Toon posts:

Traag internet door TCP Optimizer in Vista

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal!

Ik ben hier nieuw en weet ook niet of ik dit topic op de juiste plek start. Ik heb echter een probleem met mijn internet. Het is de laatste tijd erg traag en dat komt waarschijnlijk omdat ik met TCP Optimizer ben gaan kloten. Dit schijnt ook niet te werken voor Vista. Toch is hierdoor mijn internetsnelheid (download) gedaald van 300+ naar 100 kB/s. Hebben jullie tips voor me hoe ik dit weer kan herstellen? (System Restore werkt niet: daarvoor is het te lang geleden)

Alvast heel erg bedankt!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:12
Voortaan graag eerst even zoeken op Google: de eerste hit!

12. I installed the TCP Optimizer, and now Windows crashes, my programs don't work and my PC seems to be melting ?

[ Voor 37% gewijzigd door Manuel op 21-08-2009 01:05 . Reden: Title ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan. Het probleem blijft.

EDIT: TCP/IP resetten: Hoe werkt dat?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2009 01:07 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 01:06:

EDIT: TCP/IP resetten: Hoe werkt dat?
[google=reset tcpip]

How to reset Internet Protocol (TCP/IP)

[ Voor 5% gewijzigd door leuk_he op 21-08-2009 08:31 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dat heb ik ook geprobeerd. Zowel m'n ip gereset als winsock. Werkt allemaal niet. Wat kunnen de oorzaken zijn voor dat trage internet? Waarschijnlijk komt het door TCP Optimizer, maar dat weet ik ook niet eens zeker...

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Geen idee. Je geeft echt te weinig informatie om mee te kunnen denken.

-Wat heb je allemaal geprobeerd?
-Wat voor internet heb je.
-Hoe stel je het vast (heb je nog betere tests)

Probeer eerst zelf te analyseren voordat je antwoord geeft....

en zoals altijd adviseer ik: check de kabel! O-)
(Ik hoop dat je snapt dat dat nergens op slaat, want je geeft geen info die mogelijk ook maar ERGENS naar wijst)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in TCP Optimizer geprobeerd de settings terug te zetten, ook weer naar Windows default settings. Ook de parameters handmatig gereset in regedit. Werkt allemaal niet. En ik heb er ook niet zoveel verstand van...

- Ik heb ADSL van planet, normaal met ruim 300 kB/s maar nu tussen de 50 en de 100 kB/s.
- Windows Vista (Bussiness)

Andere PC's hebben nog wel een normale internetsnelheid (getest met zowel http://www.speedguide.net/speedtest als http://www.speedtest.nl/TestSuite/TestController.asp)
Ook een kabel erin steken en wifi uitschakelen werkt niet.

Wat voor informatie heb je nog meer nodig?

Verwijderd

Topicstarter
General settings:
#
# Connection Speed:
# -----------------------------------
# | 3000 Kbps
#
# | MTU: 1492
# | PPPoE: checked
# | TCP Receive Window: 261360
# | MTU Discovery: Yes
# | Black Hole Detect: No
# | Selective ACKs: Yes
# | Max Duplicate ACKs: 2
# | TTL: 64
#
# TCP 1323 Options:
# | Windows Scaling: Checked
# | Timestamps: Unchecked
# #############################

# Advanced Settings:
#
# IE Explorer Optimization
# | MaxConnectionsPerServer: 10
# | MaxConnectionsPer1_0Server: 10
#
# Host Resolution Priority
# | LocalPriority: 5
# | HostPriority: 6
# | DnsPriority: 7
# | NetbtPriority: 8
#
# Type/Quality of Service
# | QoS: NonBestEffortLimit: 0
# | ToS: DisableUserTOSSetting: 0
# | ToS: DefaultTOSValue: 80
#
# DN Error Caching
# | MaxNegativeCache Ttl: 0
# | NetFailureCacheTime: 0
# | NegativeSOACacheTime: 0
#
# | LAN Browsing speedup: Optimized
# | LAN Request Buffer Size: 16384
# #############################

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2009 02:54 . Reden: Overzichtelijker ]

Verwijderd

Uninstall progamma, boot. Verwijder je netwerkkaart in apparaatbeheer, boot. Netwerk kaart word opnieuw gededecteerd en als het goed is opnieuw geinstalleerd, problem fixed :)

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Strikie

Athletics

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Verwijderd

Topicstarter
WinSockFix haalde helemaal niks uit. En het is niet gemaakt voor Vista :(

Het opnieuw erin zetten van de netwerkkaart werkte ook niet (TCP Optimizer is niet geinstalleerd, is gewoon een runnable exe). Ik heb op Disable en daarna weer op Enable geramd. Of moet ik Uninstall doen?

