Textbox newline na 69 karakters

Pagina: 1
Acties:

• ZodiacQ
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-01 20:51
Hoi,

Ik ben op zoek naar een textbox, zodat als je erin schrijft hij na 69 karakters, naar een nieuwe lijn zal overgaan. Als hij net bezig is met een woord moet het ook in zijn volledigheid op de nieuwe lijn gezet worden.

de breedte van 69 karakters is geen probleem, maar het overzetten van het woord, daar vind ik niks van op internet. (ofwel gebruik ik de verkeerde zoektermen...)

Alle hulp is welkom.

• S_tef
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:40
Als het volgende karakter geen spatie is dan die letter meenemen en dit dan recursief?

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb zoiets ooit gemaakt [serverside] om een elipsis te maken op 50chars (of minder :^). S_tef bedoelt denk ik wel : het vorige character :)
Het is ook goed na te denken wat er moet gebeuren als je gebruiker een woord van 70chars typt (of bvb koppeltekens gebruikt of of of).

google levert:
Limit number of character in each line in multiline textbox ...

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:37
Aangezien dit in /13 staat neem ik aan dat het om HTML gaat? is dan een
HTML:
1
<textarea cols=69></textarea>

niet genoeg?

Full-stack webdeveloper in Groningen

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Snap het ook niet zo goed, het is standaard gedrag van een textarea. Als je bedoelt dat je automatisch br's in wilt voegen, vraag ik me serieus af waarom je dat zou willen :)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ZanderZ schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 10:51:
Aangezien dit in /13 staat neem ik aan dat het om HTML gaat? is dan een
HTML:
1
<textarea cols=69></textarea>

niet genoeg?
Er is ook nog een optie om de regelafbraak hard of zacht te maken.
Hard voegt een newline in, en in PHP kan je dan met nl2br() van de newlines <br/> maken.

edit:
Het wordt dan zoals dit:
HTML:
1
<textarea cols=69 wrap="hard"></textarea>

[ Voor 10% gewijzigd door McKaamos op 20-08-2009 11:04 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Da Weef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:16
McKaamos schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 11:03:
[...]

Er is ook nog een optie om de regelafbraak hard of zacht te maken.
Hard voegt een newline in, en in PHP kan je dan met nl2br() van de newlines <br/> maken.

edit:
Het wordt dan zoals dit:
HTML:
1
<textarea cols=69 wrap="hard"></textarea>
Als je hier met php aan de slag gaat is wordwrap() denk ik toepasselijker. Waarom zou je de textarea scheidingen laten produceren en die omzetten naar breaks als je dit met één functie kunt doen?

.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Da Weef schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 12:51:
[...]

Als je hier met php aan de slag gaat is wordwrap() denk ik toepasselijker. Waarom zou je de textarea scheidingen laten produceren en die omzetten naar breaks als je dit met één functie kunt doen?
Niet aan gedacht, maar idd, nette oplossing :) Beter als mijne iig ;)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Da Weef schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 12:51:
[...]

Waarom zou je in PHP linebreaks gaan toevoegen als je je content gewoon clientside kunt stylen zoals je wilt. Voor zover ik weet bereik je namelijk met een element een vaste breedte geven hetzelfde effect als wordwrap :P

• Da Weef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:16
Als je hier met php aan de slag gaat :P

Afhankelijk waarmee TS hier een probleem heeft. Als het gaat om styling aan de backend (voor e-mail ofzow) is wordwrap waarschijnlijk the way to go...

Frontend issues moeten lekker client-side opgelost worden idd.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacQ
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-01 20:51
Wel de bedoeling is dat de text geconverteerd wordt naar een txt bestand en dat hetzelfde formaat behouden wordt. Maar zal wordwrap eens uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Tekst converteren naar een tekstbestand moet sowieso op de server, dus dan is de server op DAT moment verantwoordelijk voor het juist formatten van wat er dan ook gegenereerd moet worden. Er zijn hele mesthopen met scripts die doen wat jij wil. Google is je vriend met de term "wordwrap [jouw favo progtaal]"

Als het gaat om een clientside-iets: ga alsjeblieft niet het standaardgedrag ergens van geforceerd proberen aan te passen. Dat is niet cross platform, is vervelend voor de bezoeker en vergt onnodig veel onderhoud.

日本!🎌

Pagina: 1