Toon posts:

PC freezes willekeurig voor enkele seconden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit met een PC die al enkele maanden een irritant probleem heeft.
Als ik aan het gamen ben verschijnt er willekeurig een zwarte balk op me scherm voor ~1 seconde en als die verdwijnt loopt mijn systeem voor 2-4 seconde vast. Daarna kan ik gewoon verder.

Het kan soms even duren voordat dit verschijnt, maar eenmaal als het 1 keer is geweest blijft het terugkomen.

Dingen die ik oa al geprobeerd heb is defragmenteren, formatteren, CPU koeler opnieuw geplaatst, memtest, ram in andere slots geplaatst.

Mijn mobo instellingen staan allemaal op auto, behalve (ddr2-1066) en ram voltage op 2.1 (aanbevolen voltage op OCZ site).

CPU temp stressed; 53C
MB temp stressed; 49C

Specs:
Asus P5E (nieuwste BIOS)
Intel E8400 met Thermaltetake Golden Orb II koeler
OCZ Reaper 1066
XFX GeForce GTX260 i216
Corsair TX750W

Hopelijk kan iemand mij verder helpen!

Vriendelijke groet,
Jan

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-02 10:54
Wat zijn de temps van je videokaart bij stressed?

Verwijderd

Topicstarter
misterdoom schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 02:14:
Wat zijn de temps van je videokaart bij stressed?
65C op dit moment.

mvg,
Jan

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 18:03

Patriek

edit koning

koppel zo veel mogelijk onderdelen los en test het dan, goede kans dat er 1 apparaat zit te irriteren
dus: voeding, mobo, cpu / cooling, 1 reep ram, videokaart, tobo / muis, monitor

[ Voor 28% gewijzigd door Patriek op 20-08-2009 02:36 ]

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:27
Wat laat je taakmanager zien als je die freezes hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Patriek schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 02:33:
koppel zo veel mogelijk onderdelen los en test het dan, goede kans dat er 1 apparaat zit te irriteren
dus: voeding, mobo, cpu / cooling, 1 reep ram, videokaart, tobo / muis, monitor
Dat lijkt mij ook het meest waarschijnlijke, maar het probleem is dat ik niet kan 'trial & erroren'. Tot nu toe heb ik een ander monitor, muis, toetsenbord en videokaart aangesloten en het doet zich nog steeds voor.

Voeding, CPU kan ik niet vervangen omdat ik geen andere heb :<.

@zetje
Me taakmanager laat niets vreemds zien, toestraks was ik ik nvidia ntune stability test aan het runnen terwijl het gewoon voorkwam, maar ntune gaf gewoon aan dat er 0 errors waren.

Jan

PS: bedankt voor de snelle reacties!

Verwijderd

Het doet mij denken aan het crashen van de graka drivers in Vista die het dan na enkele seconden terug heeft herstart. OS is niet vermeld dus als je Vista/Win7 gebruikt, ga dan in de logs even een melding zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Hey Rizon,

Ik zit gewoon op XP Pro x86. Ik heb een tijdje W7 RC1 gerunned en ook daar waren dezelfde problemen. W7 gaf geen melding aan dat de driver is gecrashed en herseld.

Ik heb de logs nagekeken en kon niets vreemds vinden.

Wat mij vandaag ook opviel is dat inplaats van een zwarte balk textures verkleuren in bijv. zwart, lichtblauw. Maar zodra ik alt-tab zijn de textures weer normaal.

Jan

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-02 11:10
het doet mij (nog) niet echt denken aan een hardware probleem, het lijkt meer of er een proces loopt te klooien. Ik dacht in eerste instantie ook aan wat Rizon aangaf (crash van graka drivers), maar mijn ervaring is dat dan het hele scherm even geheel zwart wordt. Heb je al wel geprobeerd om de laatste drivers te installeren?

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Harde schijf al getest ? Gebeurt het bij 1 game of alle games ?
Pagina: 1