Het moederbord van m'n oude PC was dood, direkt na de vacantie. Even naar Informatique gereden om snel even een nieuw moederbord, processor, geheugen, harddisk en cooler te kopen. Kan ik dezelfde avond weer lekker op m'n PC
.....dacht ik..!!
Nee, dus....PC blijft maar booten, of beter gezegd, gaat gewoon uit.
Alsof je de stekker eruit trekt, dus geen blue screen bij een driver/hardware probleem.
Gigabyte GA-EX58-UD4P, S1366, X58, 6xDDR3, ATX (voorzien van BIOS F8)
Corsair Dominator 6GB(3x2GB)DDR3 PC3-15000 1866MHz Latency 9-9-9-24
Scythe Mugen 2 5xHeatpipe CPU Cooler,S1366/775/AM2
Intel i7 920 2.66GHz, 4.8GT/sec, 8MB, S1366, Box
WD VelociRaptor 150GB 3.5" 10Krpm, 16MB, SATA2
Temp Processor core tussen de 26 en 31 idle
Temp. moederbord
Temp. Nvidia Gforce 8600GT 55
voltages +5 +4,87v
voltages +12 +12v
Na installatie van moederbord, processor, geheugen, cooler en harddisk aangevangen met installatie van Vista 64 Ultimate. 1e installatie verliep goed, maar op het laatst van de installatie een reboot (PC in een keer uit, alsof je de stekker eruit trekt) Desondanks kon ik na de reboot inloggen in Vista, echter bij het installeren van chipset drivers ineens weer PC uit. Na reboot nogmaals geprobeerd de chipset driver te installeren met succes na tussendoor 3x PC gewoon uitvallen.
Windows Updates mislukte voor 90%, installatie MS Office 2007 Ultimate lukt ingeheel niet.
Tussen door en op onvoorspelbare momenten viel PC gewoon uit, soms om de 3 minuten.
Ook met een andere harddisk om eens Windows 7 te installeren, exact dezelfde problemen. PC valt op willekeurige momenten ineens uit.
Ook heb ik met 1 geheugen module geprobeerd Vista te installeren, nog steeds reboot probleem.
Problem kan dus zitten in
Moederbord
Geheugen
Processor
Voeding 600 Watt Zalman
- Verder zit er alleen een eenvoudige grafisch kaart in Nvidia Gforce 8600 256MB
1- Geheugen
MEMTEST86 loopt direct vast bij de eerste test, maar PC blijft aan. (bij geinstalleerd 3 reepjes DDR3 geheugen in de juiste sloten!!)
MEMTEST86 laten lopen op een enkele geheugen module, maar vindt vooralsnog geen fouten
Temp van de NIET overgeclockte geheugen modules, zou dat nog een probleem kunnen zijn? is dat te meten, of moet ik daar ook een fan opzetten?
2- Processor
Zou natuurlijk kunnen, maar aangezien MEMTEST86 bij het testen met 1 geheugen module uren probleemloos blijft lopen sluit ik dat voorals nog uit.
3- Voeding; Eigelijk hetzelfde als bij Processor:
bij het testen met 1 geheugen module uren probleemloos blijft lopen sluit ik dat ook uit.
4- Moederbord: Eigelijk hetzelfde als bij Processor:
bij het testen met 1 geheugen module uren probleemloos blijft lopen sluit ik dat ook uit.
Het enige wat ik me aan de hand van bovenstaande kan bedenken, is dat het geheugen of toch defect is, of incompatible. Al doet Corsair vermelden op hun
website dat deze modules geschikt zijn voor Intel i7 moederborden.
Nu is geheugen en timings ect niet mijn specialiteit, eigelijk helemaal niet. Maar neem aan dat als het geheugen sneller is, dat die wordt terug geclocked en dus geen probleem zou kunnen zijn. Maar daar houdt mijn kennis op...volgens Informatique zou het gewoon compatible moeten zijn. Misschien iemand die dat zou kunnen bevestigen?
Zie ik wat over het hoofd, iemand nog een idee of optie?
Nee, dus....PC blijft maar booten, of beter gezegd, gaat gewoon uit.
Gigabyte GA-EX58-UD4P, S1366, X58, 6xDDR3, ATX (voorzien van BIOS F8)
Corsair Dominator 6GB(3x2GB)DDR3 PC3-15000 1866MHz Latency 9-9-9-24
Scythe Mugen 2 5xHeatpipe CPU Cooler,S1366/775/AM2
Intel i7 920 2.66GHz, 4.8GT/sec, 8MB, S1366, Box
WD VelociRaptor 150GB 3.5" 10Krpm, 16MB, SATA2
Temp Processor core tussen de 26 en 31 idle
Temp. moederbord
Temp. Nvidia Gforce 8600GT 55
voltages +5 +4,87v
voltages +12 +12v
Na installatie van moederbord, processor, geheugen, cooler en harddisk aangevangen met installatie van Vista 64 Ultimate. 1e installatie verliep goed, maar op het laatst van de installatie een reboot (PC in een keer uit, alsof je de stekker eruit trekt) Desondanks kon ik na de reboot inloggen in Vista, echter bij het installeren van chipset drivers ineens weer PC uit. Na reboot nogmaals geprobeerd de chipset driver te installeren met succes na tussendoor 3x PC gewoon uitvallen.
Windows Updates mislukte voor 90%, installatie MS Office 2007 Ultimate lukt ingeheel niet.
Tussen door en op onvoorspelbare momenten viel PC gewoon uit, soms om de 3 minuten.
Ook met een andere harddisk om eens Windows 7 te installeren, exact dezelfde problemen. PC valt op willekeurige momenten ineens uit.
Ook heb ik met 1 geheugen module geprobeerd Vista te installeren, nog steeds reboot probleem.
Problem kan dus zitten in
Moederbord
Geheugen
Processor
Voeding 600 Watt Zalman
- Verder zit er alleen een eenvoudige grafisch kaart in Nvidia Gforce 8600 256MB
1- Geheugen
MEMTEST86 loopt direct vast bij de eerste test, maar PC blijft aan. (bij geinstalleerd 3 reepjes DDR3 geheugen in de juiste sloten!!)
MEMTEST86 laten lopen op een enkele geheugen module, maar vindt vooralsnog geen fouten
Temp van de NIET overgeclockte geheugen modules, zou dat nog een probleem kunnen zijn? is dat te meten, of moet ik daar ook een fan opzetten?
2- Processor
Zou natuurlijk kunnen, maar aangezien MEMTEST86 bij het testen met 1 geheugen module uren probleemloos blijft lopen sluit ik dat voorals nog uit.
3- Voeding; Eigelijk hetzelfde als bij Processor:
4- Moederbord: Eigelijk hetzelfde als bij Processor:
Het enige wat ik me aan de hand van bovenstaande kan bedenken, is dat het geheugen of toch defect is, of incompatible. Al doet Corsair vermelden op hun
website dat deze modules geschikt zijn voor Intel i7 moederborden.
Nu is geheugen en timings ect niet mijn specialiteit, eigelijk helemaal niet. Maar neem aan dat als het geheugen sneller is, dat die wordt terug geclocked en dus geen probleem zou kunnen zijn. Maar daar houdt mijn kennis op...volgens Informatique zou het gewoon compatible moeten zijn. Misschien iemand die dat zou kunnen bevestigen?
Zie ik wat over het hoofd, iemand nog een idee of optie?
[ Voor 3% gewijzigd door John2B op 21-08-2009 10:43 ]
A friendship founded on business is better than a business founded on friendship