Reden van aankoop:
Momenteel wordt een 64 bit Windows 2003 server gebruikt met volgende functionaliteiten:
Oplossingsvoorstel:
We willen een database server aankopen, die enkel en alleen voor database gebruikt zal worden. Alle overige functionaliteiten van bovenstaande opsomming zullen op de oude server blijven. Dus enkel de SQL Server zal verhuist worden.
Als eerste vereiste moet het een HP Server worden, omdat dit contractueel vastligt in ons bedrijf.
Als OS zal het Windows Server 2008 worden met SQL Server 2008.
Mijn vraag is op welke hardware onderdelen ik moet letten om een goede DB Server te verkrijgen.
Ik heb ergens gelezen dat SSD disks veel sneller zijn in troughput dan de 15k SAS disks.
Moet ik dan ook gaan zien dat mijn RAID controller niet de bottleneck wordt?
Hoeveel RAM geheugen en processors wordt hiervoor aangeraden?
Zijn er nog andere punten waar ik op moet letten?
Het budget ligt rond de 4000 Euro / excl. BTW
Momenteel wordt een 64 bit Windows 2003 server gebruikt met volgende functionaliteiten:
- SQL Server 2000 => wordt zwaar belast met 1 database waarin o.a. een tabel zit met meer dan 30 miljoen records.
- Shared folders => waarin xml files worden gelezen en geschreven elke seconde
- DHCP server => voor 200 PC's
- Intel Xeon CPU 3,20GHz
- 4 Gig DDR2 RAM
- HP Smart Array P400
- 8 x HP 10k disks 2,5" (juiste details heb ik niet) (Data schijf staat in RAID 5)
Oplossingsvoorstel:
We willen een database server aankopen, die enkel en alleen voor database gebruikt zal worden. Alle overige functionaliteiten van bovenstaande opsomming zullen op de oude server blijven. Dus enkel de SQL Server zal verhuist worden.
Als eerste vereiste moet het een HP Server worden, omdat dit contractueel vastligt in ons bedrijf.
Als OS zal het Windows Server 2008 worden met SQL Server 2008.
Mijn vraag is op welke hardware onderdelen ik moet letten om een goede DB Server te verkrijgen.
Ik heb ergens gelezen dat SSD disks veel sneller zijn in troughput dan de 15k SAS disks.
Moet ik dan ook gaan zien dat mijn RAID controller niet de bottleneck wordt?
Hoeveel RAM geheugen en processors wordt hiervoor aangeraden?
Zijn er nog andere punten waar ik op moet letten?
Het budget ligt rond de 4000 Euro / excl. BTW