Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 08:43
Ik heb een externe batterij, de I-UP 5400 van U2O. De lader heeft het de afgelopen weken goed gedaan maar vlak na aankoop en nu sinds een aantal dagen krijg ik een error, namelijk "opladen niet ondersteund met dit accessoire". Ik heb natuurlijk zelf wat gezocht maar kon geen eenduidig antwoord vinden. In een ander topic werd gesuggereerd dat deze eroor opduikt bij te zwak stroom. Ik vraag me af of dat de oorzaak is. Misschien iemand met meer ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Als een laadbron te weinig stroom levert, geeft de Iphone aan dat de lader niet geschikt is om de telefoon mee op te laden. Wat de ondergrens is, weet ik niet.

Zo heb ik ook 2 van die mooie zonne laders met accu erin. Daarbij geeft de Iphone nieteens aan dat er een lader is aangesloten...

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Zojuist de accu getest bij een originele iphone 3G en toen werkte hij wel. In mijn 3GS dus niet. Raar, aangezien hij toch 3 weken wel goed heeft gewerkt. Ik heb van alles geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:55

World Citizen

FreeReef.nl

Ik kocht een Speciale Iphone 3g oplader voor in de auto, en kreeg hetzelfde bericht...

Na lang zoeken lijkt het erop dat de Iphone 3g/3gs niet meer kan opladen via de USB connectoren, maar alleen via de Fire Wire connectoren.

Ik geloof dit niet echt, want als ik een kabel in de USB aansluiting van mijn autoradio steek dan kan ik de Iphone wel opladen, maar bovenstaande is het enigste wat op meerdere sites geroepen word... Dus

Ik baal er ook van, want mijn autoradio in mijn andere auto heeft een speciale iphone kabel, zodat je de iphone aan je radio sluit. Je kunt dan via de radio nummers switchen en andersom ook.... Maar opladen doet hij dus niet. Dus ik moet ook daar via de USB aansluiting mijn Iphone opladen. En ia die USB aansluiting kun je dus niet naar je iphone muziek luisteren....

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Thuis heb ik een usbhub waar ook een adapter bij zit. Toen ik de adapter niet had aangesloten, werkten usb-sticks enz allemaal prima. Als ik de 3GS aansloot, kon ik wel synchroniseren, maar het laden werd niet ondersteund. Nadat ik de adapter erop aan heb gesloten werkte het laden wel.

Als de stekker direct op een usb poort op de pc werd aangesloten, werkte het laden ook.

Het is dus zaak dat de voeding minimaal een bepaalde hoeveelheid stroom kan leveren om de iphone te laden.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:18

RKD

Ik was toevallig gisteren in de apple store en ik heb ook een autolader voor mijn ipod liggen die niet werk op mijn 3GS. Volgens de apple store kwam dat omdat de oudere apparaten 0.5 ampere nodig hadden en de iphone's 1 ampere.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Ik zou het wel kunnen testen met een regelbare voeding die ik heb, alleen kan ik er niet bij...

Een powered usb poort kan 500 mA leveren. Hiermee laadt de iphone 3GS dus al op. De lader die je bij de telefoon krijgt, levert 1 Ampere en zal de accu sneller laden.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 02:54
Wel irritant dat ze dat soort dingen steeds veranderen. Houd dat nou een beetje standaard zou ik zo zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Ik snap dan nog steeds niet dat de batterij wel drie weken gewerkt heeft en het gister wel deed bij iemand met een gewone 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Wellicht dat de stroom uit de batterij eerst net genoeg stroom leverde en na een paar weken onder de grens kwam.
Of is er een contactje vies (stof ofzo)?

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Dat zou kunnen. Er is niets vies. De batterij deed het zoals ik al zei, gister wel bij een ander en mijn iphone laad perfect op via het stopcontact. Ik zal contact opnemen met U2O om te vragen of ze meer ervaring hebben met hun batterij icm de iphone. Als ik iets hoor laat ik het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:23
For the record, de usb-lading-functie werkt perfect in elke iPhone, alleen de Firewire-laad-functie is eruit gehaald bij, uit mijn hoofd, de 3G. Dit kan problemen opleveren, maar de batterij die eerst wel en later niet meer kon laden heeft daar niets mee te maken.

Ik heb echter geen idee wat dit probleem wel kan veroorzaken. Even beide batterijen helemaal ontladen en weer opnieuw opladen kan misschien helpen maar ik ben bang dat dit niet gaat helpen in jouw geval.

Ik heb nog geen problemen gehad met mijn Kensington Mini-batteirj, als je een nieuwe zoekt.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Hobbit
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-11-2020
Ik heb sinds gister een nieuwe iphone 4. Bij het opladen via de bijgeleverde stroomadapter krijg ik de melding "Opladen niet ondersteund met accessoire". Als ik de telefoon echter via USB aan mijn mac/itunes hang laad hij echter wel op. Herstellen van de iPhone, terugzetten van backups en zelfs activeren als nieuwe telefoon geeft geen verandering. Iemand eerder dit probleem gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:21
heb dit probleem ook gehad, en toen met contactcleaner de iPhone connecter (met wattenstaafje om de CMOS sensor van mn dslr te reinigen) schoon gepoetst.
Daarna was de melding over (bij originele lader).

heb FYI een 3GS...

[ Voor 5% gewijzigd door NielsTn op 13-10-2010 21:23 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Hobbit
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-11-2020
DFU herstel gedaan, geen succes. Net als het schoonmaken van de connector. Hij wil nu ook niet meer opladen via de computer. Hij geeft dan eerst heel kort aan dat hij verbinding heeft (bliksem symbooltje + vibratie) en valt daarna direct weg en geeft de melding: "! Opladen niet ondersteund met dit accessoire". Vervolgens herhaalt hij dit zo'n 4 a 5 keer. Morgen maar langs de Apple store denk ik. :O
Pagina: 1