Surfsnelheid verschilt op Mac en Vista machine in één netwer

Pagina: 1
Acties:

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Situatie:

Vista (64bit) laptop en iMac G4 flatpanel aan router op een 20Mb verbinding. Vista machine vliegt over internet, en iMac, zodra laptop aanstaat lijkt geknepen te worden. Bij het openen van diverse pagina;s (eigenlijk alle) is er een vertraging bij het openen, en het surfen in het algemeen.

Ik heb geen flauw idee waar im moet zoeken.

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Dus als ik jouw schrijven moet geloven is er geen probleem als je laptop uitstaat en je mac aan...

met andere woorden: schets de situatie eens wat duidelijker, test eens wat meer (speedtest.net ofzo?). probeer eens een file transfer van de ene pc naar de andere, sluit een andere laptop aan, test je kabels (wissel ze om)..

Get Airflow, save the world.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:09

M2M

medicijnman

en heb je misschien in de router voorrang gegeven aan de vista machine? (of trekt de vista machine alles vol, zodat er totaal geen bandbreedte overblijft voor de mac machine, bijvoorbeeld met usenet?)

-_-

• VAnTurenhout
Test met speedtest geeft op beide machine's dezelfde resultaten. Allebei netjes ca 20Mb down/3 up

Situatie: Kabel -> Modem -> Router met DHCP (Fabrieksinstellingen) - Router zonder DHCP(hub dus) met daaraan zowel de Vista machine en de Mac.

• VAnTurenhout
Oh aanvulling: Ook als ik geen Usenet-dingen doe merk ik de vertraging. Ik las ooit ergens dat het met ipv6 instellingen te maken zou kunnen hebben, maar dat kan ik ten eerste niet terugvinden, en ten tweede niet verklaren.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Dit is in ieder geval een vaag probleem waar veel meer informatie over nodig is om er überhaupt iets zinnigs over te zeggen is :)

Wat zegt speedtest over latencies (ping test?) en post eens de resultaten van de verschillende combinaties (iMac aan, laptop uit; laptop aan, iMac uit; beiden aan) zodat we de verschillen kunnen zien.

Als ik zou moeten gokken, zou ik zeggen dat de Vista laptop iets UPnP-achtigs doet met de router waarvan de iMac nadelige gevolgen ondervindt, maar we hebben echt meer informatie nodig om je te kunnen helpen :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• VAnTurenhout
Ik zal dit weekend eens gaan testen. en diverse bevindingen hier melden. ZIt nu niet achter die machine(s) namelijk.

• Holograph
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-11-2015
ik heb hetzelfde probleem gehad, opgelost door het vervangen van mijn internet kabel ;)

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Voor jou hetzelfde advies als voor Holograph in zijn topic :+

Whieee in "Internet werkt slecht iMac"

Launching containers into space

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:34
Ik kan me overigens goed voorstellen dat de G4 gewoon een stuk langzamer is dan de Vista machine. Het verschil zal waarschijnlijk zo groot zijn dat je het ook gewoon merkt met surfen. De iMac G4 is immers al een oude computer. Dat ding is al tussen de 5 en 7 jaar oud. Dat is natuurlijk een eeuwigheid in computerland. Dat terwijl de Vista 64 bit laptop gloednieuw zal zijn :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1