User management voor Exchange servers

Pagina: 1
Acties:

• Shingen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-01 12:49
Beste Tweakers,

Momenteel hebben wij een aantal exchange servers staan die wij beheren voor klanten. Wij doen ook het gebruikersbeheer. Het liefts zou ik de klanten zelf het gebruikersbeheer laten uitvoeren. Dus dat wil zeggen: Mailboxen aanmaken, Toevoegen aan bepaalde distributielijsten etc etc.
Nu ken ik wel het pakket UMRA maar ik vraag me af of jullie ervaring hebben met dit soort pakketten. Het liefst zou ik 1 portal maken waar gebruikers op kunnen inloggen om op hun domein het gebruikersbeheer te doen.

Alvast bedankt voor jullie reactie!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dan zou ik zorgen dat je snel Exchange 2010 gaat draaien, met eerdere versies zijn die rechten nauwelijks te delegeren zonder mensen veel te veel rechten te geven binnen exchange. Daarnaast zit in Outlook Web App (de 2010 versie van OWA) een complete managementstructuur ingebouwd.

Wat dus in ieder geval heel belangrijk is om je te kunnen helpen is te weten wat je precies voor software gebruikt.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Wij hebben daarvoor @ work zelf een portal geschreven waarmee dit mogelijk is. Gebruikers kunnen inloggen op de site en zien vervolgens een lijst met distributiegroepen waarop ze het recht "write members" hebben.
Verder is er voor de admins een deel daarvan om nieuwe mailboxes aan te maken, dit aangezien we werken met linked mailboxes en het voor wat mensen omslachtig was, en dit meteen wat default group memberships toevoegt :)

Heeft wat tijd gekost, maar werkt nu wel goed :)

[ Voor 9% gewijzigd door DR op 20-08-2009 20:30 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
sanfranjake schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 19:53:
Dan zou ik zorgen dat je snel Exchange 2010 gaat draaien, met eerdere versies zijn die rechten nauwelijks te delegeren zonder mensen veel te veel rechten te geven binnen exchange. Daarnaast zit in Outlook Web App (de 2010 versie van OWA) een complete managementstructuur ingebouwd.

Wat dus in ieder geval heel belangrijk is om je te kunnen helpen is te weten wat je precies voor software gebruikt.
RBAC _/-\o_

http://technet.microsoft..../dd298183(EXCHG.140).aspx

A wise man's life is based around fuck you

• Shingen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-01 12:49
Al onze exchange servers draaien momenteel op Exchange 2007 met Windows 2008.
Exchange 2010 ziet er idd veelbelovend uit ;) maar zover is het nog niet helaas.

[ Voor 34% gewijzigd door Shingen op 24-08-2009 08:23 ]

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-01 17:55
Kijk hier iins naar: http://www.ems-cortex.com/
Je kunt hiermee via een web-pagina users en mailboxen aanmaken.
Werkt best goed.
Pagina: 1