USB Netwerk adapter met Mass Storage interface gedrag

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views

• _PM
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:48
Ik heb een apparaat (b.v. mediaspeler) met alleen USB aansluiting en geen netwerk aansluiting.
Nu kan ik daar mijn USB Harddisk aan hangen, maar ik zou daar graag gebruik maken van mijn network storage (WindowsHomeServer).
Ik kan daar geen USB netwerk adapter aanhangen omdat ik op het apparaat geen drivers kan laden.

Zijn er USB apparaten die als mass-storage device gezien worden maar eigenlijk een netwerkaansluiting hebben en daarmee een netwerk share toegankelijk kunnen maken?
Liefst via standaard protocollen, maar evt. is het ook mogelijk een applicatie installeren op de server

Ik heb al gegoogled maar niets kunnen vinden.... (alleen USB kabels voor datatransfer tussen PCs)

Verwijderd

Er zijn wel UTP naar USB omzetters. Dus aan de ene kant een USB en aan de andere kant een UTP aansluiting. Maar dit gaat meestal in een PC. En met drivers etc.... Ik weet niet of je NAS / mediaspeler dat wel snapt.

Dat ding is handig voor laptops die geen netwerkaansluiting hebben, of een tweede aansluiting moeten hebben. Maar ik weet niet of dit zal werken op een NAS.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-03 14:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

HElaas, dat gaat niet werken. Het device wat je hebt moet een netwerk mogelijkheid kennen.

Hooguit zou je een PC kunnen installeren met software welke via USB zich voordoet als mass storage device welke ook netwerkdisken kan aanbieden. Maar daar heb ik nog nooit van gehoord.

Maar als het om Wii Netwerk loader i.p.v. USB Loader? gaat, dan geld voorlopig nog steeds het antwoord welke je daar hebt gekregen ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Equator op 21-08-2009 11:50 ]

Dit topic is gesloten.