Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben sinds kort overgestapt op windows 7.
Ik heb een MP35 met de laatste firmware (1.52) en de laatste NDAS software (3.50)

Een drie-tal schijven wil ik delen om via het netwerk mijn films te bekijken maar ik blijf de melding krijgen op de madiaplayer dat er geen shares zijn terwijl ik deze wel heb aangemaakt...
Onder XP werkt het allemaal prima maar onder Win 7 krijg ik het maar niet aan de praat.
Nu heb ik al het e.e.a. aan share topics gezien maar zie nergens een oplossing....iemand een idee?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-02 12:50

Umbrah

The Incredible MapMan

Hoe probeer je te sharen onder W7? Hoe staan je instellingen? Staat het profiel wat je gebruikt om met je netwerk verbinding wel goed ingesteld als share, en staan de rechten van de share wel goed?

Wat afbeeldingen die het hopelijk verduidelijken:
Share instellingen

Share menu van een map

Verwijderd

Topicstarter
Umbrah schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:03:
Hoe probeer je te sharen onder W7? Hoe staan je instellingen? Staat het profiel wat je gebruikt om met je netwerk verbinding wel goed ingesteld als share, en staan de rechten van de share wel goed?
Mijn instellingen zijn identiek...
Op een andere XP machine zie ik de shares wel maar de mp weigert ze te laten zien..

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-02 12:50

Umbrah

The Incredible MapMan

Zet die 128-bit encryptie eens uit, anders. W7/Vista hebben de nodige vernieuwingen aan het SMB protocol toegevoegd gekregen, waaronder de 'nieuwe' beveiliging. 40/56bit beveiliging aanzetten helpt dan.

Anders is een firmware update je optie, de Samba versie op de geïntegreerde Linux is waarschijnlijk out-of-date.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas werkt dat ook niet, dan maar eens kijken naar firmware updates.
Heeft iemand een linkje waar ik (eventueel gemodde) firmware kan krijgen?

In ieder geval bedankt tot zover! _/-\o_

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2009 19:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in mijn speurtocht wel iets verder gekomen maar helaas nog geen oplossing gevonden.
Volgens diverse fora zit er een een bug in Win7 waardoor de MG35 de shares simpelweg niet ziet.
Maar even in de gaten houden dus...

http://www.mediagateusa.c...m/viewtopic.php?f=2&t=638

en vervolgens een link naar A.L. tech:

http://www.airlinktek.com...ll&key=windows+7&product=

Verwijderd

Topicstarter
De enige optie momenteel is op de Win7 pc een virtuele xp machine aanmaken.
Ik maak zelf gebruik van externe hd's, deze kun je koppelen aan de virtuele pc....en vervolgens delen.
Pagina: 1