Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier 2 virutele 2003 Standart servers.
  • DC1: Doet zijn werk als Active Directory / Domain Controller en staat een DNS server op.
  • terminal01: Doet zijn werk als Terminal server welke in het domein hangt.
Nu wil ik dus gebruikers aanmelden op de Terminal server echter zecht ie steeds dat ik geen rechten heb. (administrator werkt wel) Ik heb de leden al in de remote desktop users groep gezet maar dat werkt niet. Iemand enig idee wat er mis kan wezen ? Ik heb al diverse opties getest via google maar die werken tot op heden niet.

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:54
Vreemd, ik neem aan dat je Terminal Services in Application Mode hebt draaien?

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 13:09

Tags NL

Harmful or Harmless?

Iets meer info? Wat voor foutmelding krijg je te zien? (Zit er wel een wachtwoord op het account wat je gebruikt, accounts met blank passwords mogen niet standaard aanmelden op een Terminal Server)

[ Voor 3% gewijzigd door Tags NL op 20-08-2009 19:07 ]

https://powershellisfun.com

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke melding krijg je exact en welke opties via google heb je al getest (dan hoeven wij die niet meer voor te stellen)? :)

Verwijderd

Topicstarter
Het vreemde is dat als ik lokaal dus via de console inlog met de user het wel werkt en niet via remote desktop dus. De melding die hij geeft bij het inloggen:

"To log on to this remote computer, you must have terminal server user access permission on this computer. If you are not a member of the remote desktop users gruop or another group that has these permission, or if the remote desktop user group does not have these permissions, you must be granted these permissions manually."

Ik heb de user rechten gegeven en hij heeft een wachtwoord dus dat mag het niet wezen dacht ik zo ?

Verder zijn er geen errors te vinden die betrekking hebben tot het inloggen ed.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2009 19:40 ]

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 20:37

sanzut

It's always christmas time

Als ik het me goed herrinner moet je de gebruiker lid maken van de usergroep Terminal Server, en moet je zorgen dat de User Properties de vinkejs bij remote access en terminal server access goed staan.

Tenslotte moet je zorgen dat je policys niet in de weg zitten...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik denk dat je de users nu toevoegt aan de remote desktop users op het domein, ipv op de terminal server zelf? lusrmgr.msc even op de ts openen om te checken. Anders is er gehakt in je security gpo's :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:10

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 18:55:
Nu wil ik dus gebruikers aanmelden op de Terminal server echter zecht ie steeds dat ik geen rechten heb. (administrator werkt wel) Ik heb de leden al in de remote desktop users groep gezet maar dat werkt niet.
Welke rechten heeft de Remote desktop users group op de RDP connector? (via terminal server configuration te controleren) Standaard heeft deze groep "User Access", maar het kan zijn dat dit door een policy of handmatige actie aangepast is.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1