''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
Nee denk ik niet omdat als je cpu vol belast is maakt een andere hd niks uit.(zal wel iets versnellen maar niet veel).
Met 2 hd's kun je het beter naar hd 1 downloaden en uitpakken(winzip) naar de 2e hd.
Indien pc langzaam is kijk wat zwaar belast is voordat je conclusies trekt, dus kijk of cpu 100% belast is.
Specs:
Gigabyte G31M-ES2L
Intel E8400
WD6400AAKS
Nee, de cpu is niet zwaar belast. Ik weet bijna zeker dat de HD het zwaar te verduren heeft aangezien het lampje op de kast van de PC dat de HD-activiteit aan duidt zo goed als nonstop aanstaat (als de downloads vol aan staan dan.) Alhoewel me dit wel verbaast, want je zou zeggen dat de HD's van tegenwoordig wel wat aankunnen en niet zo snel beginnen te vertragen.
Neehoor, de pc is net 2 weken oud. En de E8400 is voor zover ik weet niet de slechtste cpu.
[ Voor 9% gewijzigd door JKratos op 20-08-2009 19:59 ]
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
Ik neem aan dat er 4GB inzit?
Zo ja, dan heb je een ander probleem.. zo nee, upgraden kost bijna niks
Ik ben benieuwd wat er dan 'mis' is.
[ Voor 41% gewijzigd door JKratos op 20-08-2009 20:04 ]
Disk 1 : 2 partities maken C: voor het O.S. (windows) D: Voor programs / data
Disk 2 : 1 partitie Download drive
De swap kan je rustig op c: laten staan.
Kost tegenwoordig ook nog eens bijna niets, dus gewoon doen.
Heb hier me raptor voor het starten van me OS, en applicaties en spellen.
De rest gebeurd op een aantal andere terabyte schijven.
1 voor backup, 2 stuks voor het downloaden.
Dus gewoon doen!
Bedankt allemaal!
Toch nog even een laatste vraagje: wat is dan zo zwaar voor HD? Het binnenhalen en 'neerzetten' van het gedownloade spul op de HD of het uitpakken daarna?
[ Voor 41% gewijzigd door JKratos op 20-08-2009 20:28 ]
edit: het downen/rarren/parren op zich zal versnellen tov de huidige situatie (zal niet 100% optimaal zijn maar wel een pak beter), en het werken met de pc op zich zal ook sneller gaan, mits je geen zware schijfbewerkingen gaat doen met de net ge-unrarde gegevens. Laat af en toe in de achtergrond een defragger lopen over je download-schijf en dat blijft allemaal lekker snel
[ Voor 43% gewijzigd door roeleboel op 20-08-2009 20:30 ]
De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...
Het is hier helemaal duidelijk. Wat mij betreft kan dit topic op slot aangezien mijn vraag is beantwoord.
Verwijderd
Alles wat er met schijf activiteit plaats vind maakt het traagJKratos schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 20:26:
Oke, dan is het voor mij duidelijk. Binnenkort maar een terabyte schijf binnenhalen
Bedankt allemaal!
Toch nog even een laatste vraagje: wat is dan zo zwaar voor HD? Het binnenhalen en 'neerzetten' van het gedownloade spul op de HD of het uitpakken daarna?
Ofwel beide programma's kunnen niet op ideale snelheid de schijf aanroepen.Zie het als 1 mannetje met een kruiwagen in een grote loods, als hij van 1 iemand een opdracht krijg kan ie makkelijk een pad kiezen, als ie echter halverwege zijn lading is en een ander roept ineens ik wil ook iets en dat ligt dan vrijwel nooit niet in de buurt van waar het mannetje op dat moment is/was dan loopt ie zich rot komt bij de deur en beide zijn teleurgesteld in de snelheid
Dus gewoon een losse terabyte schijf te kopen, voor de kosten kan je het al niet meer laten
Ander idee: (geadvanceerd)
2e 640GB kopen
100GB RAID-0 instellen (kan als het goed is met je chipset)
2x 500 GB los of in RAID-1 is het veilig opgeslagen
Dan zal je merken dat alles vlamt op die 100GB
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2009 20:36 . Reden: taalfaudjes ]
En als nieuwsgroep downloadclient zou ik sabnzbd+ gaan gebruiken, dan hoef je niet meer handmatig te gaan parren/unrarren. Dat doet de client zelf. En de client wordt geregeld geupdate en is gratis, in tegenstelling to Grabit (dat updaten bedoel ik).
sabnzbd+ heb ik ook een tijdje gebruikt maar vind ik erg onoverzichtelijk en ongemakkelijk, vandaar Grabit. Werkt voor mij, als gemiddelde PC gebruiker, prima en doet wat het moet doen.
Maar dat het een kwestie is van tweede HD kopen erin zetten en alles erop knallen is wel erg handig. (na het formatteren en dergelijke uiteraard.) Had wel gehoopt maar niet gedacht dat het überhaupt zou werken en dat het ook zo schelen in snelheid.
Edit: Ik download veel maar constant ook weer niet hoor.
[ Voor 18% gewijzigd door JKratos op 20-08-2009 20:49 ]
Grabit kan ook al een hele tijd automatisch parren en unrarren.bas r schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 20:38:
Ik Beam dit ook!!
En als nieuwsgroep downloadclient zou ik sabnzbd+ gaan gebruiken, dan hoef je niet meer handmatig te gaan parren/unrarren. Dat doet de client zelf. En de client wordt geregeld geupdate en is gratis, in tegenstelling to Grabit (dat updaten bedoel ik).
.
Bedankt allemaal