Netwerk met 3 computers : Geen internet

Pagina: 1
Acties:

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03-2025
Goede avond beste tweakers,

Ik heb sinds gisteren (EINDELIJK) FiberPower 30 van UPC. Alles aangesloten... en nu blijkt het draadloos bereik echt knudde. Nou goed, dat is balen maar wat echt onacceptabel is is dat ik op mijn eigen computer het internet niet aan de gang krijg.

Ik heb een internet kabel van de modem naar mijn slaapkamer boven gelegd. Wanneer ik deze in de laptop inplug doet mijn internet het prima... plug ik deze zelfde kabel echter in op mijn desktop dan doet internet het NIET.

Het ligt dus aan de computer. Na een tijd in de instellingen gekeken te hebben ben ik even wat drinken gaan pakken. Toen ik terug kwam stond de volgende melding op het scherm:
"Er is een IP-adresconflict gedetecteerd.

Een andere computer in dit netwerk heeft hetzelfde IP-adres als deze computer. Neem contact met de netwerk beheerder op voor ondersteuning bij het oplossen van dit probleem. Raadpleeg de systeem gebeurtenissenlog voor meer informatie"
Ik dacht dit simpel op te kunnen lossen door Start > Uitvoeren > CMD > ipconfig /renew te doen maar dan krijg ik deze melding:
Er kan geen enkele bewerkig op LAN-verbinding worden uitgevoerd als het medium ervan niet is aangesloten.
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? Word er gek van. Wil nu wel eens internetten!
Bedankt alvast!

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

DutchManticore schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 00:00:
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? Word er gek van. Wil nu wel eens internetten!
Bedankt alvast!
Wat dacht je ervan om een router te kopen? Dat heb je namelijk nodig bij de standaard kabelmodems.

Kijk eerst eens wat je IP-adres is. Als het niet begint met 192.168.*.*, 10.*.*.* of 172.*.*.* (de laatste weet ik ook niet zeker), dan heb je je externe IP-adres en moet je een router hebben.

Volgende keer de FAQ lezen, daar staat dit namelijk in :)

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 20-08-2009 00:05 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03-2025
gambieter schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 00:03:
[...]

Wat dacht je ervan om een router te kopen? Dat heb je namelijk nodig bij de standaard kabelmodems.

Kijk eerst eens wat je IP-adres is. Als het niet begint met 192.168.*.*, 10.*.*.* of 172.*.*.* (de laatste weet ik ook niet zeker), dan heb je je externe IP-adres en moet je een router hebben.

Volgende keer de FAQ lezen, daar staat dit namelijk in :)
Ik heb bij twee van de drie wel internet. Echter de computer boven op mijn slaapkamer krijgt geen verbinding. Laptop op dezelfde kabel(!) wel.

Het betreft overigens een combi draadloos/modem/router met 4 uitgangen!

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:09
Al een een winsock fix geprobeerd?

http://www.snapfiles.com/get/winsockxpfix.html

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

DutchManticore schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 00:07:
Ik heb bij twee van de drie wel internet. Echter de computer boven op mijn slaapkamer krijgt geen verbinding. Laptop op dezelfde kabel(!) wel.

Het betreft overigens een combi draadloos/modem/router met 4 uitgangen!
Dat is dan informatie die je beter gelijk in je startpost had kunnen zetten. Doe maar eens die ipconfig/all in een DOS-scherm, post de IP-adressen, en geef veel meer informatie in plaats van beschrijvingen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 18:03

Patriek

edit koning

gebruik anders geen DHCP maar stel op iedere computer een statisch IP in, weet je zeker dat je wat dat betreft geen conflict hebt. Dus pak bijv. 192.168.0.100 t/m 192.168.0.103 met allemaal subet 255.255.255.0 en gateway <ip van je router>

Heb je trouwens wel gewoon LAN op die ene computer? Is de NIC niet defect of verkeerd geinstalleerd? Of iets met een (dubbele) firewall ?

[ Voor 23% gewijzigd door Patriek op 20-08-2009 02:43 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Je zult toch meer info moeten geven.
Bij 2 van de 3 werkt het wel. Hebben die een vast IP adres? Waar heb je een DHCP server draaien?
Wat voor IP had je toen je een dubbel IP had ?
Heb je er nu zelf een router bijgeplaatst, of is dat ingebouwde functionaliteit van je modem?

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1