Toon posts:

Hoeveel dode pixels zijn dit??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!
Ik heb eergister online een nieuw beeldscherm gekocht, een iiyama prolite b2409hds.
Ik was er onwijs blij mee maar ontdekte net een dode pixel midden in het beeldscherm!!
Even op de site gekeken van iiyama en daar staat het volgende:
iiyama zal echter een LCD monitor omruilen of repareren wanneer er meer pixels stuk zijn dan aanvaardbaar.
In de regel kunnen we stellen dat iiyama een 15, 17, 18 of 19 inch LCD monitor zal vervangen bij 3 of meer defecte pixels.
Bij een LCD monitor van 20 inch of meer is dit het geval bij meer dan 4 defecte pixels.
Deze omruilgarantie wordt via de leverancier geregeld en enkel gegeven binnen de eerste acht dagen na aankoop. Na deze acht dagen worden monitoren alleen omgeruild wanneer zij buiten de standaard ISO13406-2 klasse II vallen.
De dode pixel heeft een vage vorm, is dit 1 dode pixel of zijn het er meer?? Ik vind het overigens onwijs klote dat ze 4 dode pixel accepteren! En dat deze dode pixel(s) in het midden van mn scherm zitten! Ik kijk er nu de hele tijd naar :(

Afbeeldingslocatie: http://img17.imageshack.us/i/img2057k.jpg/

Afbeeldingslocatie: http://img9.imageshack.us/i/dodepixelveranderd.jpg/

Verwijderd

Je plaatje bestaat niet. Ook niet zonder de slash.

Als je het scherm nog geen 7 werkdagen hebt: gewoon retour sturen.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2009 02:38 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gewoon terug sturen onder het mom van 'koop op afstand'.

En plaatje bestaat wel, firefox rechtsklikken en bekijken doet het.

[ Voor 38% gewijzigd door Tsurany op 21-08-2009 02:37 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-05 14:21
Het ziet er imho niet uit als een dode pixel maar meer een vies vlekje (inkt) ofzo, heb je het geprobeerd schoon te maken om te kijken of het er niet opzit?

Verwijderd

offtopic:
Ik blijf toch keihard 404 - Not Found krijgen

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:54

Twazerty

AVCHDCoder developer

Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 02:38:
offtopic:
Ik blijf toch keihard 404 - Not Found krijgen
Afbeeldingslocatie: http://img17.imageshack.us/img17/9508/img2057k.jpg

Ziet er inderdaad uit als een inktvlek.

[ Voor 8% gewijzigd door Twazerty op 21-08-2009 02:41 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• Unixor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-05 07:28
mss watervaste stift ;) in dat geval lekker gummen

Verwijderd

Mss is het een beestje. Ik heb nog steeds een spin in mijn scherm liggen.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-05 12:32

sjaool

Every life should have 9 cats

Tsurany schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 02:37:
Gewoon terug sturen onder het mom van 'koop op afstand'.
Inderdaad gewoon retour sturen dat ding.
Kost je wel wat geld voor het retour sturen maar dat zou ik liever doen dan de hele tijd naar zo'n vlek, of wat dat dan ook is, kijken.

"When you grow up your heart dies"

Verwijderd

Dat is geen dode pixel maar een vlekje, het ziet er nog het meest uit als een klein balpenstreepje. Probeer het (voorzichtig) schoon te krijgen zou ik zeggen, lukt dat niet (is het watervaste stift oid): gewoon terugsturen. Aangezien het geen dode pixel betreft zou je hem dan zelfs RMA moeten kunnen sturen, aangezien je een beschadigd product toegestuurd hebt gekregen.

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-12-2025

Erikie

www.erikie.nl

da's duidelijk : een fruitvlieg!

traktor scratch!

Verwijderd

Topicstarter
hey allemaal! bedankt voor jullie snelle antwoorden!

maar het is wel een dode pixel ofzo... er zit niets vies op het beeldscherm verder. alleen hij is zo vaag ook in andere pixels zwart vandaar dat ik me afvroeg of het nou 1 dode is of meer :?
ik zal straks even bellen naar centralpoint

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
misschien zit het niet op het scherm maar tussen het scherm... heb ik wel vaker over gelezen....

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Verwijderd

Is zeker en vast geen dode pixel en zelfs geen dode subpixels. Als je inzoomt zie je dat de rode subpixel gewoon nog oplicht.
Is dus a) iets op het scherm en je hebt geluk b) iets onder het glas en je hebt pech.

