Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internetprovider kiezen

Pagina: 1
Acties:
  • 423 views

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
Ik woon momenteel in een studentenhuis in Groningen, maar mijn huisgenoot gaat verhuizen. Het probleem is dat zij alles op haar naam heeft staan (onder andere Internet dus). We zitten momenteel bij Telfort (20 mb Internet), en halen daar volgens Mordax een snelheid van 513 kb/s.

We moeten nu dus een andere ISP uitzoeken maar het aanbod is zo groot. Volgens de postcodecheck van Telfort halen we hier 4 tot 5 mb. Erg laag dus en wil eigenlijk graag wat meer.

Volgens BBned is dit de locatie van de centrale.

Centrale: Gn-Sw
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 2170 meter.

Redelijk ver dus als je het mij vraagt, en vraag me dan ook af of alle ADSL dan ook maar 500 kb/s haalt? Zal ik eraan moeten wennen dat het altijd 500 kb/s blijft of zijn er nog andere ISP's die wel meer halen voor ongeveer €20-€25 per maand?

Stats

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Alle ADSL providers zullen over hetzelfde koperen KPN kabeltje moeten en dus allemaal dezelfde afstand afleggen. Naar verwachting zul je bij andere providers rond dezelfde snelheid zitten.
Het enige alternatief is dan kabel.

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-11 14:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

UPC/Ziggo nemen? (Je zit toch niet vast aan ADSL?)

https://powershellisfun.com

• Vincitore
Bedankt voor de snelle reacties!

Dus als ik bij ADSL blijf, dan zal de snelheid dus gelijk blijven.

Als ik naar kabel ga (UPC/Zigoo) dan zal de snelheid verbeteren?
Heb even naar Ziggo gekeken, maar die vind ik te duur (€29.95 voor 10 mbit down) en UPC heeft nu deze aanbieding:

http://www.upc.nl/internet/internet_25/

25 mbit download en 1.5 mbit voor upload. Zit dus in dezelfde prijsklasse als het Telfort abbonement.

/edit: Zie bij UPC als extra staan:

* Alleen beschikbaar i.c.m. het UPC Standaardpakket Radio/TV (max. € 16,70 p/m).

@IJsbeer: UPC valt af omdat die niet in Groningen zit inderdaad...

[ Voor 17% gewijzigd door Vincitore op 21-08-2009 13:20 ]

Stats

• IJsbeer
  • Niet online
Euhm, kabel ben je wel gebonden aan je regio! (weet zo niet welke provider in groningen zit).
En je moet dus analoge kabelsignaal hebben.

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Studenten net in Groningen, Flits, ziggo voor studenten. Loop op je UT/school het systeembeheerhok eens binnen.

10 euro per maand voor 100mbit is niet zo gek.

• Vincitore
En dat is overval verkrijgbaar door de stad Groningen?

Net even wat gezocht op Internet maar kan nou niet echt iets vinden van Ziggo voor studenten ? :(

Stats

• IJsbeer
  • Niet online
Dan moet je echt wat aan je skils doen:
http://www.rug.nl/student...n/internet/studentenflats

Kortom mogelijkheden te over. Succes met je keuze.

• Vincitore
Ik woon helaas niet in die wijk maar in Vinkhuizen dus dat gaat niet op helaas :(

Stats

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

Tsja, als je in Vinkhuizen woont gaat het waarschijnlijk niet veel sneller worden... Alle providers lopen via hetzelfde (brakke) kabeltje ....

Als je echt sneller wilt zul je er niet aan ontkomen om kabel te nemen (alhoewel ze aan de Friessestraatweg momenteel glas in de grond aan het rammen zijn, maar dat gaat volgens mij enkel om zakelijke aansluitingen)...

blub

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-10 17:24
Als je met ADSL maar 4 - 5 mbit haalt en dat Ziggo abbo is 10mbit dan wordt je internet mooi wel 2x sneller. Terwijl je slechts 50% meer gaat betalen. Goede deal al zeg ik het zelf.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Kom kom, moet lukken om zelf te onderzoeken wat beschikbaar is op je adres met welke providers. GoT is geen boodschappenlijstje die je voor kunt leggen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.