Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Batch] File openen voor / namens een andere user?

Pagina: 1
Acties:

• Deegroller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-03 16:46
Situatie:
Ik ben een pc aan het inrichten, waarmee een operator labels kan printen. Deze pc is dedicated voor deze printtaken; een operator kan verder helemaal niets met deze pc, behalve labels printen. Belangrijk is dat de locale print-files identiek zijn aan de files op een centrale server.

Op een WinXP-pc is een 'task' gescheduled die geactiveerd wordt/draait zodra de pc is opgestart ("At system Startup"). Deze 'task' is een batch-file dat er voor zorgt dat een directory op de PC gesynct wordt middels FTP met een directory bij een host.

Mijn probleem:
De user is in staat in te loggen, nog voordat deze sync gereed is. Dit heeft mogelijk ongewenste consequenties.

Mijn poging om dit probleem op te lossen:
Beperk de functionaliteit van de user (hij kan helemaal niets nadat hij is ingelogd). Pas nadat de sync succesvol is uitgevoerd, laat de bat-file het labelprintprogramma openen.

Mijn vraag:
Hoe laat ik een bat-file (dat draait bij 'System Startup', in een "non-user environment(?)") een programma openen voor een reeds ingelogde user? Kan ik überhaupt een programma laten openen voor / in een andere user environment?

Ik heb al twee uur gegoogled, zonder resultaat. Heeft iemand wellicht gerichtere zoektermen?
Alvast dank :)

Geweldige hand-oog-coördinatie dankzij Wacom en Playboy!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:37

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ranzige workaround:

De Scheduled task meteen een bestandje ergens laten neerzetten voor de sync begint, na afloop verwijderen.

Loginscript van gebruiker kijkt of dit bestandje bestaat, zo ja, dan wachten met melding.

This footer is intentionally left blank

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10 07:43

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

wat je kunt doen:

Maak een generaal batch file die 2 dingen doet. 1 is een andere batchfile openen die die sync regelt en vervolgens die exe aftrappen.

Dat kan je dan doen met een
code:
1
2
start sync.bat
start /wait labeltjesprinten.exe

Die /wait zorgt ervoor dat hij pas gestart wordt nadat het sync.bat is afgerond...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
En als je het nou omdraait?

Dat je een batchfile maakt, en die runt als administrator?
Dit is in te stellen bij de eigenschappen van de snelkoppeling (naar de batchfile).

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Speed24 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:47:
En als je het nou omdraait?

Dat je een batchfile maakt, en die runt als administrator een user met de juiste privileges?
Dit is in te stellen bij de eigenschappen van de snelkoppeling (naar de batchfile).
Niet gelijk als Administrator doen. Maak een account aan die alleen datgene mag wat ie moet doen, scheelt ook weer gezeik omdat de Administrator geblokkeerd wordt omdat er iets veranderd wordt.

Levert je weer een denial of service minder op.

Een andere (mogelijk meer effectieve benadering) is dat je in die FTP batch ook de NTFS ACLs voor de applicatiefolder laat bijwerken - dwz dat de user niet bij de applicatie kan voordat de sync (en dus de reACL) is doorgevoerd.
icacls /?

Daarmee koppel je de login actie met de actieve desktopsessie van de gelimiteerde gebruiker los van het gebruik van de applicatie.

[ Voor 24% gewijzigd door alt-92 op 21-08-2009 12:51 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device