Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Muisknoppen omwisselen met snelkoppeling

Pagina: 1
Acties:

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-11 20:59
Na aardig wat gezocht te hebben in zowel het Nederlands als Engels is het me niet gelukt om te vinden wat ik zocht.

Ik ben op zoek naar een manier om dmv een snelkoppeling mijn muisknoppen om te wisselen. Als ik lang aan het werk ben achter mijn computer begint mijn rechterpols namelijk pijn te doen. Hierom wissel ik tegenwoordig van muishand als rechts het te moeilijk krijgt. Het makkelijkst lijkt het me als ik een snelkoppeling op mijn bureaublad kan maken om mijn knoppen om te wisselen. Het voelt toch net iets natuurlijker aan om mijn wijsvinger te gebruiken om te klikken ed.

Heeft iemand hier ervaring mee en zo ja hoe heb je dit opgelost?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Maak een snelkoppeling en zet daar in:

code:
1
Rundll32 User32.dll,SwapMouseButton

:Y)

Terug is overigens (schijnbaar) wat lastiger:
However, to reverse back, you have to do it in the Mouse Properties dialog box (see next example)!
Maak dus beter een snelkoppeling naar:
code:
1
Rundll32  shell32.dll,Control_RunDLL main.cpl @0,0

Dan krijg je de muisproperties GUI te zien en kun je met het vinkje wisselen.

[ Voor 76% gewijzigd door RobIII op 20-08-2009 14:32 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik wil alleen zeggen dat je goed op die pols moet gaan letten! Klinkt namelijk niet al te goed! Succes

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Gigapower
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 00:47
Koste me een tijdje maar ik kan gewoon een standaard ingestelde rechtshandige muis gewoon met links vastpakken.. kwestie van oefenen denk ik. Misschien een tip ;)

• HenkEisDS
Ik heb een snelkoppeling gemaakt naar:

code:
1
C:\Windows\System32\rundll32.exe shell32.dll,Control_RunDLL main.cpl @0,0

En ik krijg mijn muisconfiguratie te zien, dat werkt dus goed. Bedankt daarvoor! _/-\o_

@CLB: Ik hou ze nauwlettend in de gaten en stop zodra het begint te trekken. Ik ben nog op zoek naar een powerball oid.

@Gigapower: Lijkt me niet relaxed voor mijn vingers. Mijn wijsvinger is gemaakt voor de hoofdklikknop. Toch bedankt voor de tip.

[ Voor 15% gewijzigd door HenkEisDS op 20-08-2009 18:58 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
HenkEisDS schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 17:06:
@Gigapower: Lijkt me niet relaxed voor mijn vingers. Mijn wijsvinger is gemaakt voor de hoofdklikknop. Toch bedankt voor de tip.
Ik heb mijn rechtshandige muis ook vaak links liggen en ik klik toch ook best veel met de wijsvinger hoor. Is een kwestie van wennen om je vinger iets te verplaatsen. Daar is sneller aan te wennen dan dat het mogelijk is om je coordinatie met links net zo nauwkeurig te krijgen als met rechts ;)

Desktop | Server | Laptop

• HenkEisDS
Rupie schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 07:28:
[...]

Ik heb mijn rechtshandige muis ook vaak links liggen en ik klik toch ook best veel met de wijsvinger hoor. Is een kwestie van wennen om je vinger iets te verplaatsen. Daar is sneller aan te wennen dan dat het mogelijk is om je coordinatie met links net zo nauwkeurig te krijgen als met rechts ;)
Mijn hersenen zijn best vreemd wat dat betreft. Eigenlijk ben ik links, ik voetbal met links en gooi en vang ballen met links. Toch schrijf ik met rechts. Ik denk dat ik aan die coördinatie met links best snel kannen wennen. Het meest vervelende is dat veel shortkeys gemaakt zijn om met links te doen. Dan moet ik dus mijn hand van de muis halen, wat weer niet handig is met photoshop ed.

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 08:44
HenkEisDS schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 14:28:
Als ik lang aan het werk ben achter mijn computer begint mijn rechterpols namelijk pijn te doen. Hierom wissel ik tegenwoordig van muishand als rechts het te moeilijk krijgt.
Ik heb dit ook gehad, inmiddels een paar jaar geleden.
Wisselen van muishand gaf tijdelijk soelaas: de pijn in mijn rechterhand ging even over, maar ik kreeg toen ook last van mijn andere hand.
Uiteindelijk de arbo-arts ernaar laten kijken, en toen bleken mijn stoel en bureau op verkeerde hoogte te staan. Ik heb toen uitgebreid instructie gekregen over hoe ik mijn stoel en bureau moet instellen. Vooral de hoogte van de armsteunen (je schouders moeten niet naar boven gedrukt worden) en de aansluiting van de armleuningen op het bureaublad (onderarmen moeten tijdens het werken horizontaal liggen) zijn erg belangrijk.

Als ik jou was zou ik snel (professioneel) advies inwinnen, want herstellen van rsi kan een bijzonder langdurige aangelegenheid zijn!

• wankel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-07 23:08
HenkEisDS schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 17:09:
[...]
... Het meest vervelende is dat veel shortkeys gemaakt zijn om met links te doen. Dan moet ik dus mijn hand van de muis halen, wat weer niet handig is met photoshop ed.
Daar is ook wat aan te doen; afhankelijk van je toetsenbordinstelling is de linker- en rechtertoets afzonderlijk identificeerbaar of niet. Vooral de (linker-)alt en de (rechter-)alt-gr zijn vaak verschillend. Als je van het verschil tussen de linker- en rechter alt/ctrl/shift echter geen gebruik maakt, heeft het weinig zin ze als verschillende toetsen te laten gebruiken.

Als je het verschil tussen L en R soms wel gebruikt, kun je natuurlijk de sneltoetscombinaties kopieren zodat ze voor zowel de linker- als de rechtertoets werken. Dat alles even er van uitgaand dat je applicaties dat toestaan; ik ben niet meer zo bekend met windows-apps.

Succes met muizen in ieder geval; ik gebruik zelf m'n muis links, rechts, rechtop of ondersteboven om het maar wat af te wisselen. Na een tijdje maakt het niet zoveel meer uit waar de knoppen zitten.
Pagina: 1