Toon posts:

CPU Load van 100 % als ik op AC power zit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo sinds weekje of iets langer zit ik met een megaprobleem op mijn laptop van het school (HP Compaq 8510p)
Soms als ik op hem op AC power instop wordt mijn CPU load 100% :-/ en loopt heel mijn systeem vast.
Trek ik mijn adapter terug uit, dan reageert hij wel terug normaal. De eerste keer dat ik dat voor had heb ik gewoon mijn energieschema van hoge prestaties gereset naar bedrijfssettings en reageerde mijn laptop terug normaal.
Maar nu blijkt dit ook niet meer te helpen.
Ik heb dit probleem zowel op vista als ubuntu... En op ubuntu zie ik mijn clocksnelheid teruggeschroefd worden tot 800Mhz .. Mja dat is geen probleem want als ik hem op batterij ook op 800Mhz clock dan werkt alles vlot
Iemand die dit al keer heeft voor gehad ?

Verwijderd

Heb je al gekeken in taakbeheer welk proces naar 100% gaat? Zelfs als hij door een fout altijd terugklokt, moet er nog altijd iets die cpu zitten gebruiken.

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Hij heeft die 100% cpu load zowel op Ubuntu als op Vista als ik het zo lees.
Dus het zou inderdaad eens interessant zijn om te weten (vooral in Ubuntu dan) welk proces zo gek doet.

• .lunatic
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:07
Heb dit ook bij mijn 8510w. Het lijkt nu alleen weer wat minder voor te komen.
Bij mij hielp het vaak om wat aan de stekker van de adapter te draaien en duwen enzo. Niet echt een hele mooie oplossing maar het werkte. Je kan natuurlijk ook gewoon de adapter vervangen.

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Lijkt erop dat de processor zich terugklokt door een of andere instelling... Misschien even in windows naar advanced energy configuration gaan, en daar de minimum processor state bij AC Power, op 100% te zetten (Evenals de max)

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:41

M2M

medicijnman

de stekker van omdraaien??? uhm... na de gelijkrichter merk je niets meer van een omgedraaide stekker..., maargoed. Kijken met de process explorer (in vista dan). De kans bestaat dat het het "system" process betreft. Trek je stekker dan uit je laptop, en klik op de eigenschappen van dat proces. ga dan naar de threads tab en kijk nadat je de stekker er weer in gedaan hebt, welke thread de 100% cpu misbruik veroorzaakt. Vervolgens haal je de stekker weer uit je laptop, rechtse klik op de veroorzakende thread en druk op suspend.

Dan de stekker er weer in en kijken of je nog steeds 100% cpu verbruik heb. Zodra je de thread weet, weet je ook in welke richting je moet zoeken om het probleem te verhelpen. Mogelijk chipset drivers :)

[ Voor 4% gewijzigd door M2M op 21-08-2009 12:07 ]

-_-

• .lunatic
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:07
@M2M, niet op die manier draaien :+
Ik bedoel gewoon de draad een beetje draaien/buigen.

Verwijderd

Topicstarter
Je kan natuurlijk ook gewoon de adapter vervangen.
Vanmorgen richting school geweest en idd een nieuwe adapter gaan vragen.
Met deze nieuwe adapter lijkt alles weer normaal te draaien. Ook wil ik eens melden dat ik gisterenavond mijn batterij 'aan het opladen was' met die oude adapter maar de resterde batterijcapaciteit bleef op 10% ... Er werd dus helemaal niks opgeladen ook al brande mijn 'Charge' ledje.

Die HP adapters zijn volgens mij ook niet veel waard. Het is nu al mijn derde adapter voor mijn laptop en een vriend van me die ik vanmorgen tegenkwam zei ook al dat hij er al 3 nieuwe had moeten halen. Geen goede reclame dunkt me.
Best dat ik nog garantie heb op mijn adapters via school

• Adramalech
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-04-2025
Hardware interrupts misschien? is volgens mij niet te zien in standaard taakbeheer, maar wel in process explorer bijv.

Verwijderd

ook meegemaakt met een aantal nc8430, nog nooit met een 8510 (waar we er een stuk of 30 van hebben)

oplossing? helaas geen, wel vanalles geprobeerd, zoals reinstall etc.
Pagina: 1