Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verhuizen van provider - wat doe je met je emailadres?

Pagina: 1
Acties:

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-11 23:33
Tsja, de titel zegt het al. Ik ben aan het overwegen om over te stappen naar een nieuwe (glasvezel) provider. Een van de belangrijkste 'nadelen' hiervan, is dat ik dan afscheid moet nemen van mijn huidige ADSL provider (Tele2), EN het email adres dat ik daar al zo'n 8 jaar heb. Ik heb tele2 wel even gemaild, maar die kunnen (of willen) niets voor mij betekenen. Abonnement weg = emailadres weg.

Dat is toch wel een behoorlijke hobbel. Bijna net zo vervelend als het veranderen van mobiel telefoonnummer. Alleen kun je dat *wel* meenemen....

Nu ken ik maar twee oplossingen:
- Gewoon blijven betalen voor ADSL en glasvezel... Tsja...
- "Iedereen" gaan vertellen dat je een nieuw adres hebt.

Al je vrienden en kennissen inlichten lukt nog wel. Gewoon een mailtje aan iedereen in je adresboek, en desnoods een maandje overlap tussen nieuwe en oude provider. Dat kan gelukkig als je van ADSL naar glasvezel gaat.

Maar wat doe je dan met alle websites/fora/internetbankieren/etc, waar je ooit je emailadres hebt opgegeven, bv om een nieuw password te krijgen als je je oude vergeten bent? Of je 'backup' adres voor Gmail/Hotmail etc? Eerlijk gezegd weet ik niet eens meer waar ik dat email adres ooit "voor het geval dat" heb achtergelaten...

Ongetwijfeld ben ik bepaald niet de enige met dit vraagstuk. Hoe hebben anderen dit opgelost?

/edit: het gaat me niet zozeer om wat mijn nieuwe emailadres moet worden. Ik snap dat gmail/hotmail onafhankelijk zijn van provider. (alhoewel niemand belooft dat die over 10 jaar van nu gewoon werken). Het gaat mij wel om de problematiek van "iedereen inlichten", c.q. of daar slimme alternatieven voor zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door BartS12 op 20-08-2009 17:21 ]

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Neem een Gmail adres, staat los van je provider. Uiteraard eerst iedereen mailen dat je een ander mailadres hebt.

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb ooit zitten denken aan het omzetten van mijn bestaande abo naar een inbelabo voor een paar euro per maand. Kost je wel wat, maar op die manier kon je wel je emailadres behouden. Ik weet niet of tele2 die optie aanbiedt?

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:18
Toen ik planet verliet kon ik gelukkig wel m'n emailadres behouden (voor een paar euro per jaar geloof ik)

Roomba E5 te koop

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Met een beetje geluk blijft je oude e-mail het gewoon doen. Een oude Zonnet e-mail doet het ook nog steeds over een Telfort adsl lijntje.... :)

Zie oa: Zonnet e-mail adres behouden in OE bij overstap Telfort

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

Om deze reden gebruik ik gmail. Imo heb je daar hetzelfde risico als bij een betaalde provider/isp dat het mail adres over een x aantal jaar niet meer bestaat. Zeker het gebruik van een mail adres van je isp kan het vervelend maken om over te stappen naar een andere isp (in gmail kun je via pop3 andere mail accounts ook checken wat ik heb bij de isp mail adres (krijg je nog 1 keer in de maand een factuur ofzo)).

Wat betreft fora zou je admins kunnen contacteren als het probleem zich ooit voordoet? En een beetje forum heeft toch een optie om je mailadres te veranderen. Internetbankieren lijkt mij dat je contact met de bank kunt opnemen. Als je het ww overigens ergens voor vergeten bent zal het ook wel niet belangrijk genoeg zijn geweest om te onthouden of je moet alzheimer hebben oid :P

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

BartS12 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 17:13:
/edit: het gaat me niet zozeer om wat mijn nieuwe emailadres moet worden. Ik snap dat gmail/hotmail onafhankelijk zijn van provider. (alhoewel niemand belooft dat die over 10 jaar van nu gewoon werken). Het gaat mij wel om de problematiek van "iedereen inlichten", c.q. of daar slimme alternatieven voor zijn.
Tijdig melden, autoresponse op je oude adres zetten, en een eigen domein nemen van je naam. Dat is een stuk beter dan gmail of hotmail, want je weet niet hoe lang die nog gaan bestaan.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Mijn Versatel mailadres functioneert nog steeds prima. Ben al een jaar daar weg.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-11 06:38

Gerco

Professional Newbie

Een definitieve oplossing is natuurlijk om gewoon een domein aan te schaffen en daar voor een paar euro per jaar or maand een email adres op te nemen. Kun je gelijk een website beginnen, mocht je dat willen.

Dat lost natuurlijk je huidige probleem niet op, maar zorgt er wel voor dat je het hierna nooit meer opnieuw zult krijgen. Dit doe ik nu al meer dan 10 jaar en het werkt geweldig!

Neem dan gelijk een domeinnaam waar je hele familie wat aan heeft. Dan kun je nog winst maken ook door adressen te verhuren.

[ Voor 14% gewijzigd door Gerco op 20-08-2009 19:46 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
gambieter schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 17:59:
[...]

