Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben heel lang op zoek geweest naar nieuwe speakers voor mijn Onkyo 507 reciever en JBL EP150 subwoofer.

nu ben ik op deze speakers uitgekomen:
4x Jamo S602 (front en rear)
1x Jamo LSCENTER A3

Heeft iemand ervaring met deze speakers? Zoja is dit een goede keus?

zo veeleisend ben ik niet, over het algemeen kijk ik films (blu-ray) en speel ik wat games. Ik ben niet echt een "audiofiel" :)

Alvast bedankt!

• homecinema4all
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-08 10:51
Hoi,

Ik heb zelf de Jamo S606 als frontspeakers en de S602 als rear speakers.
Ik weet niet of het verstandig is om deS602 als fronts te gebruiken.

Luister je ook wel eens puur stereo, of is het echt alleen maar voor wat films te bekijken?

Om lekker naar een stukje muziek te luisteren komen de S602 misschien toch wat te kort
qua frequentiebereik onderin ( ja ik weet dat de sub ook meehelpt, maar toch ... )

Maar ik weet niet of je ergens kan gaan luisteren, vooraleer je je eerste keuze besteld?

Voor mijn center heb ik de S-60CEN, ik ben daar zeer tevreden over en dit is degene die bij de S602
past, qua design. ( mocht je daar op letten :) )

De center die jij hebt gekozen ligt een stukje hoger in de serie, en is ook duurder.

Even voor de duidelijkheid, ik heb dus de HCS5 set.
Dit is met subwoofer, maar aangezien jij die niet nodig hebt kun je ook gaan voor de HCS3 set.
Daar zit geen sub bij.
Ik denk, persoonlijk, dat je voor dat geld weinig beters vind.

Ik bedoel dan deze set: HCS 3.

Linkje naar kieskeurig voor laagste prijs: http://www.kieskeurig.nl/.../jamo/s_606_hcs_3/309991/

Linkje naar Jamo website voor meer info: http://www.jamo.com/eu-en/products/s-606-hcs-3-description/

Succes met je keuze ;)

Overigens heb ik deze set ook op een Onkyo TX-SR507 versterker gehad, klonk heel erg lekker.

[ Voor 3% gewijzigd door homecinema4all op 20-08-2009 10:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
badankt!

puur stereo luister ik niet. Het zijn echt meer films en games.
Maar ik vind het een beetje overkill om de S606 als fronts te nemen omdat ik al een flinke sub heb staan. Of sla ik nu volledig de plank mis? Want er zit toch al een soort van subwoofer in de S606?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2009 10:44 ]

• homecinema4all
Er zit een woofer van 20 cm in de zijkant van de kast, maar deze gaat niet echt zo laag als een SUBwoofer.

Het verschil tussen de 602 en de 606 is wel erg groot.

Misschien kun je overwegen om de S604 of de S506 te nemen?

Link 604:

http://www.kieskeurig.nl/speaker/jamo/s_604/284781/

Voordelen t.o.v. de 602 zijn:

Een groter frequentiebereik
16,5 cm woofertje i.p.v 10,2 cm
Zwaarder belastbaar ; 170 i.p.v. 80 watt

Link 602,604 en 606 naast elkaar voor specs te vergelijken:

http://www.kieskeurig.nl/...D39879357C1257204002C4618

Verder is de S506 misschien nog wel een kandidaat?

http://www.kieskeurig.nl/speaker/jamo/s_506/241974/

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de info! je hebt er wel wat verstand van volgens mij :)

ik denk toch dat ik voor de HCS3 set ga... dan maar een klein beetje overkill. en dan wel de black ash versie.
zo heel duur is dat niet vergeleken met alles los kopen :)

bedankt!!

• homecinema4all
Veel plezier met je speakers :)

Ik heb ze zelf ook in black ash, is heel sjiek 8)

[ Voor 45% gewijzigd door homecinema4all op 20-08-2009 15:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ze besteld! bij Eshop.nl voor 449,-! nu maar hopen dat ik ze morgen op kan halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homecinema4all
Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 21:49:
ik heb ze besteld! bij Eshop.nl voor 449,-! nu maar hopen dat ik ze morgen op kan halen :)
Deel je ervaringen even als je ze hebt beluisterd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ze opgehaald in Tilburg, en gelijk aangesloten... alhoewel... ik moest eerst iemand bellen om de doos mee naar boven te helpen tillen :) in men eentje ging het niet (65 kg en een knetter grote doos)....

maar goed... alles is aangeloten, en ik moet zeggen dat ik versteld sta van het geluid wat eruit komt!

alleen heb ik nogal moeite met het instellen van mijn reciever (onkyo 507). Ik gebruik nu dat audessey. Maar daar ben ik niet helemaal tevreden over... nog niet.

als je de EQ op manual zet kan je echt alle HZ per speaker instellen, maar dat zegt me nog helemaal niets :)

Maar die speakers zijn echt een genot om te horen. Heel erg warm en zuiver geluid.

Alleen vind ik wel dat de front zuilen niet heel erg veel bas leveren. Ik had er meer van verwacht. Maar misschien in dat een instelling ofzo.

al met al: een TOP set voor weinig geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homecinema4all
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 23:17:
ik heb ze opgehaald in Tilburg, en gelijk aangesloten... alhoewel... ik moest eerst iemand bellen om de doos mee naar boven te helpen tillen :) in men eentje ging het niet (65 kg en een knetter grote doos)....

maar goed... alles is aangeloten, en ik moet zeggen dat ik versteld sta van het geluid wat eruit komt!

alleen heb ik nogal moeite met het instellen van mijn reciever (onkyo 507). Ik gebruik nu dat audessey. Maar daar ben ik niet helemaal tevreden over... nog niet.

als je de EQ op manual zet kan je echt alle HZ per speaker instellen, maar dat zegt me nog helemaal niets :)

Maar die speakers zijn echt een genot om te horen. Heel erg warm en zuiver geluid.

Alleen vind ik wel dat de front zuilen niet heel erg veel bas leveren. Ik had er meer van verwacht. Maar misschien in dat een instelling ofzo.

al met al: een TOP set voor weinig geld!
Je kunt nog eens spelen met de speakers wat verder van de muur te zetten.

Je kan ook de zuilen eens omwisselen.

Je kan wel wat winst behalen met het goed plaatsen van de zuilen.

Bij mij staan de speakers redelijk vrij van de muur.
Verder staan de woofers van de zuilen naar elkaar gericht.
Je kunt ze ook van elkaar af laten spelen.

Beetje experimenteren met de plaatsing van de speakers kan wonderen doen :)
Pagina: 1