T1 verbinding met Chello?

Pagina: 1
Acties:

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb sinds kort Chello in Spijkenisse met een com21 modem. Deze is beperkt op 1,5 mbps = 188 kb/sec. Dit haal ik constant in Napster. :9 Maar T1 is toch 1,5 mbps, dus Chello zorgt gewoon voor een T1 verbinding voor mij ??? :?
Correct me if I'm wrong.

• En1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-07 17:49

En1

je moe ook naar de upload kijke
diez minder :(:(:(

Maximum effort - Deadpool

• Knoetje
  • Laatst online: 16-01 13:39
idd upload is zwaar minder....

vond nog een leuke link over allerlei verbindingen op
www.adsl.com/general_tutorial.html

Alles is najagen van wind...

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Dat is een duidelijke link KNOETJE

Thanx ben ik ook meteen weer op de hoogte. Dach nl. dat het anders in elkaar zat. :):)

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Chello is tog pas een maand ofzo beschikbaar in Spijkenisse ?

dus nu is het nog zo rustig, verwacht nie dat het lang zo zal blijven..

ennuh , als het 1.5Mbits gaat betekent nie dat het meteen een T1 verbinding is, i-net via de kabel heeft een technische max. van 52Mbits dacht ik , alleen zijn ze zo lame om dat nie toe te laten .

• Aikon
  • Niet online
Ja de upload is 16 kb/sec :'( maar ik had het ff over de download. Ik hoor altijd van die verhalen dat Chello klote is en het is perfect bij mij. Mede omdat het nieuw is maarja... hij haalt nu wel het max. uit die modem. :)

Verwijderd

Internet via de kabel is gewoon gelimiteerd aan dat verrotte 10mbs ethernet kaartje wat sjello erin pleurt. Dus niks 52mbs. Misschien als een 100mbs 3Com erin hebt, dat dat je theoretische maximumsnelheid is...als jij iemand kan vinden die een upload van 52mbs heeft...dat haalt zelfs T3/E3 nog niet.

En het verschil tussen T(E)1 en een kabelmodem is nou júist die upload, T(E)1 heeft toch up én down anderhalf Mbit?

• Aikon
  • Niet online
Nee die modem (com21) is begrensd op 1,5 mbps, niet de netwerkkaart.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Die netwerkkaart maakt inderdaad niet uit, het modem is begrenst op 1,5mbit, dan maakt het niet uit of je een 10 of 100 netwerkkaart hebt.

Verwijderd

volgens mij zijn de servers van chello gelimiteerd en niet de kaarten of die andere kneut

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:39
Op vrijdag 02 maart 2001 19:31 schreef masterwill het volgende:
volgens mij zijn de servers van chello gelimiteerd en niet de kaarten of die andere kneut
Modems zijn afgeknepen op 1,5 Mbit

I want to live forever, so far.. so good.

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op vrijdag 02 maart 2001 19:18 schreef Aikon het volgende:
Nee die modem (com21) is begrensd op 1,5 mbps, niet de netwerkkaart.
Bullshit. een com21 modem is ab-so-luut niet begrenst op 1,5Mbps. Je provider begrenst je snelheid. Waarom haal ik dan af en toe 400k/s continu? als ik zeg continu, dan bedoel ik een half uur aan een stuk.

• Thefirstikke
  • Niet online
Als je even op de site had gekeken, zie je dat de ComPORT 2000 (die de meeste mensen hebben) een downstream van 30Mbps en een upstream van 2,56Mbps heeft.

Verwijderd

Chello is al vanaf eind december beschikbaar en het is megasnel. Kep iig al 4 nieuwe films naar binnen gepompt... Ook Hannibal :P

Hopen dat het zo blijft in Spijk...laterz

• Aikon
  • Niet online
Die modem kan wel misschien 30 mbps aan maar het kan een speciale versie zijn die is afgeknepen tot 1,5 mbs?? En ik heb ook wel eens 350 kb gehad maar het blijft meestal precies op 188 hangen, en laat dat nou toevallig precies 1,5 mbs zijn....

En in Spijk was het toch pas sinds feb. beschikbaar en ik heb nu ook gemiddeld 2 gb per dag gedownload dus ik ben blij :P

Verwijderd

2 GB per dag ? Das dalijk dus 60 gig per maand, dat betekent geouwehoer, geloof me. Vanaf 30 gig per maand gaan ze zeiken... dus dan weet je het ... rustig aan :D

Die 350 kb/sec is denk ik een verkeerde weergave van DAP of wat dan ook, dat kan helemaal niet.

• Aikon
  • Niet online
Er was een topic over de datalimiet van Chello, en er was iemand die deed 80 gb per maand (geloof ik niet maar...) en er was geen gezeik. BTW Dat was het begin, ff wat films en wat 100% legale progs downloaden >:). Het zal nu wel minder worden mag ik hopen. Die 350 kb was niet zo heel lang maar ik zit ook weleens op 200 kb/sec voor 15 minuten... Het blijft toch vreemd dat Chello maar wel uitstekend bij mij in de buurt 8-)

Verwijderd

Woon je toevallig ook in Schiekamp ??

Lees hier ff BTW, staat mooie posting op pagina 2 van "Warbringer" :)

[topic=134435]

Verwijderd

ik heb Sonera en heb een downmax van 64 kBytes

maar idd haal je welees hoger

kijk maar hier effe voor de lol >:)

Verwijderd

Op vrijdag 02 maart 2001 18:57 schreef nare man het volgende:
Internet via de kabel is gewoon gelimiteerd aan dat verrotte 10mbs ethernet kaartje wat sjello erin pleurt. Dus niks 52mbs. Misschien als een 100mbs 3Com erin hebt, dat dat je theoretische maximumsnelheid is...als jij iemand kan vinden die een upload van 52mbs heeft...dat haalt zelfs T3/E3 nog niet.

En het verschil tussen T(E)1 en een kabelmodem is nou júist die upload, T(E)1 heeft toch up én down anderhalf Mbit?
|:(|:(

Aikon die heeft et over de downstream en ik ook ..

wat loop jij te ijlen over de upstream?

ik heb de max.down. magetrokken van kabelmodems en dat is 30Mbits (COM21 modems)Mits je provider dat natuurlijk toelaat(niet dus)

BTW de max.up. is 2.56Mbits(COM21 modems)

• Thefirstikke
  • Niet online
Op zaterdag 03 maart 2001 02:16 schreef Rasta het volgende:

[..]

|:(|:(

Aikon die heeft et over de downstream en ik ook ..

wat loop jij te ijlen over de upstream?

ik heb de max.down. magetrokken van kabelmodems en dat is 30Mbits (COM21 modems)Mits je provider dat natuurlijk toelaat(niet dus)

BTW de max.up. is 2.56Mbits(COM21 modems)
dat zeg ik ;)

• Aikon
  • Niet online
Ik woon in Spijkenisse waar het net beschikbaar is. Upload is wel klote, maar ik ben een 56K :7 gewend dus ik vind het toch wel goed. Weet iemand toevallig waarom ik niet kan uploaden bij napster, er staat telkens timed out! volgens mij ligt dit aan Chello! :( Iemand ervaringen?

Verwijderd

Op zaterdag 03 maart 2001 10:10 schreef thefirstikke het volgende:

[..]

dat zeg ik ;)
wo0OPS ! :P
Pagina: 1