[OS X] HP Deskjet D2660 niet op Mac OS X 10.3.9?

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 129198

Topicstarter
Beste tweakers,

Zojuist heb ik bij mijn Oma getracht een nieuwe printer (HP Deskjet D2660) aan te sluiten en te installeren. Ze heeft echter een eMac, met als besturingssysteem mac OS X 10.3.9. De software van de printer geeft aan dat minimaal 10.4(tiger) vereist is. Met behulp van de websites van HP, Apple, Google en hier op tweakers is het installeren van tiger de enige oplossing die ik kan vinden.

Ik ben benieuwd of er toch een andere manier / workaround is om de printer aan de praat te krijgen, aangezien ik de aanschaf van een nieuw OS een beetje ver vind gaan om een printer werkend te krijgen 'en ik bang ben dat de hardware ook niet echt geschikt is voor 10.4.

Hopelijk is er iemand die een oplossing weet!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 10:18
Je hebt niet voordat je de printer kocht gekeken waar deze compatible mee is? </retoriek>
Heb je geprobeerd de drivers van een andere (HP) printer te gebruiken?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Wellicht is het mogelijk om deze printer aan de praat te krijgen door de PPD los in CUPS (het onderliggende printsysteem) te importeren. Zeer waarschijnlijk zul je dan ook delen van CUPS moeten updaten, zoals hpijs, Ghostscript en Foomatic-RIP. Een leuke uitdaging en je zult zeker wel een paar avonden zoet mee zijn :)

De makkelijkste optie is om gewoon 10.4 te installeren. De minimale systeemeisen voor 10.4 zijn een 333 MHz G3, 256 MB RAM, 3 GB HD ruimte en een DVD speler. De Mac die je daar hebt is zeer waarschijnlijk een eMac (USB 2.0), welke een 1.25 GHz G4 en 256 MB RAM heeft. Mac OS X 10.4 draait daar dus prima op.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129198

Topicstarter
willem169 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 20:22:
Je hebt niet voordat je de printer kocht gekeken waar deze compatible mee is? </retoriek>
Heb je geprobeerd de drivers van een andere (HP) printer te gebruiken?
Ik heb de compatibiliteit op afstand beoordeeld |:( en verkeerd dus. Momenteel een oudere driver aan het proberen, duurt even :z maar ben benieuwd. Straks even een statusupdate...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-07 09:17

Underworld

+1 Inzichtvol

offtopic:
Wel echt een mooi apparaat voor je oma trouwens, echt oldschool Apple O+

Overigens kan Leopard zelfs een optie zijn....
700 MHz eMac Running 10.5

From Pete LeDoux:

Hi, I successfully got Leopard running on an upgraded eMac G4 700 MHz

Specs:

640 MB PC133
700 MHz Stock G4 (7450?)
32 MB Geforce2 MX Stock video card. AGP 2x
I used the hacked DVD install (I bought a family pack of Leopard and made the image from the disc using my MacBook, and then replacing the OSInstall.mpkg File using the hack described on Mac Rumors). I used the internal DVD/CD-RW (8x DVD, 16x CD-RW (I think))

[ Voor 90% gewijzigd door Underworld op 25-08-2009 22:48 ]

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War