Toon posts:

Voorspeakers bass uit d.m.v. filter?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Set up:
JBL 150 watt tweeters
JBL 380 watt speaker (achter)
JBL150 watt speakers (voor, konden niet grotere in)
JBL 4 channel 640 watt
Alpine 04 radio 4x50 watt
JBL 1400 watt sub

Na gister m`n nieuwe radio aangesloten te hebben (Alpine dus) bleek dat hij maar 2 uitgangen had voor tulp. Front en Rear/Sub. dus sub heb ik gewoon aangesloten op sub. achter speakers op front. (gaat tog naar versterker en hoef het niet te verstellen meer)

Me tweeters werken ook goed alleen me speakers daarvoor die trillen als een gek. doordat hij de bass als ik die aanpas veranderd over me sub en over me speakers. tweeters zit een filter bij dus daar geen last. achterspeakers ook niet want die bass staat op de versterker uitgeschakeld.

alleen moet ik voor die voorste 2 speakers dus iets verzinnen waardoor er geen bass meer komt. Ik heb gekeken voor losse jbl filter die je ook bij de tweeters krijg, maar zijn niet te krijgen. is er ook een andere oplossing dan een extra mengpaneel en daarbij de bass wegswitche?

Alvast bedankt!

D3NN

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:28

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Kan je op je alpine niet wat filtering op de rears instellen? Of anders op de jbl versterker?

Overigens:
Ik zou de achterspeakers gewoon op je HU zetten, en de rears mee laten spelen op de radio.

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
alleen over gehele geluid kan je instellen... jbl versterker staan de achterspeakers en sub op.
voorste speakers(waar het probleem mee is) staan aangesloten op de radio als front. de tweeters op rear. omdat ik so me geluid beter vind. dusja.. me voorste speakers staan nu niet op versterker dus er is niks te filteren...