Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WINDOWS7] Dualboot settings niet automatisch overgenomen

Pagina: 1
Acties:

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-11 21:27
Ik had op deze laptop Vista geinstalleerd en wil deze i.v.m. finegetunede mediacenter graag behouden. Heb een partitie van 60GB aangemaakt voor Windows 7. Installatie ging prima, maar nu blijkt dus dat mijn systeem niet is ingesteld voor multiboot. In msconfig/boot kan je ook niets toevoegen. Is er een mogelijkheid dit manual te doen? Is van groot belang voor me :)

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

BCDedit :) of de klikklik vervanger die EasyBCD heet, maar het lijkt me sterk dat je daar niks over kan vinden toch? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Is het niet gewoon zo dat hij alleen het keuze menu niet toont? Even controleren via eigenschappen van deze computer, geavanceerd en dan de instellingen van de 'opstart- en herstelinstellingen' of de optie 'lijst met besturingssystemen weergeven' aangevinkt is.

Desktop | Server | Laptop

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-11 21:27
is al opgelost. EasyBCD werkte overigens niet helemaal goed? De helft kwam niet in BCDedit terecht etc. Maar door wat extra dingen in BCDedit toe te voegen dacht ik dat het zou werken, wat niet het geval was. Hierdoor kreeg ik: Bootmgr not found, waardoor ik niets meer kon :) Met de W7 herstel opties kon ik de bootmanager fixen, deze heeft toen automatisch Vista toegevoegd. Nu werkt alles dus zoals het zou moeten..

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.