Sony A99; Sony A77 Sony 70-400G SSM/4.5-5.6; Sony 70-300G SSM/4.5-5.6; Minolta 50/1.7; Sigma 150 Macro EX, Carl Zeiss 24-70 ZA
Verwijderd
Je vraag is door ons niet te beantwoorden. Wat je eigenlijk wilt weten is waarop je moet letten wanneer je een 2e hands/demo camera koopt. Geen idee of je langs gaat bij de winkel, maar als je dat doet, zorg er dan voor dat je een laptop bij je hebt zodat je diverse foto's kunt maken en direct beoordelen (denk daarbij aan verschillende zoomstanden, verschillende diafragmawaarden en verschillende sluitertijden).
Vragen ze 399,- (die prijs zie ik nl. op kieskeurig.nl)?
Voor die prijs kan je ook de nieuwe Panasonic DMC-FZ38 halen (355,- ! )!? Heeft ook nog als voordelen:
- Meer zoom
- Meer pixels (hoeft niet perse een voordeel te zijn)
- Groter scherm
- Hogere ISO
- HD filmen (50fps)
- De helft lichter
Enige nadeel wat ik zo snel zie aan de specs is dat de beeldsensor iets kleiner is dan bij de FZ50 en dat ie geen uitklapscherm heeft...
En anders kom je al snel uit bij de Panasonic G1 (wat gezien wordt als de opvolger van de FZ50?). Maar als je daarvoor wil kiezen heb je genoeg andere alternatieven voor minder geld. Bv. de Olympus E-420 met 14-45mm lens voor 300,- die ik net heb gekocht.
Voor die prijs kan je ook de nieuwe Panasonic DMC-FZ38 halen (355,- ! )!? Heeft ook nog als voordelen:
- Meer zoom
- Meer pixels (hoeft niet perse een voordeel te zijn)
- Groter scherm
- Hogere ISO
- HD filmen (50fps)
- De helft lichter
Enige nadeel wat ik zo snel zie aan de specs is dat de beeldsensor iets kleiner is dan bij de FZ50 en dat ie geen uitklapscherm heeft...
En anders kom je al snel uit bij de Panasonic G1 (wat gezien wordt als de opvolger van de FZ50?). Maar als je daarvoor wil kiezen heb je genoeg andere alternatieven voor minder geld. Bv. de Olympus E-420 met 14-45mm lens voor 300,- die ik net heb gekocht.
[ Voor 26% gewijzigd door bsmpower op 21-08-2009 14:56 ]