[HDD] Externe HDD WD gaat niet meer aan

Pagina: 1
Acties:

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-02 13:51
Ik zit met het volgende, ik heb een Externe Harddisk van WD, deze is 1T groot, echter heb ik deze een week niet gebruik. Gister stop ik de adapter in de stopcontact om wat foto's te backuppen, tot mijn grote verbazing gaat hij niet meer aan. Heb een andere USB Poort en andere stopcontact gebruikt. Dit heeft niet geholpen.
Hebben jullie misschien een oplossing of suggestie?

Verwijderd

Spint de HDD nog wel op?
Waarschijnlijk is je voeding defect.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

Is een bekend probleem bij de WD's. Als je garantie hebt kan je hem omruilen. Mijn vader had hetzelfde. Kwam terug vakantie en deed niets meer. Hij kreeg meteen een nieuwe mee met aangepaste voeding (wat het probleem was).

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Jieve
Nee, hij gaat dus ook niet meer aan. Lampje blijft uit en hij spint idd niet meer aan.

@ Darkside:
Als ik hem terug breng met ik alles wat er op staat kwijt... ik heb nog wel garantie, maar dat wil ik juist als laatste optie.

• Trucker Her
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

Trucker Her

Someone ate my cookie :(

Ik had dus 1 maand geleden precies het zelfde probleem, WD gebelt (Heb waarschijnlijk exact zelfde schijf als jou, elements 1TB) En ze sturen je gratis een nieuwe voeding op. Ook al heb je geen garantie meer.. Helemaal mooi was dat ik twee week geleden weer 1 binnen kreeg. (Wel vreemd) maar nu heb ik dus nog een reserve adapter.
Let er wel op dat je hem nog niet weg gooit! Want het deel van de stekker naar het stopcontact word niet vervangen! Enkel de transformator.

Het telefoonnummer WD is: 00800 ASK4WDEU (ofterwijl: 00800-27549338)

Hoop dat het je lukt, houd je Serie Nummer bij de hand. Staat achter op de schijf bij S/N.

Zo. Dat moet voldoende info zijn om hem weer op te lappen. Adapter moet binnen 14 dagen binnen zijn zeggen ze. (Was die van mij ook..)

Gestoord word je toch...

• Jieve
Oke, erg bedankt! Zal eens even bellen.

[ Voor 140% gewijzigd door Jieve op 20-08-2009 09:38 ]

• Trucker Her
  • Niet online

Trucker Her

Geen probleem.

Gestoord word je toch...

• Jieve
Terug gebeld en krijg idd een nieuwe adapter opgestuurd, duurt wel 4 weken :(

Is het mogelijk een universele adapter tijdelijk te gebruiken? Het is een 5-pins adapter.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Jieve schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 09:38:
Terug gebeld en krijg idd een nieuwe adapter opgestuurd, duurt wel 4 weken :(

Is het mogelijk een universele adapter tijdelijk te gebruiken? Het is een 5-pins adapter.
Als je wilt dat de harddisk het zelf ook nog blijft doen zou ik het zekere voor het onzekere nemen en gewoon niet proberen. Wachten op die voeding en zo lang je backup ergens anders neerzetten.

Ze zeggen misschien wel 4 weken maar dat hoeft niet persee het geval te zijn. Die 4 weken zullen ze wel voor standaard uitloop aanhouden. WD is over het algemeen vrij snel met RMA's en service afhandelingen.

https://discord.com/invite/tweakers

• Jieve
Hij zei dat ze geen voorraad hadden, dus daarom langer gaat duren.

Kan ik wel die schijf eruit schroefen en in mn pc zetten?

Gaat me meer om bestanden die erop staan die ik met spoed nodig heb! :(

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Jieve schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 09:53:
Hij zei dat ze geen voorraad hadden, dus daarom langer gaat duren.

Kan ik wel die schijf eruit schroefen en in mn pc zetten?

Gaat me meer om bestanden die erop staan die ik met spoed nodig heb! :(
Als je het ding open kan krijgen lijkt het me geen probleem. Wat wel een probleem is, is dat je dan hoogstwaarschijnlijk je garantie kwijt bent. Er zit gewoon een SATA disk in die je in je pc kan steken en benaderen. Is verder geen rocketscience.

https://discord.com/invite/tweakers

• Trucker Her
  • Niet online

Trucker Her

Als je de bestanden 100% zekerheid wilt houden, dan moet je gewoon wachten. Ik heb er nog wel een liggen DM me anders maar misschien kan ik hem aan je uitlenen. Maar man 4 weken? das wel erg lang!

Gestoord word je toch...

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

Ik zou idd voor de zekerheid gewoon wachten. En het is mooi dat ze het opsturen, goede service. Bij mijn vader was er iets meer aan de hand omdat ze in de winkel ookal alleen de voeding hadden vervangen. Hij kreeg gewoon een heel nieuw pakketje mee. Hij was wel wat mp3's en foto''s kwijt. Maar zoveel stond er niet op. En de meeste waren al een keer gebrand op DVD.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Jieve
Ja, als er niet op staat maakt het mij ook niet uit, maar er staat er rond de 600Gb aan bestanden, waaronder foto en mn werk van school...
Dus wacht gewoon rustig af! En vind het echt een super service van je!

• Trucker Her
  • Niet online

Trucker Her

Heb je hem al binnen?

Gestoord word je toch...

• Jieve
Nee, nog steeds niet. :(
Hoop als ik thuis kom dat er een pakketje is!

• Trucker Her
  • Niet online

Trucker Her

En?

Gestoord word je toch...

• Jieve
Nou, nog steeds niets. Ga zo maar weer eens bellen!

• Jieve
Kan mijn voeding deze week ontvangen, ben benieuwd!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:40
Trucker Her schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 08:46:
Ik had dus 1 maand geleden precies het zelfde probleem, WD gebelt (Heb waarschijnlijk exact zelfde schijf als jou, elements 1TB) En ze sturen je gratis een nieuwe voeding op. Ook al heb je geen garantie meer.. Helemaal mooi was dat ik twee week geleden weer 1 binnen kreeg. (Wel vreemd) maar nu heb ik dus nog een reserve adapter.
Let er wel op dat je hem nog niet weg gooit! Want het deel van de stekker naar het stopcontact word niet vervangen! Enkel de transformator.

Het telefoonnummer WD is: 00800 ASK4WDEU (ofterwijl: 00800-27549338)

Hoop dat het je lukt, houd je Serie Nummer bij de hand. Staat achter op de schijf bij S/N.

Zo. Dat moet voldoende info zijn om hem weer op te lappen. Adapter moet binnen 14 dagen binnen zijn zeggen ze. (Was die van mij ook..)
Moest ik dit nou 2 maand geleden geweten hebben...
Die zeikers in de winkel waar ik de schijf gekocht had, moesten en zouden mijn schijf met alles erop en eraan terugsturen naar WD. :(
Voordeel was wel dat ik een creditnota gekregen heb van 105€ (zoveel kostte ze toen ik ze gekocht heb) en ze nu in een andere winkel (want bij die zeikers ga ik zeker niet meer terug :/ ) dezelfde gekcoht heb voor 79€! :+

• Trucker Her
  • Niet online

Trucker Her

Tja, had dan even klik en dan de tweede link.

@TS al binnen?

[ Voor 7% gewijzigd door Trucker Her op 12-09-2009 18:14 ]

Gestoord word je toch...

Pagina: 1