Ik zat laatst eens te denken waar ik zou zijn zonder computer, ik weet het niet... Het leek mij de beste uitvinding ooit, maar na lang nadenken heb ik de belangrijkste uitvinding gevonden... Het is de WC... Ik ben benieuwd of iemand anders een betere uitvinding weet, want de WC zorgde voor minder ziektes, betere hygiene enz... Wat is volgens jullie de belangrijkste uitvinding???
Verwijderd
Landbouw is de uitvinding die de mensheid heeft gebracht waar hij nu is. Overigens is het niet zozeer de wc als wel het riool.
Verwijderd
Vuur, taal, wiel, tijdmeting. Ik zat meer in deze richting te denken.
Wat modernere uitvindingen betreft is electriciteit wel een geoie denk ik.
Wat modernere uitvindingen betreft is electriciteit wel een geoie denk ik.
Het schrift, zonder het schrift is er bijna geen kennisoverdracht, in die zin is het een uitvinding die aan vrijwel alle ander uitvindingen heeft bijgedragen.
Verwijderd
Het wiel lijkt me ook een heel erg belangrijke uitvinding. Niet alleen voor auto's, maar ook als aandrijfas van een machine bijvoorbeeld.
belastingen > anders waren er geen collectieve voorzieningen
En dus ook geen misbruik??? Aaan elk voordeel zit wel een nadeel....Op vrijdag 02 maart 2001 18:12 schreef The Source het volgende:
belastingen > anders waren er geen collectieve voorzieningen
Wiskunde.
De hele geciviliseerde maatschappij zou ondenkbaar zijn zonder getallen.
De hele geciviliseerde maatschappij zou ondenkbaar zijn zonder getallen.
Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?
Taal is idd wel een hele belangrijke, daarmee kun je kennis overbrengen en generaties lang vasthouden.
..so be wary of any man who keeps a pig farm..
Het valt mij op dat de meeste van deze uitvindingen het draait om het bewustzijn en het gemak en ontwikkeling van de mens, in tegenstelling tot de gezondheid van de mens zoals de geneeskunde... Worden deze begrippen allemaal boven de gesteldheid van een mens gezet???
Verwijderd
Geneeskunde kan ons leven verlengen en zorgt ervoor dat steeds "hopelozere' gevallen in leven kunnen blijven. Voor wie echter uit zichzelf gezond is en blijft maakt dit niet zo heel veel uit. Ik denk wel dat veel mensen dan de preventieve kant van de geneeskunde vergeten. Maar toch, het was zonder geneeskunde ook mogelijk om "gezond" te leven. Andere uitvindingen hebben de manier waarop mensen leven ingrijpend(er) veranderd.
Even iets heel anders: Taal is volgens mij geen uitvinding, het is langzaam geevolueerd. Een uitvinding wordt echt door een persoon of een team gedaan. Anders zou je het hele onstaan van de mens wel als de belangrijkste uitvinding voor ons leven kunnen beschouwen
Even iets heel anders: Taal is volgens mij geen uitvinding, het is langzaam geevolueerd. Een uitvinding wordt echt door een persoon of een team gedaan. Anders zou je het hele onstaan van de mens wel als de belangrijkste uitvinding voor ons leven kunnen beschouwen
computers 
nee, ff zere neus, belangrijkste uitvindingen:
-elektriciteit
-waterleidingen
-riool
-het wiel
nee, ff zere neus, belangrijkste uitvindingen:
-elektriciteit
-waterleidingen
-riool
-het wiel
ik ga voor : "spraak" of valt dat niet onder de uitvinding ??
Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::
Verwijderd
vuur is het belangrijkste 
dieren zijn er toch wel, maar om hun vlees goed te kunnen eten moet je het braden (hoeft niet per se, maar is veel beter)
en het zorgt voor warmte
als je in de stenen tijd zou staan, probeerde je naast een veilige plek te vinden toch eerst wel vuur te maken
dieren zijn er toch wel, maar om hun vlees goed te kunnen eten moet je het braden (hoeft niet per se, maar is veel beter)
en het zorgt voor warmte
als je in de stenen tijd zou staan, probeerde je naast een veilige plek te vinden toch eerst wel vuur te maken
* Delerium gaat voor veters
.
Zonder veters sta je niet stevig in je schoenen.
Zonder veters sta je niet stevig in je schoenen.
Verwijderd
Ik denkt toch dat schrift het belangrijkste is. Ik denk dat taal niet echt een uitvinding is, omdat dieren ook in beperkte maten taal hebben. Schrift zorgde ervoor dat informatie exact kon worden bewaard voor meerdere generaties.
Verwijderd
De Natuurkunde, want de natuurkunde is in staat alles te verklaren en ligt ten grondslag aan alle toepassingen en alle andere uitvindingen.
Plakband.. Wat moet je nou zonder plakband.
Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP
Verwijderd
Ik ga voor ruimtevaart...
Omdat we ook wel met alleen bessen en water uit een beekje toekunnen...
En juist omdat de mens dit niet doet moeten we over enkele decennia gaan planeethoppen
Denk daar maar eens over na...
En juist omdat de mens dit niet doet moeten we over enkele decennia gaan planeethoppen
Dieren hebben teritorium nodig om te leven mensen ook. Territorium groeit niet de wereld bevolking wel.Op zaterdag 03 maart 2001 16:04 schreef ELANAZ het volgende:
Ik ga voor ruimtevaart...
Door de toe nemende overbevolking wordt dit waarschijnlijk de meest humane oplossing t.o.v. geboorte beperking, oorlog etc.
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Verwijderd
Daar heb ik ook lang over nagedacht, al heel lang!
