Ik probeer een procedure te maken in phpmyadmin.
phpmyadmin zegt:
Ik ben zelf nog niet zo bedreven in het maken van procedures, dus kan iemand me zeggen waarom dit fout is? Die regel 4 is in de code ook regel 4.
Van een TEXT field hoef je toch geen grootte op te geven?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| CREATE PROCEDURE save_answer (IN i_respondent_id INT(10), i_vraagonderdeel_id INT(10), i_antwoord_waarde TEXT, i_test_antwoord TINYINT(1)) BEGIN DECLARE antwoord_id INT DEFAULT 0; SELECT id FROM antwoord WHERE respondent_id = i_respondent_id AND vraagonderdeel_id = i_vraagonderdeel_id INTO antwoord_id; IF (antwoord_id != 0) THEN UPDATE antwoord SET antwoord_waarde = i_antwoord_waarde, test_antwoord = i_test_antwoord WHERE id = antwoord_id; ELSE INSERT INTO antwoord (respondent_id, vraagonderdeel_id, antwoord_waarde, test_antwoord) VALUES(i_respondent_id, i_vraagonderdeel_id, i_antwoord_waarde, i_test_antwoord); END IF; END |
phpmyadmin zegt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| CREATE PROCEDURE save_answer( IN i_respondent_id INT( 10 ) , i_vraagonderdeel_id INT( 10 ) , i_antwoord_waarde TEXT, i_test_antwoord TINYINT( 1 ) ) BEGIN DECLARE antwoord_id INT DEFAULT 0; MySQL retourneerde: Documentatie #1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 4 |
Ik ben zelf nog niet zo bedreven in het maken van procedures, dus kan iemand me zeggen waarom dit fout is? Die regel 4 is in de code ook regel 4.
Van een TEXT field hoef je toch geen grootte op te geven?
Asus EN8800GTS, Asus P5E, Intel E8400, 2x500gb Spinpoint (raid0), Zalman HP 600 watt, cnps 9500 led, creative xfi music, 4x1gb hyperX PC2 8500