• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 21:38
Wijze heren,

Op kantoor heb ik een Draytek Modem/Router/Wireless Access Point.
9 van de 10 keer zijn er geen problemen, maar soms komt het volgende voor:
In Windows(Vista/7/XP) krijg ik de melding 'Limited connection' maar 5 volle streepjes.
Als ik dan een kabel erin stop dit verbonden is met de switch -> router, dan wacht ik een minuutje, en dan heeft mijn wireless kaart verbinding.
Nu geef ik af en toe training en zo staan er dan makkelijk 8 pc's. Om nu elke keer met de kabel rond te gaan lopen... Niet echt ideaal. Daarom ben ik naarstig op zoek naar wat dit zou kunnen veroorzaken.

Ik heb 100-en opties gevonden op Google aan de client kant. Allemaal winsock en ipconfig commando's. Eventueel wireless settings, maar het rare is dat als ik de router reset, het vaak met 10 pc's een halve dag niet voor komt. Daarna lijkt het weer voor te komen.

Iemand een idee waar en hoe te zoeken?

Update: Overigens is de connectie stabiel. Overige netwerken in de buurt zitten op channel 6 en 13, ik zit dus bewust op 1.

[ Voor 6% gewijzigd door Alex op 20-08-2009 10:35 ]

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart