Retourrecht of garantie?

Pagina: 1
Acties:
  • 766 views

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:57
Hallo,

Ik heb afgelopen vrijdag een headset (de Sennheiser PC 350) aangeschaft bij alternate. Prachtige headset, heb er 2 dagen plezier aan beleefd. Maar we hebben sinds een paar weken een jonge Drentsche patrijs. En je raad het al, ik doe de computer uit. Laat de headset erin en leg hem naast mijn muis. De hond is precies zo groot dat ie tegen het bureau op kan met zijn pootjes en de headset kan pakken (zo is het denk ik gegaan, zat zelf op de bank). Opeens hoor ik een hoop lawaai uit de computer-hoek en daar komt de hond met een headset achter zich aan en alle bij behorende draden. Ik miste echter 1 plug. Die zat nog in de pc, afgeknapt. Verder wil de groene plug niet meer in de computer.

Kan ik garantie claimen bij alternate? Het retourrecht kan ook niet want het product is nu dus beschadigd. Hoe moet ik dit oplossen? Anders heb ik €120,- euro weggegooid.

Alvast bedankt.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Een door jezelf kapot gemaakt product kun je natuurlijk nooit en never retourneren..
Is gewoon een kwestie van 'pech' en voortaan maar wat beter op je hond gaan letten.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-01 08:07

Korakal

Up up up!

Garantie is als er sprake is van een fout bij de productie. Dat is niet het geval. Garantie claimen heeft dus geen zin.
Je zou kunnen kijken of je ertegen verzekerd bent.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Volgens mij heb je je eigen antwoord al gegeven. Misschien heb je een verzekering die schade door huisdieren dekt, maar dit is zeker geen garantie.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Enige manier is om contact op te nemen met je verzekering, het verhaal uit te leggen en hopen dat het onder de verzekering valt.
Alternate gaat je er echt niet mee helpen (en terecht) want je hebt het zelf kapot gemaakt. ;)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dat vier mensen binnen één minuut bijna hetzelfde antwoord geven doet me haast vermoeden dat dit zelf uitgezocht had kunnen worden. Het is toch een beetje 'common sense' dunkt me?

[ Voor 15% gewijzigd door Gunner op 20-08-2009 14:51 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• NooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-01 11:30
Ik val van mijn stoel dat mensen gewoon zo denken. Dat winkels je soms afschepen terwijl je er wel recht op hebt, is een ding, maar dit is natuurlijk helemaal de andere kant op doorgeslagen.

Sorry, maar dit valt in de categorie: "Als ik eenmaal iets gekocht heb, moeten ze mijn wc komen poetsen, de poep van mijn hond oprapen en als ik basketbal speel met mijn IPod dan moeten zij hem vervangen..." Kom op, dit meende je toch niet serieus wel? Wat heeft die winkel nu met jouw hond te maken?

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-11-2025
Met een beetje soldeer-skills plak je er toch een nieuw plugje aan? Dat is echt niet zo heel moeilijk hoor, kost je een paar euro en kan je je headset van €120 weer gebruiken :)

Was ik maar rijk en niet zo knap...

• Bobmeister
NooN deed het zeer :+? Gooi dr maar een slotje op. Sorry mijn fout, ik heb niet nagedacht. Dat word verzekering.

• NooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-01 11:30
Awsom schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 14:56:
NooN deed het zeer :+? Gooi dr maar een slotje op. Sorry mijn fout, ik heb niet nagedacht. Dat word verzekering.
Gelukkig, je ziet er zelf de lol van in. In ieder geval succes ermee, want vervelend is het natuurlijk wel.

• paQ
  • Nu online

paQ

nou.... dat valt te bezien.

misschien als het een ander zijn hond was

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Bobmeister
NooN schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 14:59:
[...]
Gelukkig, je ziet er zelf de lol van in. In ieder geval succes ermee, want vervelend is het natuurlijk wel.
Moet wel he. Ik wou Diesel (de hond) vermoorden, maar hij kan er ook niks aan doen. Hij is ook nog maar 3,5 maand :$
paQ schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 15:03:
[...]

nou.... dat valt te bezien.

misschien als het een ander zijn hond was
Net even gebeld met Univé, omdat het allebei van mijzelf is valt het niet onder de dekking. :( Als ik nu zeg dat de headset van m'n oma is en de hond van ons. Valt het dan wel onder de dekking of word dat gezien als fraude :9 ? ( De hond is namelijk 'officieel' van ons, maar van de headset is geen eigendomsakte oid.)

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-01 14:46

mace

Sapere Aude

Garantie claimen hiervoor is fraude, puur en simpel.

Het beste is gewoon (laten) repareren. Nieuw stekkertje en klaar toch? :)

• paQ
  • Nu online

paQ

en dan claim je hem onder fraude, en dan heb je een eigen risico van x... en dan heb je nog niks.

stekkertje eraan bakken en je hond weghouden.

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

@awsom sjonge jonge wat denk je zelf :/

[ Voor 9% gewijzigd door hendrikjan op 20-08-2009 16:03 ]

• Bobmeister
mace schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 16:00:
Garantie claimen hiervoor is fraude, puur en simpel.