• Herr Flicker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-05 16:14
Het is een onweervliegje, dit gebeurt wel eens dat hij achter in je scherm kruipt.
Je hebt alleen de pech gehad dat hij dood is gegaan precies op een vervelende plek.
Afbeeldingslocatie: http://photos21.flickr.com/28237308_507e1526c6.jpg

Verwijderd

Topicstarter
het lijkt wel of die steeds van vorm veranderd :S? ik heb ergens gelezen dat je hem moet masseren met een wattenstaafje dat ie dan weer kan doen maar hij verandert van vorm ofzo :?

http://img9.imageshack.us/i/dodepixelveranderd.jpg/

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:35
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:36:
het lijkt wel of die steeds van vorm veranderd :S? ik heb ergens gelezen dat je hem moet masseren met een wattenstaafje dat ie dan weer kan doen maar hij verandert van vorm ofzo :?

HET IS GEEN DODE PIXEL! lees de posts nou eens.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:32
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:36:

Het is geen dode pixel, er zit een dood beestje in je scherm. Als je met een wattenstaafje druk uitoefent op die plek kan je beestje best wel eens verschuiven ja...

Vraag nou maar gewoon RMA aan bij de winkel. Richtlijnen over dode pixels heb je helemaal niets mee te maken bij andere defecten (zoals dit!).

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

Weet je wat ik zie als ik gedronken heb? allemaal beesjes..

En dit is er één.. .. en ik heb nog niet eens gedronken.

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Als het subpixel defect was, dan zou precies één zo'n gekleurd rechthoekje helemaal defect zijn. Die is dan altijd een bepaalde kleur, of hij is altijd zwart. Een defecte pixel is gewoon een groepje subpixels van verschillende kleuren die samen één pixel vormen. Dat is dan ook een rechthoekje, maar dan dus iets groter.

Ik heb nog nooit van een halve dode subpixel gehoord, en al helemaal niet een die van vorm verandert.

Zo te zien op de foto is het inderdaad een fruitvliegje. Deze zal tussen een van de schermlagen zitten. Als je die gaat "masseren" heb je een grote kans dat je je scherm zelf verklooit en je hem niet meer terug kan sturen omdat je dan geen garantie meer hebt. Dat masseren laat nog wel eens vlekken in je scherm achter.

Ga dus niet klooien met het scherm, maar stuur het terug.

Verwijderd

Topicstarter
wtf!! Hoe komt er nou weer een beest in mn scherm :S maar hij zit ook precies in het midden... dan zou ik eerder verwachten dat hij ergens in een hoek zit... en hij is maar 1 pixel groot ofzo?

Ik heb net melding gemaakt bij Centralpoint van het probleem. Werd doorverwezen naar de Iiyama website en de klantenservice gebeld, toen moest ik een mail sturen met een aantal foto's... ben benieuwd! Hopelijk krijg ik een nieuwe want irriteer me er mateloos aan :S het lijkt wel alsof ik alleen nog maar die ene pixel zie op mn hele beeldscherm!!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:32

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

http://www.xbmcfreak.nl/

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:31:
wtf!! Hoe komt er nou weer een beest in mn scherm :S maar hij zit ook precies in het midden... dan zou ik eerder verwachten dat hij ergens in een hoek zit... en hij is maar 1 pixel groot ofzo?
Zo te zien is hij niet een pixel groot, hij is namleijk langer dan 1 pixel, maar minder breed
Ik heb net melding gemaakt bij Centralpoint van het probleem. Werd doorverwezen naar de Iiyama website en de klantenservice gebeld, toen moest ik een mail sturen met een aantal foto's... ben benieuwd! Hopelijk krijg ik een nieuwe want irriteer me er mateloos aan :S het lijkt wel alsof ik alleen nog maar die ene pixel zie op mn hele beeldscherm!!
ik duim voor je, maar dit gaat goedkomen (je bent niet de eerste namelijk)

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Tripsen ... irritante beesten. Kriebelen overal, als ze dood gaan zit je hele huis onder, vooral op witte muren heel irritant, stofzuiger werkt ook niet altijd.

