Toon posts:

OpenWRT / DD-WRT als Repeater met Securew2 mogelijk ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik probeer te achterhalen of het mogelijk is om m.b.v. een custom firmware (OpenWRT/DD-WRT) een daarvoor geschikte router (b.v. Linksys WRT54G) te laten fungeren als repeater.

Bijkomend issue is het feit dat het wireless netwerk wat versterkt moet worden (Uni wireless netwerk) gebruik maakt van 802.11x met SecureW2 (zonder encryptiesleutel)

Na het dagenlang afstruinen van GoT, OpenWRT en DD-WRT forums ben ik echter nog altijd niet een eenduidige oplossing/antwoord tegengekomen. Dit kan natuurlijk betekenen dat het simpelweg niet mogelijk is maar wellicht zijn er tweakers die het antwoord/een oplossing weten en wellicht ook aan kunnen geven hoe dit is in te stellen.

Alvast bedankt !

Verwijderd

Ja, als je de DD-WRT erin doet, dan kan de Linksys als Repeater en als Repeater Bridge fungeren.

Wat hij dan eigenlijk doet, hij pikt het signaal op en stuurt het verder. Wat je over het signaal gooit, maakt niets uit. Of het nou web, mail VPN, secure W2 traffic is... whatever....

Want wat ik zie, is Secure W2 een authenticatie middel (software), De authenticatie server is toch een fysieke machine, waar de sleutels bewaard worden.

Een repeater hoeft ook het wachtwoord niet te kennen van de host AP. Alleen een MAC adres van de host is voldoende.

Verwijderd

Topicstarter
Het is helaas niet zo eenvoudig, tijdens mijn zoektocht ben ik erachter gekomen dat een repeater niet simpelweg ieder wireless signaal kan repeaten (dat dacht ik eerst ook). De router/repeater moet het signaal/protocol/encryptie wel ondersteunen.

Securew2 draait over 802.11x als een vorm van EAP-TTLS (Authentication data) Securew2 is meer dan alleen authentication software.

Het verst waar ik tot nu toe in mijn zoektocht ben gekomen zijn gebruikers die op hun DD-WRT/OpenWRT router een wpa_supplicant installeren die het mogelijk maakt als client in te loggen op het netwerk via de router. Alleen vind ik nergens info hiervoor m.b.t. securew2

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Welke vorm van auth word er gebruikt? Een user/pass scheme of word er met certificaten gewerkt?

Ik heb nl hier de info over hoe de client app ingesteld kan worden gevonden (securew2 site) en hier een blog over hoe iemand een wrt54gl met zowel ca als met user/pass in client mode ingesteld heeft gebruikmakend van EAP.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks Xorsist,

Deze blog had ik nog niet gevonden en is erg interessant. Er wordt niet gewerkt met certificates maar alleen met user/pass dat zal het geheel weer iets eenvoudiger maken waarschijnlijk.

Als je de client op de router laat connecten naar het AP, heb je dan automatisch een soort repeater functie gemaakt of is dit dan weer een extra handeling/config ?

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
De router word in die blog als client ingesteld waardoor de bedrade machines er achter gebruik kunnen maken met het draadloze uni netwerk zonder dat ze die securew2 client hoeven te draaien.
Als je de router in wireless client mode draait dan kan deze niet meer dienst doen als AP (het een of het ander) dus als je dan alsnog draadloos met een laptop wilt connecten zal je er een AP middels een draad aan moeten hangen en zal de router in plaats van via de WAN poort via de draadloze verbinding gaan routeren (heb dit een tijdje gedaan toen ik zonder internet zat en met toestemming van een buurman zijn netwerk gebruikt voor internet).
Pagina: 1