Het beste is gewoon (laten) repareren. Nieuw stekkertje en klaar toch? :)
Ik claim ook geen garantie, maar verzekering.

En ik ben niet het beste met solderen en al die shit.
Nja ik zie wel. Ik wil gewoon een nieuwe :$ Ik betaal geen 120 euro voor een headset met een zelf-gesoldeerd plugje eraan en een ander plugje dat als ik em in de pc druk moervast zit. Waarom zou het niet kunnen dat ik een headset aan m'n oma cadeau doe en dat onze hond hem een paar dagen later molt? Ik vind 't best geloofwaardig.

• paQ
  • Nu online

paQ

je Oma met een headset van 120 euro
ja dat is heel geloofwaardig ja
en kijk nou eerst maar eens wat je eigen risico is.

Daarbij heb je je verzekeraar al geinformeerd over deze zaak, en met een beetje pech hebben ze je contact geregistreerd en daarin je vraag.

[ Voor 59% gewijzigd door paQ op 20-08-2009 16:08 ]

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:42

Standeman

Prutser 1e klasse

Awsom schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 15:57:
[...]

Net even gebeld met Univé, omdat het allebei van mijzelf is valt het niet onder de dekking. :( Als ik nu zeg dat de headset van m'n oma is en de hond van ons. Valt het dan wel onder de dekking of word dat gezien als fraude :9 ? ( De hond is namelijk 'officieel' van ons, maar van de headset is geen eigendomsakte oid.)
Ja dat is fraude en zal er voor zorgen dat je op de zwarte lijst komt te staan. Probeer dan maar eens ergens een verzekering te krijgen.

De kans dat het ontdekt wordt is in jouw geval nog extra groot aangezien je ook al gebeld hebt.

Voorbeeldje interpolis:
Het verzekeringsbedrijf zal consumenten erop wijzen dat er altijd een onderzoek wordt ingesteld bij een vermoeden van fraude. Als de klant inderdaad heeft geprobeerd om Interpolis te tillen, wordt deze buiten de deur gezet.

Daarnaast komt de klant op een zwarte lijst, zodat ook andere verzekeraars op de hoogte zijn van de poging tot fraude en het moeilijk wordt om een nieuwe polis af te sluiten. Ook wordt er altijd aangifte gedaan bij de politie.

[ Voor 26% gewijzigd door Standeman op 20-08-2009 16:12 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:59
Ehm, de oma van mijn vrouw heeft voor de tv een dure Sennheiser hoofdtelefoon. Dus raar is het niet. Een headset is dat dan weer wel behalve als ze er een telefoon voor heeft. >_<
Maar goed. Dit is typisch een gevalletje lering uit trekken en zorgen dat het niet meer gebeurd.
Het is zuur, maar is niet anders.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-01 14:46

mace

Sapere Aude

Awsom schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 16:06:
Ik claim ook geen garantie, maar verzekering.
Ik had je laaste post nog niet gelezen dus die opmerking was meer in het algemeen.
En ik ben niet het beste met solderen en al die shit.
Nja ik zie wel. Ik wil gewoon een nieuwe :$ Ik betaal geen 120 euro voor een headset met een zelf-gesoldeerd plugje eraan en een ander plugje dat als ik em in de pc druk moervast zit.
Niks mis met gesoldeerde pluggen, als je goede kwaliteit koopt en het door iemand laat doen met verstand ervan.
Waarom zou het niet kunnen dat ik een headset aan m'n oma cadeau doe en dat onze hond hem een paar dagen later molt? Ik vind 't best geloofwaardig.
De verzekering oplichten heb ik persoonlijk nooit problemen mee gehad, je betaalt er genoeg voor. :P

• Bobmeister
Standeman schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 16:08:
[...]

Ja dat is fraude en zal er voor zorgen dat je op de zwarte lijst komt te staan. Probeer dan maar eens ergens een verzekering te krijgen.

De kans dat het ontdekt wordt is in jouw geval nog extra groot aangezien je ook al gebeld hebt.
Ok. Dat gaat 'em dus niet worden. 240 euro in 2 weken uitgeven aan headsets is ook niet leuk :p
Arunia schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 16:09:
Ehm, de oma van mijn vrouw heeft voor de tv een dure Sennheiser hoofdtelefoon. Dus raar is het niet. Een headset is dat dan weer wel behalve als ze er een telefoon voor heeft. >_<
Maar goed. Dit is typisch een gevalletje lering uit trekken en zorgen dat het niet meer gebeurd.
Het is zuur, maar is niet anders.
:Y

In ieder geval bedankt voor de reacties, ik heb mn lesje vandaag weer geleerd.

• paQ
  • Nu online

paQ

stuur hem naar de fabrikant met een zielig verhaal erbij, misschien zijn ze coulant.
en anders repareren zij hem voor wèinug.
een nieuwe kopen gaat natuurlijk helemaal nergens over.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ja we gaan je hier niet helpen met fraude :X

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.