geen zorgen in maken

[ Voor 19% gewijzigd door Death1ord op 21-08-2009 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 10:57
Ik eb dit ook een aantal maal gehad met een nummer uit italie, niet opgenomen, nummer ingetikt in google, blijkt één of andere truuk te zijn in de hoop dat je terugbelt.

google is je vriend in deze, desalniettemin.. als je het niet vertrouwd.. niet opnemen, als het belangrijk is proberen ze het nog wel 5 keer of spreken ze voicemail in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik had inderdaad wel links gevonden over het terugbellen van een gemiste oproep. Ik zal inderdaad wel onterecht paranoia zijn.

Bedankt voor alle reacties :)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Pagina: 1