Tijdig melden, autoresponse op je oude adres zetten, en een eigen domein nemen van je naam. Dat is een stuk beter dan gmail of hotmail, want je weet niet hoe lang die nog gaan bestaan.
De kans dat Hotmail of Gmail ermee kappen lijkt me niet zo groot, ik zou eerder zeggen dat een eigen domein een stuk minder cheapo staat en je bovendien ook zelf kunt kiezen wie je je mail laat afhandelen, sterkere voordelen.
De kosten zijn ook niet echt boeiend natuurlijk, pakweg 7 euro voor 'n domein en 'n tientje per jaar aan mailhosting, wanneer je niet kiest voor iets gratis als Google Apps for your Domain.

[ Voor 31% gewijzigd door Leftblank op 20-08-2009 19:50 ]

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-10 17:20

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Persoonlijk vind ik het niet zo erg slim van je dat je voor elke site waar je moet inloggen hetzelfde email adres gebruikt.. je laat nogal een spoor van jezelf achter.

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

eigendomain is imho het beste

zonnet adres werkt hier ook nog .

offtopic:
lekkere reply van de mailserver btw

220 mail1.versatel.nl ESMTP
helo woei.com
250 mail1.versatel.nl
mail from:lalalal@tralla.nl
250 ok
rcpt to:r**tadm*nistrat*0r@zonnet.nl
250 ok
data
354 go ahead punk, make my day
subject: ohoh

dkashfkshkflsgdsgsdf

.
250 ok 1250799611 qp 27198 by mail1.versatel.nl

Iperf

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:54

Lulukai

God's gift to women

Verwijder je e-mailadres, en vraag dan aan iemand anders met een Tele2 abbo om je e-mailadres als alias aan te maken. Zo blijft je adres bestaan, ook al ben je geen klant meer.

.

Verwijderd

ruyckske schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 08:48:
Verwijder je e-mailadres, en vraag dan aan iemand anders met een Tele2 abbo om je e-mailadres als alias aan te maken. Zo blijft je adres bestaan, ook al ben je geen klant meer.
En het is ook nog eens lekker veilig :? Dan moet die "iemand anders" wel erg betrouwbaar zijn...

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:54

Lulukai

God's gift to women

Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:12:
[...]

En het is ook nog eens lekker veilig :? Dan moet die "iemand anders" wel erg betrouwbaar zijn...
Het is de enige oplossing die ik tot nu toe gelezen heb voor zijn probleem. Er zal toch wel een broer, neef of vriend zijn bij Tele2?

.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Wij zijn ooit begonnen met gratis inbellen bij zonnet en dat email account werkt nog steeds :)
(Met ADSL ook begonnen bij zonnet)

Dus je zonnet account blijft wel werken, je moet echter wel af en toe de mailbox leeghalen (forwarden is niet genoeg). Haal je je account niet leeg (laten we zeggen 1x in de maand) dan wordt op een gegeven moment wel het mailadres verwijderd.

Ondertussen zijn we overgestapt naar Ziggo (via een jaartje Telfort) en heb ik de zonnet accounts geforward naar mail adressen van ons eigen domein.

• Fire69
  • Nu online
quartex schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 21:31:
Persoonlijk vind ik het niet zo erg slim van je dat je voor elke site waar je moet inloggen hetzelfde email adres gebruikt.. je laat nogal een spoor van jezelf achter.
Hoeveel adressen heb jij zo dan? Als ik naar mijn Registraties-folder kijk, heb ik daar ongeveer 280 mails inzitten. Ik kan me moeilijk voorstellen dat je voor elke registratie een ander adres gebruikt? :?

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Fire69 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:31:
[...]

Hoeveel adressen heb jij zo dan? Als ik naar mijn Registraties-folder kijk, heb ik daar ongeveer 280 mails inzitten. Ik kan me moeilijk voorstellen dat je voor elke registratie een ander adres gebruikt? :?
Maak een catch-all mailbox aan op je eigen domein, onbeperkte emailadressen en 1 mailbox :P
Ik gebruik voor iedere registratie een apart emailadres met de naam van de website erin.
Krijg ik daar teveel emails op binnen gaat ie gewoon op de blacklist :+

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• Fire69
  • Nu online
Ja, da's inderdaad een mogelijkheid. Maar wat is het nut? Je laat toch overal nog steeds je domein-naam achter, dus echt minder sporen nalaten doe je niet echt.

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Er wordt door de politiek ook nog steeds gediscussieerd om in de wet een oplossing voor dit probleem op te nemen.

In principe is het niet heel lastig om de mogelijkheid te bieden om (bijv. een jaar lang) een forwarder in te stellen naar je nieuwe provider. Een beetje alla de "doorstuur service" van TNT.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-11 21:15
Robinski schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:03:
In principe is het niet heel lastig om de mogelijkheid te bieden om (bijv. een jaar lang) een forwarder in te stellen naar je nieuwe provider. Een beetje alla de "doorstuur service" van TNT.
Het is niet lastig, maar ze make nhet adres liever beschikbaar voor mensen die _wel_ klant willen zijn natuurlijk.

Ik raad iig altijd een losstaand email adres aan, of nog beter een eigen domein die je eventueel forward naar gmail.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 17:24

jep

Toen mijn pa van xs4all naar upc overstapte heb ik een kennis met xs4all gevraagd zijn email adres als alias aan te maken om te forwarden naar een ander adres. Zo kun je je adres behouden en 't kost niemand iets. :)
Pagina: 1