En dus ook een hel voor je LCD. Ze komen op de warmte af en gaan tussen de glasplaat en de LCD substraat zitten. Wat je kan doen (als ie nog leeft) een felle warme lamp langs de zijkant zetten in de hoop dat ie er op afkomt. Is ie dood ... jammer dan ... soms komen ze los met wat kloppen op de zijkant.

https://discord.com/invite/tweakers

• F4T4L_3RR0R
  • Laatst online: 18-07-2021
Je hebt helemaal niks met Iiyama te maken. Je hebt het scherm bij Centralpoint gekocht en zij moeten de garantie voor je regelen.

Ze zullen zeggen dat het direct via Iiyama sneller zal gaan, maar je krijgt in alle gevallen een refurbished scherm! Ik spreek uit eigen ervaring! Refurbished houdt in, dat je ze je scherm direct ruilen voor een gerepareerd scherm van een ander. Iemand anders die aanspraak maakt op garantie, krijgt jouw gerepareerde scherm. Ik heb in geen enkel geval ooit een nieuwe in doos gekregen van Iiyama. Ze ruilen alleen het scherm, dus zonder kabels, voet, doos enzovoorts. Het serienummer op je eigen doos correspondeert dan ook niet meer met je scherm zelf.

Het beste kan je (zoals eerder aangegeven) het scherm retour sturen onder de noemer "Wet koop op afstand". Dit kan zonder opgaaf van reden en alleen het terug sturen is op eigen kosten. Het door jou aan Centralpoint betaalde totaalbedrag, dus ook de verzendkosten, moet binnen 30 dagen gerestitueerd worden.

Ruilen zijn ze niet verplicht, terugnemen wel. Dus koop het scherm gewoon elders. :)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:29

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik wil TS er even op wijzen dat CentralPoint waar hij het scherm heeft gekocht verantwoordelijk is voor garantie afhandeling. Het is leuk en aardig dat hij nu naar IIyama wordt oorverwezen, maar je loopt de kans dat IIyama de claim weigerd. Als je het scherm nog geen 7 dagen in het bezit hebt an kun je hem altijd retour sturen, het kost jou alleen de verzendkosten retour.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
redfoxert schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:54:
Tripsen ... irritante beesten. Kriebelen overal, als ze dood gaan zit je hele huis onder, vooral op witte muren heel irritant, stofzuiger werkt ook niet altijd.

En dus ook een hel voor je LCD. Ze komen op de warmte af en gaan tussen de glasplaat en de LCD substraat zitten. Wat je kan doen (als ie nog leeft) een felle warme lamp langs de zijkant zetten in de hoop dat ie er op afkomt. Is ie dood ... jammer dan ... soms komen ze los met wat kloppen op de zijkant.
dat beest heb ik dan nu natuurlijk al 100x fijngeperst...
Het is inderdaad geen dode pixel want als het scherm uit is zie ik ook een zwart puntje zitten!

ik kreeg een ontzettend professioneel mailtje van Iiyama terug!
Hallo Bram en Carin,

Dit is idd een vuiltje dat niet in het panel zou mogen zitten.
Je mag/moet de monitor retourneren aan Centralpoint, het is een DOA monitor.

Met vriendelijke groet,
Wilco XXXX

-----Original Message-----
From: XXXX Catharina [mailto:XXXX@anovo.com]
Sent: vrijdag 21 augustus 2009 14:30
To: XXXX, Wilco
Subject: probleem pixel/vuiltje Bram XXXX

Hoi Wilco,

Is dit voor jou een pixel of vuiltje?

Garantie?

Groetjes Carin
Wat is een DOA monitor? En ik word dus weer terugverwezen naar Centralpoint *zucht* ik ga maar weer bellen :/

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2009 16:15 ]

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06:47
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 16:15:
[...]

dat beest heb ik dan nu natuurlijk al 100x fijngeperst...
Het is inderdaad geen dode pixel want als het scherm uit is zie ik ook een zwart puntje zitten!

ik kreeg een ontzettend professioneel mailtje van Iiyama terug!

[...]

Wat is een DOA monitor? En ik word dus weer terugverwezen naar Centralpoint *zucht* ik ga maar weer bellen :/
Death on Arrival..
Ofwel, een produkt wat al defect is/was voor gebruik, of binnen x-dagen na aankoop bijv.

Omdat je monitor nog zo kort geleden is aangeschaft is het vaak normaal dat je dit afhandelt via de winkel.

[ Voor 11% gewijzigd door Hoyden op 21-08-2009 16:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoyden schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 16:16:
[...]