Hier komt mijn lijssie:
1. De Afstandsbediening (hoe wou je anders lekker tv kijken?)
2. Appelmoes (Voedzaam, geen tanden voor nodig, lekker.)
3. De Telefoon (Meest geperfectioneerde uitvinding ooit.)
Nou had ik er nog een...
Hier komt mijn lijssie:
1. De Afstandsbediening (hoe wou je anders lekker tv kijken?)
2. Appelmoes (Voedzaam, geen tanden voor nodig, lekker.)
3. De Telefoon (Meest geperfectioneerde uitvinding ooit.)
Nou had ik er nog een...
Verwijderd
Dieren hebben geen echte taal, ze gebruiken hooguit losse "woorden" Complexe zaken als grammatica, die een "taal" tot een echte taal maken kennen ze niet, daar zijn oa hun hersenen niet geschikt voor.
Verwijderd
(Is niet echt een uitvinding maar wel erg belangrijk.)
Alles wat eraan meewerkt om tot overeenstemming over iets te komen.
Alles wat eraan meewerkt om tot overeenstemming over iets te komen.
Niet echt een uitvinding, maar wel heel belangrijk voor de menselijke maatschappij: geweten
Echte uitvinding: Ik denk dat het schrift inderdaad de beste uitvinding is die de mens ook heeft gekend.
Ook een belangrijke uitvinding is de atoombom. Daardoor zijn we anders gaan denken over oorlog e.d. Het is een ommekeer geweest in de aggressieve natuur van de mens. Is op zichzelf niet echt een goede uitvinding, maar het effect op de wereld is zeer goed geweest (uiteindelijk dus, na de koude oorlog).
Echte uitvinding: Ik denk dat het schrift inderdaad de beste uitvinding is die de mens ook heeft gekend.
Ook een belangrijke uitvinding is de atoombom. Daardoor zijn we anders gaan denken over oorlog e.d. Het is een ommekeer geweest in de aggressieve natuur van de mens. Is op zichzelf niet echt een goede uitvinding, maar het effect op de wereld is zeer goed geweest (uiteindelijk dus, na de koude oorlog).
Verwijderd
valium: de natuur van de mens is niet echt veranderd door de bom hoor. Op dit moment (korte termijneffect vrees is) proberen we wat voorzichtiger om te gaan met de écht zware wapens, maar verder* is de mens er geen steek door veranderd.
* Ik vraag me zelfs af of dit woord hier wel op z'n plaats is
* Ik vraag me zelfs af of dit woord hier wel op z'n plaats is
internet.
Is internet(en eigenlijk alle techniek) niet een opstap naar de volgende stap in de evolutie? Vladimir Vernadsky (wie?!? ... hij maakte geloof ik een duidelijke beschrijving van het begrip "Biosfeer") stelde dat we naar een nieuw niveau gingen: de technosphere (noosphere). Hier zou techniek harmonisch samengaan met onze bestaande biologische natuur ipv het te vervuilen, uitputten etc.
* mpegernie vind het een leuke theorie maar gelooft er niet zo erg in.
Is internet(en eigenlijk alle techniek) niet een opstap naar de volgende stap in de evolutie? Vladimir Vernadsky (wie?!? ... hij maakte geloof ik een duidelijke beschrijving van het begrip "Biosfeer") stelde dat we naar een nieuw niveau gingen: de technosphere (noosphere). Hier zou techniek harmonisch samengaan met onze bestaande biologische natuur ipv het te vervuilen, uitputten etc.
* mpegernie vind het een leuke theorie maar gelooft er niet zo erg in.
"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead
Verwijderd
Do I really have to smack you sober.Op zaterdag 03 maart 2001 22:11 schreef geflitst het volgende:
Windows 95
Verwijderd
Voordat de kurkentrekker was uitgevonden, gebruikten ze hun tanden.Op zondag 04 maart 2001 17:29 schreef Coolie het volgende:
Een kurkentrekker, wat moet je nou met een fles wijn zonder trekker?
Verwijderd
Lijkt me toch lastig hoor..Voordat de kurkentrekker was uitgevonden, gebruikten ze hun tanden.
Maar misschien dat slotjes nog niet eens zo'n slechte uitvinding zijn????
Silicium, waar ze de IC-tjes je Duron je Dondervogel je Bouwplank van maken.
En alles wat daarna komt, dus de Pc, TV, Radio, Internet, etc....., hadden niet bestaan als ze Silicium niet hadden uitgevonden.
T'ja, Zand, dat is niet door iemand uitgevonden.
En alles wat daarna komt, dus de Pc, TV, Radio, Internet, etc....., hadden niet bestaan als ze Silicium niet hadden uitgevonden.
T'ja, Zand, dat is niet door iemand uitgevonden.
And The Only One
Ik denk dat de techniek om massaproductie veilig uit te voeren ook wel een prettige is. Bijvoorbeeld een olieraffinaderij.
* balk heeft morgen een tentamen proceskunde, ben dus een beetje gebrainwashed.
* balk heeft morgen een tentamen proceskunde, ben dus een beetje gebrainwashed.
Daar zeg je wel wat maar wat is een Oorlogsvoertuig-voorinzittende-linkerwielsklep-schroefje nou zonder zijn Oorlogsvoertuig-voorinzittende-linkerwielsklep-schroefje-gleufje-slijper-aanenuitknop-veertje
Verwijderd
el_marcianito heeft natuurlijk 100% gelijk: slotjes zijn de beste uitvinding, zeker voor dit soort topics. Soms lijkt het wel alsof de kroeg hier naar toe is verhuisd 
Ontopic: taal.
Ontopic: taal.
Lange vloei...
Electriciteit, taal, geld, wiel, unreal
Electriciteit, taal, geld, wiel, unreal
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Ik denk toch meer aan de ontdekking van het getal "0" en "pi"
We see things as we are, not as they are
Pagina: 1