Toon posts:

VPN verbinding opzetten??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag een VPN verbinding willen opzetten van Thuis naar Kantoor en van Kantoor naar thuis zodat ik bestanden op mijn prive en werk pc kan benaderen.

Helaas heb ik nog geen ervaring met het maken van een VPN verbinding en kom ik niet uit de tutorials die op internet te vinden zijn.

Nu ziet het er als volgt uit:

Thuis:

- Ziggo provider
- Modem ip: 192.168.100.1(Scientific Atlanta Cisco 2203) (hierin kan ik niets veranderen, lijkt door ziggo geblockt)
- Router ip: 192.168.2.1 (Conceptronic C100BRS4H Broadband Router) (vind alleen iets van PPTP wat ook zoiets als VPN is)
- Hub (niet meer dan een domme verdeel doos)
- Computer ip 192.168.2.5 (Vista x32)

Ik heb ook nog iets gevonden van een public ip adres (dus van ons huisje) en Gateway WAN ip adres (ziggo Beek LB)

Kantoor:

- KPN zakelijk provider
- Modem ip: wan ip weet ik (geen id welk merk, maar hier kom ik wel doorheen)
- Router ip: 192.168.99.254 (Netgear FVS124g) (deze kan ik ook remote bereiken van thuis uit)
- Computer ip: 192.168.99.101(XP-pro)

Hopenlijk kan iemand mij helpen.

Groetjes

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-02 01:15
Even 2 vragen:

1. Wat wil je precies bereiken ?
2. Wil je dialup VPN of een always on VPN ?
Denk het 1ste, er zijn wel een aantal zaken om rekening mee te houden, vandaar vraag 1.

Hier heb je alvast wat leesvoer, en als je weinig kennis hebt, is wellicht Hamachi ( softwarematige vpn ) voor jou een uitkomst.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het leesvoer, ik zal het morgen eens doornemen.

Himachi is wel iets veel te simpel voor mij (al jaren ervaring mee). Ik doe een opleiding ICT en ik moet zodoende nog veel leren kwa mogelijkheden etc.

morgen zal ik de 2 vragen beantwoorden.

Alvast bedankt

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2009 00:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Om even terug te komen op de 2 vragen van Yippie,
Yippie schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 02:16:
Even 2 vragen:

1. Wat wil je precies bereiken ?
2. Wil je dialup VPN of een always on VPN ?
1. Het is de bedoeling dat ik wanneer ik thuis ben of op school, ik een toegang heb tot mijn werkstation op het werk en dit moet geschieden dmv een VPN verbinding. Maar nu ligt mijn "probleem" bij het configureren van deze VPN-verbinding.

Voorbeeld:
ik ga naar mijn browser en typ (dit is een voorbeeld, corrospondeerd niet met origineel) https://98.70.73.202(WAN-IP):8090(Poortnummer) in, dat ik dan een connectie maak met mijn werkstation op het werk.

2. geloof dat zoals ik het bij 1. heb uitgelegd een dailup VPN is.

groetjes

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2009 14:41 . Reden: vergeten tekst: voorbeeld en dus niet werkend WAN-IP ]

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:29
offtopic:
Lijkt me niet zo slim dat je in je topic je WAN IP adres neerzet

Je zegt dat je wel door die WAN verbinding op je werk doorkomt, maar VPN gebruikt een appart protocol(Protocol 47 GRE, is op layer 3, IPv4 IPv6) om de VPN verbinding over op te zetten. Als dit protocol niet geforward wordt, of geaccepteerd wordt dan kun je de VPN verbinding wel vergeten.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap inmiddels al wat meer van VPN door veel lezen van verschillende sites en boeken.

Nu weet ik dat ik alleen een verbinding hoef te leggen tussen de router op het werk (FVS124g) en de client (mijn thuis pc) dmv client software van netgear om connectie met de router te maken.

Maar na contact te hebben gehad met "Technische ondersteuning resellers/zakelijke oplossingen" van netgear, heb ik van hun een handleiding gekregen voor het bouwen van de verbinding. Netgear handleiding.

Deze handleiding legt veel uit wat ik al wist,
maar wat ik er niet aan snap is onder "IKE Policy" daar staat bijLocal gateway en Remote host "Identity Data. (neem aan dat de local gateway de FVS124g router is en Remote host mijn thuis pc moet worden)

We hebben in het bedrijf een vast WAN ip adres dat zal ik zeggen BIJVOORBEELD: 98.70.87.202 is. kan ik dan het beste bij "Local Identity Type" WAN IP kiezen?
en wat kan ik ipv "fvs_remote.com" invullen bij Remote Identity Data?

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09-2025
enige wat je moet doen is

1) kijken op wleke poort de VPN service draait...
2) LOCAL ip adres van de pc/server waar vpn op draait
3) op de router @werk, een port forward doen intern als extern zal de poort zelfde zijn, ip adres dat je invult is het local ip adres van de pc/server wat vpn draait
4) je moet je externe ip weten op je werk locatie
5) maak een "inbel vpn" verbinding via de wizard die beschikbaar is in netwerkverbindingen.

op deze manier kan je zelfs remote je pc laten aanmelden op het domain, mbv use dialup (vpn wordt min of meer gezien als dialup)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt,

Ik zal er vanavond eens van thuis uit naar gaan kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Krijg nu telkens het volgende te zien in VPN status log:

MON AUG 24 19:36:28 2009 INFO :: Started phase-I negotiation
MON AUG 24 19:36:29 2009 INFO :: received NOTIFY PAYLOAD of notify type INVALID_ID_INFORMATION
MON AUG 24 19:36:29 2009 INFO :: Deleting the IsakmpSA

ik weet niet waaer de fout zit bij het ID

Verwijderd

Topicstarter
Connection is gemaakt jippie,
er zat nog een klein foutje in phase 2 maar die heb ik al gevonden.

1 ding heb ik nu wel geleerd, je kunt veel aan andere mensen vragen en hulp krijgen maar uiteindelijk moet je het toch zelf doen.

Allemaal bedankt!!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09-2025
mooi zo, altijd nice als iemand laat weten dat het werk, misschien ook handig om te vermelden wat je hebt gedaan om het werkende te krijgen mocht iemand het zelde willen doen als jij....
Pagina: 1