Death on Arrival..
Ofwel, een produkt wat al defect is/was voor gebruik, of binnen x-dagen na aankoop bijv.

Omdat je monitor nog zo kort geleden is aangeschaft is het vaak normaal dat je dit afhandelt via de winkel.
oke :P

• Ray
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

toch gaat het ook inderdaad sneller via IIyama zelf. Ik had recent ook een monitor gekocht die last had van blacklight bleeding. Aangezien ik geen zin had om weer naar de winkel te rijden om het om te ruilen heb ik het direct via IIyama geregeld. Ze komen hem netjes aan huis omruilen. Aangezien het een nieuw model was (net een paar weken op de markt) had ik ook niet het risico een refurbished te krijgen. Per saldo kwamen ze dus ook netjes een nieuwe monitor afleveren (waardoor ik nu wel dubbele kabels heb...die hoef je namelijk niet in te leveren)
Dus als je daar voor kiest gewoon een mail naar IIyama dat central point niet fijn mee wil werken en dan nemen hun de afhandeling over :) ...scheelt je ook weer verzendkosten en moeite etc

[ Voor 15% gewijzigd door Ray op 21-08-2009 16:30 ]

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-05 19:47

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Hoyden schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 16:16:
Overigens is het altijd normaal dat je de garantie afhandelt via de winkel. Dat mag de winkel namelijk niet weigeren.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 16:25

Haan

dotnetter

MueR schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 16:29:
[...]

Overigens is het altijd normaal dat je de garantie afhandelt via de winkel. Dat mag de winkel namelijk niet weigeren.
Dan ga jij toch lekker krampachtig garantie op je monitor regelen via de webshop, naar postkantoor om monitor op te sturen, zorgen dat je vergoed wordt voor de kosten van het opsturen etc. etc., terwijl je praktisch altijd onsite garantie van de fabrikant hebt en ze het ding gewoon bij je thuis komen halen en brengen :z

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Ray
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

MueR schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 16:29:
[...]

ze mogen het niet weigeren maar bij sommige merken is het gewoon veel handiger / sneller het via hun eigen servicedesk te doen. Daar is IIyama dus een voorbeeld van. Net als LG / Samsung trouwens. Je kan ze bellen en ze sturen direct een monteur (in geval van koelkast / LCD etc) Dus het is veel sneller en je hoeft niet met je spullen te slepen etc

Het het zelf met een 19' crt van LG gehad een paar jaar geleden. Uiteindelijk hebben ze hem 2x aan huis omgewisseld. Ben ik blij dat ik zelf niet elke keer met het ding op pad moest

met hierboven dus :)

[ Voor 14% gewijzigd door Ray op 21-08-2009 16:34 ]

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Alleen heb je bij omruiling via IIYama de kans dat je een refurbished monitor terug krijgt en dus geen nieuwe.
Een DOA via de winkel wordt meestal direct omgeruild voor een nieuwe. In dit geval zit er dan wel 2x TPG post tussen voor het verzenden.

• F4T4L_3RR0R
Sommige winkels ruilen een DOA om via de fabrikant. Dan krijg je alsnog een refurbished exemplaar...

Mijn advies: terugsturen en geld terug. Dan elders de monitor kopen.

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-05 08:57
Heb ik ook wel eens gehad, alleen toen was ik zo dom om hem zelf dood te drukken :+

• Clementine
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-08-2025
Campzone 2006: TFTERTS!

Daar hadden we zeer veel last van die beestjes.

Wat scheen te helpen was het scherm flink warm stoken (met je verstand dus geen vlammen in de buurt ;))

Hierdoor drogen ze uit en willen ze nog wel eens naar beneden donderen.

Overigens had ik hem direct teruggestuurd toen het duidelijk was dat dit geen dode pixel was.

Macbook Pro 15" 

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

BounceMeister schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:03:
Alleen heb je bij omruiling via IIYama de kans dat je een refurbished monitor terug krijgt en dus geen nieuwe.
Als het ding er goed uit ziet en werkt, is er toch geen probleem? De rest van de garantie blijf je gewoon houden.

Yes, but no.

• F4T4L_3RR0R
mieJas schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:16:
[...]

Als het ding er goed uit ziet en werkt, is er toch geen probleem? De rest van de garantie blijf je gewoon houden.
Dan kan je beter een ZGAN tweedehandse op marktplaats.nl kopen...
Pagina: 1