Een vriend van me heeft mij gevraagd of ik zijn iPod kan herstellen.
Het betreft een 2G 20Gb exemplaar.
Er was wat mis met de partitietabel voor zover ik kon zien (deze stond nog in de oude Windows indeling, en was precies beschadigd). Als ik het volgende uitvoerde kreeg ik al een fout dat block 1 niet bestond:
Ikzelf heb nog een 2G 10GB. Nu dacht ik van deze gewoon te klonen:
Zo gedaan, dus de bitstream van mijn iPod op de te herstellen iPod gezet.
Nu start die iPod wel terug op, mijn liedjes staan er mooi op, ik zie de iPod op mijn Mac (Finder en schijfhulpprogramma herkennen ook dat het een iPod is).
iTunes start ook automatisch op, maar in iTunes zie ik geen iPod verschijnen.
Aangezien deze niet in iTunes (ook niet onder iTunes in Windows) verschijnt kan ik de iPod firmware dus niet herstellen.
Mijn iPod verschijnt wel in iTunes.
Hoe los ik dit op, of waar kan ik de originele software vinden (of een "dd" versie ofzo?)?
Het betreft een 2G 20Gb exemplaar.
Er was wat mis met de partitietabel voor zover ik kon zien (deze stond nog in de oude Windows indeling, en was precies beschadigd). Als ik het volgende uitvoerde kreeg ik al een fout dat block 1 niet bestond:
pdisk /dev/disk2 -dump /dev/disk2 map block size=512
Ikzelf heb nog een 2G 10GB. Nu dacht ik van deze gewoon te klonen:
dd if=/dev/disk2s2 of=iPodFirmware.dd
Zo gedaan, dus de bitstream van mijn iPod op de te herstellen iPod gezet.
Nu start die iPod wel terug op, mijn liedjes staan er mooi op, ik zie de iPod op mijn Mac (Finder en schijfhulpprogramma herkennen ook dat het een iPod is).
iTunes start ook automatisch op, maar in iTunes zie ik geen iPod verschijnen.
Aangezien deze niet in iTunes (ook niet onder iTunes in Windows) verschijnt kan ik de iPod firmware dus niet herstellen.
Mijn iPod verschijnt wel in iTunes.
Hoe los ik dit op, of waar kan ik de originele software vinden (of een "dd" versie ofzo?)?