Ik ben in voorbereiding op mijn SSD die vandaag hopelijk in de bus valt, eens bezig geweest met een ramdisk. Dit om te zien of het nut zou hebben de ssd met een ramdisk te combineren om daar de temporary files van browsers en windows op te slaan. Dit om nog net een beetje meer snelheid eruit te persen en natuurlijk om de vele honderden kleine tijdelijke filetje niet de "schoonheid" van de ssd vroegtijdig te laten verpesten.
Dit heb ik gedaan :
- Freeware ramdisk : klik
- Ik heb 4gb geheugen met windows 7, ramdisk op 256mb gezet als proef
- Opera cache / opcache / temporary download op de ramdisk
- Firefox cache op de ramdisk
- windows environment variables veranderd voor de user en system temp/tmp files zodat die op de ramdisk komen
Ik merk hoofdzakelijk dat ik mijn harddisk duidelijk minder hoor.
Benchmark van de ramdrive :

Mijn vraag : Heeft het zin om dit te combineren met een SSD om de slijtage te bepreken / nog net wat meer performance te krijgen, en/of wat hebben jullie gedaan met een ssd / ramdisk setup.
Ik was er wel al tegenaangelopen dat een game setup niet verder kwam omdat de ramdisk te klein was, moet dus nog even kijken welke environment variable dat is bij windows.
Dit heb ik gedaan :
- Freeware ramdisk : klik
- Ik heb 4gb geheugen met windows 7, ramdisk op 256mb gezet als proef
- Opera cache / opcache / temporary download op de ramdisk
- Firefox cache op de ramdisk
- windows environment variables veranderd voor de user en system temp/tmp files zodat die op de ramdisk komen
Ik merk hoofdzakelijk dat ik mijn harddisk duidelijk minder hoor.
Benchmark van de ramdrive :

Mijn vraag : Heeft het zin om dit te combineren met een SSD om de slijtage te bepreken / nog net wat meer performance te krijgen, en/of wat hebben jullie gedaan met een ssd / ramdisk setup.
Ik was er wel al tegenaangelopen dat een game setup niet verder kwam omdat de ramdisk te klein was, moet dus nog even kijken welke environment variable dat is bij windows.
[ Voor 6% gewijzigd door HaseMike op 21-08-2009 12:07 ]