• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
ik heb via een spaar website 100 euro aan waardebonnen te besteden, er zitten een aantal shops bij die niet echt enorm interessant zijn, eigenlijk zijn maar 2 shops waar ik iets van mijn gading van kan kopen, te weten amazon.com en bol.com

ik heb al een poosje de cowon d2+ op het oog, dus met die waardebonnen kan ik zo mooi een bijna gratis mp3 speler aanschaffen, mijn keuze staat vast, deze speler word het!

alleen een probleem, op bol.com kost deze 150 euro.

op amazon.com kost deze veel minder, te weten: 85.67 euro.

levertijd maakt niet zo heel veel uit, op bol.com is dit in ieder geval minder dan een week. op amazon kon ik het niet vinden.

mijn vraag is nu, wat is aangeraden? bol.com, wel vrij duur, geen garantie dat het de d2+ is, maar geen bullshit, of amazon, en niets weten van levertijden, importkosten enzo.

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-01 15:26
Er zit ook wel degelijk verschil in he? 8GB en 4GB, daarnaast lijken ze compleet niet op elkaar?

• natasdiamon
het zijn beide de goedkoopste versies die aangeboden worden, kleur maakt me niet zo heel veel uit, en grootte ook niet zo, er zit een sd-slot op.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Bij Amazon ben je in totaal 118 euro kwijt.
Over levertijden ben ik bij Amazon wel positief. Meestal ongeveer een week.

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://www.22055.nl/Tweakers/Naamloooos.jpg

[ Voor 62% gewijzigd door EWK op 20-08-2009 10:11 ]

Hoi!

• orejas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01 21:26

orejas

Omelette du Fromage

Kan je ook via amazon.co.uk bestellen? Dat is, met de huidige pondkoers, meestal bijzonder voordelig. Grootste voordelen van de Britse variant van Amazon zijn de lagere verzendkosten en kortere levertijd (ong 2 dagen).

Stam + t

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

natasdiamon schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 08:53:
op amazon.com kost deze veel minder, te weten: 85.67 euro.
Alleen even de valuta omzetten naar euro's is natuurlijk niet voldoende.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• natasdiamon
@gunner: waarom is dat niet voldoende, ik weet dus niet veel van taxes af.

@orejas: misschien wel goedkoper, maar de cowon d2+ kost daar ook meer dan 100.

@ewk: bedankt! alleen 1 dingetje, dit is meer dan 100 euro, kun je ook via ideal betalen? een creditcard heb ik niet.

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-01 10:10
Is bij amazon (en andere amerikaanse webshops) dat deze electronica niet internationaal verzenden, omdat het niet mag (?)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het is niet verboden om zelf een keer iets uit te zoeken hoor, natasdiamon.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-01 16:42

swtimmer

Ontrafelt het leven!

orejas schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 09:09:
Kan je ook via amazon.co.uk bestellen? Dat is, met de huidige pondkoers, meestal bijzonder voordelig. Grootste voordelen van de Britse variant van Amazon zijn de lagere verzendkosten en kortere levertijd (ong 2 dagen).
En je koopt binnen de EU, dus nooit geen BTW/import problemen!

Verwijderd

natasdiamon schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 11:15:

@ewk: bedankt! alleen 1 dingetje, dit is meer dan 100 euro, kun je ook via ideal betalen? een creditcard heb ik niet.
Je had toch bonnen :?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Beetje lezen he. Je komt boven het bedrag dus moet bijbetalen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:35
via .co.uk kun je hem iig niet bestellen, die verzenden geen 'media-dragers' buiten .gb. En daar vallen mp3-spelers helaas ook onder.. Misschien dat het via amazon.com wel kan, moet je even kijken.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• natasdiamon
amazon.com lukt volgens mij wel, er staat op de amazon website dat 'payment from your bank account' beschikbaar is alleen ik kan bij het betaalvenster er niets meer van vinden, iemand een idee?

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-01 16:42

swtimmer

Ontrafelt het leven!

natasdiamon schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 15:01:
amazon.com lukt volgens mij wel, er staat op de amazon website dat 'payment from your bank account' beschikbaar is alleen ik kan bij het betaalvenster er niets meer van vinden, iemand een idee?
Misschien is dat alleen beschikbaar voor Amerikanen. Weet je zeker dat ze het product ook daadwerkelijk gaan opsturen?

• natasdiamon
ik kan er niets van lezen dat het niet is, er worden importprijzen gerekend dus ik denk van wel.

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-01 14:19
Om zeker te zijn: kijk eens op amazon.co.uk => die zitten in Europa dan ga je ook geen extra btw moeten betalen.

Bestel je in Amerika => douane gaat er nog BTW bij tellen.

Qua levertijden: bij Amazon kan je kiezen:
- express shipping: paar dagen maar reteduur
- standard shipping: dat is al wat langer
- goedkope shipping: dat duurt nog langer en is het goedkoopste.

Ik kies altijd standard shipping: laatst had ik een boek besteld op amazon.com en een andere boek op bol.com.
Hoewel ik de boek op amazon paar dagen na die van bol heb besteld was die toch eerst.
(bol had al direct een verzonden bericht gepost - dus het zal eerder aan de postmaatschappij liggen)
Maar track & trace van bol werkt bij niet (ik zit in België), bij amazon zit dat gewoon in hun website en is het vrij duidelijk.

Dus kortom:
- levertijden amazon zijn ok
- bij bestelling van amazon.com (US) zal de douane nog btw bijtellen, dat dien je te betalen aan degene die je pakje komt brengen

• natasdiamon
oke, dit zit dus niet in de totaalprijs op de website begrepen, 19 procent btw op 120 euro tikt lekker aan, amazon.co.uk heeft ondanks de lage koers toch flink duurdere apparaten, het verschil is dan marginaal.
Pagina: 1