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-02 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

Howto repair and reset the Windows Vista TCP/IP Winsock

1. Click on Start button.
2. Type Cmd in the Start Search text box.
3. Press Ctrl-Shift-Enter keyboard shortcut to run Command Prompt as Administrator. Allow elevation request.
4. Type netsh winsock reset in the Command Prompt shell, and then press the Enter key.
5. Restart the computer.

https://powershellisfun.com

Verwijderd

Topicstarter
Ook al geprobeerd. Blijkbaar ligt het niet daaraan...

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-02 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 13:32:
Ook al geprobeerd. Blijkbaar ligt het niet daaraan...
Denk dat het in je registry is gezet onder HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters , je zout de settings daar kunnen vergelijken met een andere Vista pc bij je thuis? (Of dit document kunnen doorlezen en zien wat de defaults zijn : http://www.microsoft.com/...0BDE9060B0&displaylang=en )

https://powershellisfun.com

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
is de pc wel spyware vrij :? mischien fungeer je wel als knooppunt van een vaag zombienetwork en kost dit je je snelheid :P

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 13:29:
WinSockFix haalde helemaal niks uit. En het is niet gemaakt voor Vista :(

Het opnieuw erin zetten van de netwerkkaart werkte ook niet (TCP Optimizer is niet geinstalleerd, is gewoon een runnable exe). Ik heb op Disable en daarna weer op Enable geramd. Of moet ik Uninstall doen?
Uninstall ;) Disable/enable blijft nog steeds verwijzen naar je huidige geinstalleerde drivers, lees registry :)

Verwijderd

Topicstarter
Ook dat heb ik nu geprobeerd. Nog steeds geen snelheidswinst. En even een spyware-scan gedaan, heeft ook niks opgeleverd.

Verwijderd

Topicstarter
En ook even dat document doorgelezen. Er stonden heel veel reg keys in die ik niet heb... De keys die ik wel heb kunnen vinden, heb ik op default gezet...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 15:52:
En ook even dat document doorgelezen. Er stonden heel veel reg keys in die ik niet heb... De keys die ik wel heb kunnen vinden, heb ik op default gezet...
Misschien eens een clean install overwegen of eerst nog eens proberen met een goeie reg cleaner. ? Andere zaken kun je ook nog eens controleren, router settings, kabels etc etc. Heb hier ook 1 brakke UTP kabel, moet nog even opnieuw geknepen worden maar die aorgt ook voor een instabiel verkeer :)

Verwijderd

Topicstarter
Aan de kabel kan het niet liggen, want ik heb het ook met mijn wireless. Een goeie reg cleaner? Zoals CCleaner bedoel je?
Router settings lijkt me ook niet, aangezien andere PC's er geen last van hebben?

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Format c: /u /autotest en een verse installatie van je OS. Je hebt kennelijk je windows zo ver vern**kt dat de dit de laatste en enige optie is die overblijft.

Wat je daarentegen nog kunt proberen is terug gaan naar een restorepoint voor je met die optimizer bezig bent geweest. Wellicht dat dat nog uitkomst kan brengen. Je zou indien er files aangepast zijn middels de opdracht SFC /scannow de originele files terug kunnen zetten en hopen dat je verder kunt. Anders blijft mijn eerste optie staan.

Verwijderd

Topicstarter
Jeej! Ik heb weer normaal internet! Hoe het gebeurd is weet ik niet, maar misschien heeft een reset van mn router eraan mee geholpen. Het lijkt nu ook zelfs sneller! (rond 390 kB/s download ipv 330 vroeger)

Bedankt voor jullie hulp allemaal!
Pagina: 1