Toon posts:

bsod bij xp setup, bij partitie beheer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zet deze onder cpu, mobo en geheugen omdat ik denk dat het niet bij software en os-en hoort. Ok:

Heb hier een acer aspire e500 die af een toe een bsod gaf bij de oude geinstallde windows. Ik heb memtest86 gedraaid, geen errors. Heb met Seatools mn hd gechecked, passed.

Daarna XP home sp2 cd er in gedaan voor een nieuwe install, en op het moment dat je het scherm krijgt waar normaal al je partities staan, is dit gedeelte leeg, er staat geen enkele partitie. De hd word wel door de bios herkend, en de oude windows laadt hier ook nog van. Met een andere hd komen er ook geen partities bij setup voor.

Zodra je in dat partitie beheer drukt op bijvoorbeeld (c) voor create, dan krijg je een bsod met af en toe de melding:

0x0000008e

of

0x00000050

en setupdd.sys

Uit mijn hoofd kwam PAGE_FILE_IN_NONPAGE_AREA ook nog voor.

Je zou dus toch denken dat het ram gaar is ook al geeft memtest86 een pass... Dus ander ram er in gedaan, zelfde probleem... Ook al het ram naar een ander slot gedaan, en al schoon gemaakt, zelfs al contact spray er op gedaan. Hielp allemaal niet.

Na wat gegoogle las ik nog wat over de bios cache of shadow functie die uit moet. Prima, maar hoe doe je dat? Ik kom in de bios er niks over tegen. Heb de bios overigens ook al op default gezet, en het batterijtje er uit gehaald.

Nu weet ik het niet meer :-P

alle hulp is welkom,

bvd,

Johan

• Luukje01
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-02 07:48
hmm heb je Hangen en Opstart problemen al door genomen?

en (als check)

BIOS resetten dmv ATX reset: haal het batterijtje eruit, trek de 220V stekker eruit, druk 10 seconden op powerknop, wacht enkele tellen en zet tenslotte de batterij en de stekker terug. Je kan ook kortsluiten doormiddel van een schroevendraaier (of iets anders geleidends), dan zal 'ie ook resetten.

was Bios ook gereset?

Verwijderd

Als geheugen door Memtest heenkomt Wil nog niet altijd met zekerheid zeggen dat het geheugen ook goed IS,

ik zou trouwens eens bij de Microsoft Knowledge base opzoeken wat die BSOD's 'betekenen'

• Just me !
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05-2023

Just me !

Ik leer nog steeds......

[color="#2412F9"]J[/color][color="#Ff96512"]h[/color][color="#15BD26"]u[/color][color="#E51AF7"]s[/color][color="#000000"][/color]t me !

Verwijderd

Topicstarter
bedankt allen. Ik heb hangen en opstart problemen al doorgelezen, maar

kan iemand me nog vertellen hoe ik bios caching en shadowing functies uitschakel?

trouwens nu nadat ik het batterijtje er uit haalde en de voedings stekker en 10secs op de powerbutton drukte, doet hij helemaal 0,0 meer...

morgen meer

Verwijderd

Topicstarter
het bleek dat ik de power button na de reset ook lang achter elkaar in moest drukken, nu slaat hij weer aan.

Het heeft iig niet geholpen. Ik krijg nog steeds de bsod in setup...

Verwijderd

Topicstarter
update:

ik heb diverse sata schijven geprobeerd. Allemaal gaven ze een bsod 0x00000008e of 0x00000050. Daarna heb ik de card reader die via usb op het mobo zat los gemaakt, daarna kreeg ik geen bsod meer, maar gaf setup aan dat er geen schijf werd gevonden. En dat terwijl ik wel de windows in kon die nog op de schijf stond.

Ik heb nu een oude ata ide schijf er aan gehangen, die word wel herkend door setup, dus nu gebruik ik deze maar.

Misschien de sata controller kapot?

Verwijderd

Probeer eens je SATA-driver te laden, wanneer daar om gevraagd wordt.

Wanneer je dit doet, ziet windows setup de schijf wel.

• Pixxel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-01 22:03
Vrij recent had ik een vergelijkbaar probleem met een compleet nieuwe zelf samengestelde pc.
Eerst de nieuwe hdd even gedraaid in mn oude pc, omdat ik iets moest doen voor de rest van de componenten geleverd werden. Werkte als een tierelier, geen enkel probleem.

Vervolgens die hdd inbouwen met de nieuwe hardware, foutmeldingen en errors van het soort dat jij beschrijft.
Alles geprobeerd en steeds random vastlopers tijdens de installatie. Na uuuuren klooien de pc maar weer uit elkaar gehaald en opnieuw in elkaar gezet... toen zonder er bij na te denken de satakabels van de boot disk en de storage hdd omgedraaid,en ineens was het probleem over!.... tot ik dingen wilde gaan doen met mn storage disk... Had er nooit bij stilgestaan dat ook die satakabels weleens van mindere kwaliteit kunnen zijn. De mijne was dus gewoon brak.

wellicht een ideetje dus mocht je echt hopeloos worden, probeer een andere satakabel

Verwijderd

Heb je Parted (gnu) al geprobeerd? Kijk eens of je daarmee de partities wel kan zien....

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:17
Zie je je sata schijven in de bios? nee dan andere kabels proberen.

Anders in de bios de instellingen nakijken tav ide/sata kontroller, deze kun je diverse manieren instellen, dwz hoe ze zichtbaar zijn tav je operating system.
Voorbeeld:
Nog even vergeten te vragen.
Ik kan bij "integrated peripherals" in het bios uit een aantal opties kiezen hoe sata apparaten aangestuurt moeten worden. Waar kan ik het beste uit kiezen?
Uit me hoofd zijn de opties als volgt:
AMD Sata controller:
Native IDE
AHCI
Raid

Gigabyte Sata controller:
IDE
Sata

"(Native) IDE" is de veilige/compatible/legacy modus. SATA is nieuw, maar niet altijd even compatible. Als het bij jouw dus een driverprobleem is, kun je beter (Native) IDE kiezen.

AHCI of Enhanced Mode, is het beste, indien het niet werkt dan, native ide(of sata to ide) of veilige/compatible/legacy.

[ Voor 7% gewijzigd door jan99999 op 22-08-2009 13:27 ]

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:34
Ik heb precies hetzelfde probleem als de het_katertje beschrijft..
in mijn bios kan ik alleen helaas de opties niet vinden die jan99999 heeft aangegeven..zodra ik een ide hardeschijf aansluit, wordt deze direct herkent door de windows setup.

Ik heb al verschillende harde schijven geprobeerd, video kaart vervangen, geheugen getest en vervangen, kabels vervangen, aansluiting op het moederbord veranderd, maar tot nu toe niks geholpen. Het gaat in mijn geval om een acer aspire t650

Iemand een idee wat het nog meer kan zijn? Of moet ik maar gewoon ide schijven gaan gebruiken..? :(

[ Voor 8% gewijzigd door jeroenvdnberg op 24-08-2009 20:30 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:28
Dat is al meerdere keren gezegd, je moet de juiste driver voor je s-ata controller laden, zie hiervoor de Acer site.
Pagina: 1