Toon posts:

kapotte SD kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een kapotte SD kaart, staan 300 foto`s op van de vakantie, bij de laatste foto maken werd het beeld van de camera zwart en ook de foto was niet meer te verwijderen, camera meldt storing geheugenkaart.
De camera ( panasonix TZ 6 nieuw) kan de kaart niet meer lezen ook mijn PC niet, hulp ingeroepen van de Fotoredder, resultaat kan ook de kaart niet lezen.

Wie kan mij vertellen wat ik nog kan doen ik ben teneinde raad

AD

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-02 10:47

DaRoot

Some say...

ik heb ooit voor een kennis de kaart ingelezen met een kaartlezer onder linux, die las het probleemloos.
Geen enkel rescue programma onder windows kon nog iets met die kaart beginnen, maar onder linux werd de kaart zonder verdere trucjes gewoon gelezen.. probeer het eens zou ik zeggen..

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt.

Maar de fotoredder zegt dat de kaart de ver kapot is en dat hij er niets meer af kon halen.

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-02 10:47

DaRoot

Some say...

Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 12:09:
Ok bedankt.

Maar de fotoredder zegt dat de kaart de ver kapot is en dat hij er niets meer af kon halen.
ja dat had ik dus ook met alle tools onder windows.. geen enkele tool, waaronder enkele gerenommeerde, kon er wat mee..
ik plug mijn cardreader ff aan een linux-desktop (ubuntu), en ik kreeg meteen de vraag wat ik wilde doen met de foto's: afdrukken, opslaan, etc...
mocht je geen pc hebben met linux geïnstalleerd, probeer het met een ubuntu live cd bijv.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-02 22:08

E-Rick

I love it :7

[google=photorec]

Choose life

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt gaan we proberen!!!

Ad

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat bij mij al menige kaart heeft gered:
Afbeeldingslocatie: http://www.paradigit.nl/images/article/l10008307.jpg
link: http://www.paradigit.nl/info.php?group=18&art=10008307
kost je slechts 2,50 euro.
En dan het kaartje gewoon in de camera doen, aan de andere kant een USB stick, aanzetten en op copyknop drukken. is voor die 2,50 zeker de moeite van het proberen waard :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:21
"Recuva" heb ik ook al enkele mensen mee kunnen helpen

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Alsnog even een move NOS --> OM :w

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Verwijderd

Topicstarter
Beste Pim,

begrijp niet wat je bedoeld

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:54
Topic verplaatsing denk ik ;)

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:12

_Apache_

For life.

Bij mij was ook een SD kaart corrupt geraakt. Ik heb testdisk-6.11.3.win.zip (en dan /win/photorec_win.exe) gebruikt om het kaartje uit te lezen.

Het is gratis - wel een cmd applicatie - ongelimiteerd én simpel te bedienen.

Ik heb alle foto's kunnen herstellen, zelfs nog foto's die via de pc of de camera verwijderd zouden moeten zijn :)

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen,

ik ben vanmiddag bij diverse troubleshooters geweest,niemand kan het kaartje lezen, dus recovery of al die andere software werkt niet, ook geen externe cardreaders. het probleem is dat je eerst op in het kaartje moet
komen, wie heeft er nog ideen?

Ad
Breda

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:41
Linux al geprobeerd? Een Ubuntu live-cd'tje is makkelijk te bedienen.

Verwijderd

Topicstarter
het wil maar niet lukken, de pc ziet het kaartje wel maar dan houd het op, ik heb nu alles geprobeerd wat jullie me aangeraden hebben dat kaartje blijft op slot zitten, ik weet het niet meer

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:03
begrijp ik dat XP of Vista in verkenner de inhoud wel weergeeft?

Gisteren had ik zo'n kaartje , corrupt dus en niet normaal te lezen.
Wel als ik in mijn MSI starreader het kaartje inplugde en een klein aantal tegelijk markeerde en kopieerde!
Zodra ik XP- explorer meer vroeg viel de kaart uit de mapstructuur en kon ik opnieuw gaan inpluggen etc. Corrupte files (circa 30) overslaan en de rest wou er wel af. :)

gewaarwordingshorizon

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:42
Ad / Boris1 / whatever.

Leg dan even precies uit wat je nu al wel en niet hebt uitgeprobeerd? Of som het even op? Zo is het voor ons ook lastig jou te helpen natuurlijk, want je zegt wel dat je iets hebt uitgeprobeerd, maar niet wat.

Dus, wat werkt er wel? Wat gebeurt er als je het in je computer stopt? Wat zegt het kaartje? Wat bedoel je met op slot zitten?

Wat bedoel je met fotoredder? Je bent bij 'troubleshooters' geweest? Op internet, in de winkel, particulier?

Verwijderd

Topicstarter
Ok Alex, morgen doe ik een beter verslag, ik kom er toch niet uit

AD

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
http://www.panterasoft.com/ ooit hier iets mee kunnen redden

Grutte Pier fansels

Verwijderd

Topicstarter
Hallo hier ben ik weer, zal proberen het uit te leggen.

Probleem begint zoals boven beschreven.

in de laptop gedaan : ziet de kaart niet als hij hem wel ziet Foutmelding : kan bestand niet....door fout I/0app
- kaart opgestuurd naar www.fororedder.nl :resultaat kan de kaart niet inlezen.
-op deze site probleem weggelegd
-diverse recoveryprog geprobeerd Recuva alles wat ik tegen kwam : resultaat niet in te lezen
-Dixons in 2 cardreaders melding geen bestanden/niet te lezen
-Paradigit Pc met Recuva niet te lezen/externe cardreader niet te lezen
-Ubuntu live CD install foutmelding op PC

- mail naar San Disk met het probleem en gevraagd of hun het op kunnen lossen : afwachten

Het grote probleem is m.i. dat het kaartje niet in te lezen is in geen enkele PC/laptop/cardreader
dat bedoel ik met zit op slot.

Ik hoop dat dit verhaal een beetje duidelijker is dan bovenstaand.

wacht met spanning af

Ad

Verwijderd

Ik weet niet of je het kaartje nog hebt maar kijk eens bij http://card-recovery.biz. Die jongens maken naar eigen zeggen de kaart open, solderen de geheugenchip eruit en proberen die met speciale hard/software te benaderen.
Schijnbaar gaat het geheugen op de kaart meestal niet kapot maar de controller.

succes (van fotoredder)

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-02 14:07
-Ubuntu live CD install foutmelding op PC
Kwam je wel in Ubuntu of wilde Ubuntu helemaal niet starten?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:37
Verwijderd schreef op zondag 27 september 2009 @ 11:30:
Ik weet niet of je het kaartje nog hebt maar kijk eens bij http://card-recovery.biz. Die jongens maken naar eigen zeggen de kaart open, solderen de geheugenchip eruit en proberen die met speciale hard/software te benaderen.
Schijnbaar gaat het geheugen op de kaart meestal niet kapot maar de controller.

succes (van fotoredder)
Die valt qua prijs ook nog wel mee!

101-500 foto's = €89

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:45
Alle kapotte kaartjes die ik heb gehad werkten tot nu toe allemaal nog in Linux (Ubuntu & Debian). Dus tot zover nog nooit recovery nodig gehad. Maar goed; Even Linux proberen dus!
Pagina: 1