Programma voor Mac OS X zoals Agent Ransack

Pagina: 1
Acties:

• Clementine
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-08-2025
Geachte appeltjes,

Ik ben op zoek naar een programma dat hetzelfde doet als Agent Ransack voor een windows pc.

Agent Ransack:

Agent Ransack is een freeware programma waarmee je op inhoud kan zoeken. Ben je bijvoorbeeld aan het zoeken naar een .php bestand met de tekst "koetjes" hierin dan laat Agent Ransack alle overeenkomende bestanden zien.

Ik gebruik dit soort software sinds ik met wordpress thema's werk. Scheelt een hoop tijd met zoeken naar precies dat ene bestand dat aangepast moet worden.

Ik hoop dat iemand mij blij kan maken met een freeware (geen shareware/tryware) programma dat hetzelfde doet als Agent Ransack.

Met vriendelijke groet,

Remco

Macbook Pro 15" 

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:11
Spotlight zoekt toch al in de inhoud van bestanden?

PSN: Sluuz

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:47
find /* grep "koetjes" ? :P

Verwijderd

grep -r koetjes /directory/

of

grep koetjes *

(* matched alle files in de huidige directory)

• Clementine
Sluuz schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 18:11:
Spotlight zoekt toch al in de inhoud van bestanden?
Omg is dat echt zo?

I LOVE MY MAC!

Dit soort dingen moet je maar net weten blijkbaar :P

Ik heb hem pas 1 maand ;)

//EDIT: Maar hij laat niet de regel zien waarin de tekst staat. MIJN REQUEST BLIJFT DUS :)

[ Voor 13% gewijzigd door Clementine op 20-08-2009 20:45 ]

Macbook Pro 15" 

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Bonustip: voeg "kind:php" aan je query toe en je krijgt alleen php bestanden (of kind:pdf als je alleen pdf bestanden wilt hebben). Nog makkelijker is in de Finder naar File > Find... te gaan, kun je dit soort dingen via een GUI samenstellen ;)
edit:
Moet je natuurlijk niet je post gaan aanpassen. Zoals hierboven aangegeven kun je dat met grep of anders ack prima doen. Als je trouwens via Google zoekt naar "spotlight contents file" kom je uit op SpotInside, wat gebruik maakt van Spotlight en ook de inhoud van bestanden laat zien.

[ Voor 49% gewijzigd door Daedalus op 20-08-2009 20:52 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Clementine
Daedalus schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 20:46:
Bonustip: voeg "kind:php" aan je query toe en je krijgt alleen php bestanden (of kind:pdf als je alleen pdf bestanden wilt hebben). Nog makkelijker is in de Finder naar File > Find... te gaan, kun je dit soort dingen via een GUI samenstellen ;)
edit:
Moet je natuurlijk niet je post gaan aanpassen. Zoals hierboven aangegeven kun je dat met grep of anders ack prima doen. Als je trouwens via Google zoekt naar "spotlight contents file" kom je uit op SpotInside, wat gebruik maakt van Spotlight en ook de inhoud van bestanden laat zien.
Dat spotinside klinkt perfect. Ik ga dat eens proberen en zal hier mijn bevindingen posten.

Bedankt jongens!

Macbook Pro 15" 

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:30

Zoefff

❤ 

Waarom gebruik je hier geen goede texteditor zoals bijvoorbeeld TextMate voor? Als je hierin met projecten werkt (volledige project 'map' openen in TextMate, een goede workflow) kan je eenvoudig door alle bestanden heen zoeken, krijg je een net overzicht met regelnummers, en kan je de regels direct aanklikken om aan te passen. Nu lijkt het er op dat je een extern tooltje zoekt om je bestanden te doorzoeken om deze vervolgens in een ander programma aan te passen? Nogal omslachtig :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Clementine
Zoefff schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 21:23:
Waarom gebruik je hier geen goede texteditor zoals bijvoorbeeld TextMate voor? Als je hierin met projecten werkt (volledige project 'map' openen in TextMate, een goede workflow) kan je eenvoudig door alle bestanden heen zoeken, krijg je een net overzicht met regelnummers, en kan je de regels direct aanklikken om aan te passen. Nu lijkt het er op dat je een extern tooltje zoekt om je bestanden te doorzoeken om deze vervolgens in een ander programma aan te passen? Nogal omslachtig :P
:o Waarom heb ik niet eerder een mac gekocht.

Jongens ik heb serieus 12 jaar lang met computer gewerkt. Ik ben niet gewend dat er zulke handige apps bestaan "for my needs".

Ik gebruik nu zelf Komodo Edit. Wat goed werkt maar textmate zou dus beter zijn voor webdesign?

Dit zou de eerste keer zijn dat ik voor een stuk software ga sparen :P

Macbook Pro 15" 

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:15

Kettrick

Rantmeister!

Catz schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 22:01:
[...]

:o Waarom heb ik niet eerder een mac gekocht.

Jongens ik heb serieus 12 jaar lang met computer gewerkt. Ik ben niet gewend dat er zulke handige apps bestaan "for my needs".
Nu der rest van die stugge windows gebruikers nog ;) :>
Ik gebruik nu zelf Komodo Edit. Wat goed werkt maar textmate zou dus beter zijn voor webdesign?

Dit zou de eerste keer zijn dat ik voor een stuk software ga sparen :P
Textmate en Coda zijn de meest gebruikte editors op osx, waarbij Coda zich echt richt op webwerk en textmate iets alrounder is. Van beide kan je gewoon trials downloaden, zodat je iig. weer waar je voor moeten sparen :*)

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:30

Zoefff

❤ 

Nouja; goede editors die snel door een set bestanden kunnen zoeken bestaan ook wel voor andere platformen hoor. UltraEdit voor windows bijvoorbeeld, of (multi platform) IDE's als Eclipse. TextMate is in ieder geval een editor die ik zowel persoonlijk als professioneel fulltime gebruik voor development :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1