Toon posts:

Remote desktop fout!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag Tweakers,

Op onze server is een raar probleem.

uitleg netwerk:
3 pc's. win7
1 pc Server. Server 2008

Van pc naar server
pc1/2/3 --> cisco switch --> KPN switch/router --> server.

Het probleem!
- Remote desktop geopend conecten. (ja lukt)
- Explorer.exe wilt niet opstarten(op de server) dus ik krijg geen taakbalk onder te zien.
even handmatig starten via task manager en het lukt.
- Om even te kijken hoe ver de downloads zijn 2e keer connecten met remote desktop. (lukt niet meer).
je klit op verbinden, je krijgt even een laad balkje te zien daarna gebeurt er niks meer. dan kun je gewoon weer opnieuw op verbinden klikken. maar dan gebeurt er weer niks enz.
- Server rebooten weer conneten en ja het lukt weer.(explorer.exe start weer niet op)
- 2e keer connecten lukt weer niet.

Dat is het hele probleem.

Ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen :)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wat heeft dat met RDP te maken? Kun je niet fysiek achter het ding gaan zitten?

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:49
Ik denk dat je beter kunt beginnen met hoe je server geconfigureerd is.

Waar wordt de server eigenlijk voor gebruikt? Ik mag hopen dat het een thuis servertje aka download bak is want "om even te kijken hoe ver de downloads zijn" vind ik raar in een zakelijke omgeving.

Probeer je steeds vanaf dezelfde client te connecten en heb je dit ook op andere clients?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sjengcity schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 12:45:
[...] want "om even te kijken hoe ver de downloads zijn" vind ik raar in een zakelijke omgeving. [...]
offtopic:
It's all in your messed-up mind, want waarom zou je zakelijk geen downloads kunnen hebben? Downloads zijn niet per definitie illegaal en/of privé ;)

Bert, bedoel je dat je niet twee keer tegelijk kan inloggen of bedoel je achter elkaar? En wat staat er in de logs van de server (event viewer)?

Lekker aan het fotograferen? 📸
Check mijn V&A voor een upgrade!

• DLX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-03-2024

DLX

Waarom zit er een KPN Switch/Router tussen je Cisco en server? Post eens even je netwerk config. Ik denk dat er iets mis is met je netwerk en ook zeker software matig op je server (als explorer.exe niet wilt starten).

[ Voor 66% gewijzigd door DLX op 20-08-2009 13:03 ]

The Legend Will Never Die

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:49
Room42 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 12:55:
[...]

offtopic:
It's all in your messed-up mind, want waarom zou je zakelijk geen downloads kunnen hebben? Downloads zijn niet per definitie illegaal en/of privé ;)

Bert, bedoel je dat je niet twee keer tegelijk kan inloggen of bedoel je achter elkaar? En wat staat er in de logs van de server (event viewer)?
Zeker mee eens. Enige verschil is dat dat niet iets is wat je dan direct meld, dan zou je eerder zeggen dat je wilde inloggen om een gebruiker toe te voegen oid. Kan me weinig situaties voorstellen waar je een server primair een download functie geeft in een zakelijke omgeving.

Sorry, genoeg offtopic

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sjengcity schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 13:17:
[...]

offtopic:
Zeker mee eens. Enige verschil is dat dat niet iets is wat je dan direct meld, dan zou je eerder zeggen dat je wilde inloggen om een gebruiker toe te voegen oid. Kan me weinig situaties voorstellen waar je een server primair een download functie geeft in een zakelijke omgeving.

Sorry, genoeg offtopic
offtopic:
Allemaal aannames :) Jij gaat er gelijk vanuit dat die server primair staat te downloaden en dat als ie dat niet doet, je er dan maar users op moet beheren :P Waarom zou één server voor 3 werkstations één primaire taak hebben?

Ok ok, genoeg off-topic. Maar ik vond het wel even grappig ;)

Lekker aan het fotograferen? 📸
Check mijn V&A voor een upgrade!

Pagina: 1