• MydoBan
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-10-2025
Ik heb tijdje terug een nieuwe cooler gekocht de CoolerMaster Hyper 212 maar ik weet niet of die goed koelt.

met dit weer is de processor op full load 54 en idle 48 zonder overgeklokt te zijn! (k wil hem wel gaan overklokken) (hij staat wel onder een bureau en het is een bagger kast (ga binnenkort nieuwe kopen) zonder andere ventilator had die wel maar is kapot)

Dus is mijn vraag kan ik deze beter omruilen voor betere koeler en dan gaan overklokken of is dit goed en kan ik nu gaan overklokken?

Groet,

Ps: De processor is een AMD Athlon X2 7750 Black Edition

[ Voor 13% gewijzigd door MydoBan op 20-08-2009 16:42 ]

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Off-topic: Ik zou met dit weer maar niet teveel overclocken en je cpu'tje lekker laten draaien op stock-snelheid.
On-topic: Heb je een hele zware videokaart in je pc hangen en een kast met slechte airflow dan krijg je die temperatuur natuurlijk slecht naar beneden.

[ Voor 44% gewijzigd door eXisTa op 20-08-2009 16:44 ]

Verwijderd

Full load temperatuur is netjes, de idle temperatuur is wat aan de hoge kant. (slechte airflow in de kast?)

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:25
nu met dit weer is het zeker niet verstandig om over te klokken hij word nu met dit weer zoiezo al een stuk warmer

• MydoBan
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-10-2025
ja heb inderdaad hele slechte airflow en vlak daar onder hangt een Ati Radeon HD 4850 te blazen Wordt rond de 55 graden en met spellen 60-65C

Verwijderd

Ook die temperaturen zijn niets mis mee hoor :)
Maargoed, airflow verbeteren is een goede optie.. en overklokken met die warme weer is sowieso niet echt een aanrader zoals de 4 mensen voor mij ook al zeiden ;)

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-01 16:32
What the hell? Gaan tweakers, met dit warme weer, mensen adviseren om niet te overclocken?
lol! Kom op mensen, we zijn tweakers! Die clocken ook met dit warme weer hun cpu gewoon boven de opgegeven specs.
En ja, met deze warmte is de kans op een instabiel systeem groter. Maar mocht de boel instabiel worden, dan clock je em gewoon toch wat lager?
En laten we eerlijk wezen, zo warm is het nou ook weer niet. Ok, voor Nederlandse begrippen misschien wel, maar wat zal het nu warmer zijn dan normaal? 10 graden?

@Topicstarter:
Gewoon kijken hoever je komt met overclocken. Wel de temps in de gaten houden natuurlijk maar er is maar 1 manier om te kijken of de koeler voldoet, namelijk: overclocken! 8)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Verwijderd

Als het te warm wordt zet je de AC maar iets gerichter op je pc. De groentjes worden er niet gelukkig van maar het probleem is opgelost.

Als je wil overklokken gewoon proberen en kijken hoe ver je geraakt. Die CM Hyper heeft genoeg overschot om de temperaturen nog even mooi mee te schalen.
Pagina: 1