Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04:58

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Ik "moet" (lees: wil graag) bij bijna alle accounts in ons oude domein (2000 server) de properties aanpassen van het organization tabblad. Zoals bekend kun je bij de AD van 2000 server niet meerdere accounts tegelijk selecteren en dan de properties aanpassen.

Nou is mij één tooltje bekend waarmee het kan, Hyena. Helaas heb ik dat al een keer geinstalleerd gehad en is de trial versie verlopen.
Scripten gaat even niet lukken, dan moet ik dat weer helemaal leren, dus eigenlijk ben ik op zoek naar een andere tool (freeware/shareware) waarmee ik deze aanpassing kan doen.
Aangezien het om 1500 accounts gaat heb ik geen zin om het met de hand te doen.

Ik ben al de hele ochtend aan het zoeken geweest op AD managers om dit voor elkaar te krijgen, maar geen van de tools lijkt het te kunnen (ik installeer niet zomaar allerlei programma's waarvan ik niet zeker weet of ze het doen). Mijn vraag aan jullie is dan ook, kan dit met een tool en zoja welke (behalve Hyena dan :P )

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:04
pak een pc (vers geinstalleerd) , hang die in het domain en installeer daar hyena op :?

een beheerder die niet goed kan scripten.. oef dat gaat nog lekker worden dan in de powershell wereld van 2009/2010 ;)

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Powershell schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:27:
pak een pc (vers geinstalleerd) , hang die in het domain en installeer daar hyena op :?

een beheerder die niet goed kan scripten.. oef dat gaat nog lekker worden dan in de powershell wereld van 2009/2010 ;)
Nah, ben geen (volledige) beheerder (meer SM met een applicatiebeheer, en ik mag in de AD accounts aanpassen), scripten daar heb ik mijn collega's voor. Maar die optie van jou kan natuurlijk wel, maar om heel eerlijk te zijn is me dat weer teveel moeite voor de vrijdag. Er zijn toch wel andere tools dan Hyena?

[ Voor 6% gewijzigd door St@m op 21-08-2009 13:34 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 22:44

Tags NL

Harmful or Harmless?

Doe dit soort dingen vaak met ADModify.Net (http://admodify.codeplex....eId=6065#DownloadId=58995) , je kunt de gebruikers selecteren die je wilt wijzigen en dus bulk wijzigingen doorvoeren

[ Voor 19% gewijzigd door Tags NL op 21-08-2009 13:45 ]

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 12:26
Kan je niet op je XP werkstation het admin pak installeren, dan kan het volgens mij toch wel ?

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Powermage schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:56:
Kan je niet op je XP werkstation het admin pak installeren, dan kan het volgens mij toch wel ?
AFAIK: Binnen een Windows 2000 Active Directory kun niet meerde objecten tegelijkertijd aanpassen via dsa.msc, binnen een Windows 2003 Active Directory kan dit wel (Maakt niet uit welke adminpak versie je gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
meh.. als je List Organization Information for a User Account hebt, dan kun je ook de andere kant toch op?

Of vergis ik me nou?

ik bedoel:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
Set objUser = GetObject _
    ("LDAP://cn=myerken,ou=management,dc=fabrikam,dc=com")
'we halen de user's CN op  uit de AD

WScript.Echo "Title: " & objUser.title
WScript.Echo "Department: " & objUser.department
WScript.Echo "Company: " & objUser.company
WScript.Echo "Manager: " & objUser.manager

En als je een ander script erbij pakt waar je een write actie doet kun je met die waarden aan de gang.

[ Voor 62% gewijzigd door alt-92 op 21-08-2009 16:52 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
-={Fred_Perry}=- schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:43:
Doe dit soort dingen vaak met ADModify.Net (http://admodify.codeplex....eId=6065#DownloadId=58995) , je kunt de gebruikers selecteren die je wilt wijzigen en dus bulk wijzigingen doorvoeren
Gelukt :) tnx
Powermage schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:56:
Nope, dat kan helaas niet, had het al geprobeerd ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Geen dank, maar scripten heeft wel de toekomst (VBS of liefst Powershell met wat extensions voor Active Directory) Maar... Een GUI is altijd makkelijk natuurlijk :)

Pagina: 1