Beste Tweakers,
Ik zit met een PC die al enkele maanden een irritant probleem heeft.
Als ik aan het gamen ben verschijnt er willekeurig een zwarte balk op me scherm voor ~1 seconde en als die verdwijnt loopt mijn systeem voor 2-4 seconde vast. Daarna kan ik gewoon verder.
Het kan soms even duren voordat dit verschijnt, maar eenmaal als het 1 keer is geweest blijft het terugkomen.
Dingen die ik oa al geprobeerd heb is defragmenteren, formatteren, CPU koeler opnieuw geplaatst, memtest, ram in andere slots geplaatst.
Mijn mobo instellingen staan allemaal op auto, behalve (ddr2-1066) en ram voltage op 2.1 (aanbevolen voltage op OCZ site).
CPU temp stressed; 53C
MB temp stressed; 49C
Specs:
Asus P5E (nieuwste BIOS)
Intel E8400 met Thermaltetake Golden Orb II koeler
OCZ Reaper 1066
XFX GeForce GTX260 i216
Corsair TX750W
Hopelijk kan iemand mij verder helpen!
Vriendelijke groet,
Jan
Ik zit met een PC die al enkele maanden een irritant probleem heeft.
Als ik aan het gamen ben verschijnt er willekeurig een zwarte balk op me scherm voor ~1 seconde en als die verdwijnt loopt mijn systeem voor 2-4 seconde vast. Daarna kan ik gewoon verder.
Het kan soms even duren voordat dit verschijnt, maar eenmaal als het 1 keer is geweest blijft het terugkomen.
Dingen die ik oa al geprobeerd heb is defragmenteren, formatteren, CPU koeler opnieuw geplaatst, memtest, ram in andere slots geplaatst.
Mijn mobo instellingen staan allemaal op auto, behalve (ddr2-1066) en ram voltage op 2.1 (aanbevolen voltage op OCZ site).
CPU temp stressed; 53C
MB temp stressed; 49C
Specs:
Asus P5E (nieuwste BIOS)
Intel E8400 met Thermaltetake Golden Orb II koeler
OCZ Reaper 1066
XFX GeForce GTX260 i216
Corsair TX750W
Hopelijk kan iemand mij verder helpen!
Vriendelijke groet,
Jan