Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
Wat dacht je ervan om een router te kopen? Dat heb je namelijk nodig bij de standaard kabelmodems.DutchManticore schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 00:00:
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? Word er gek van. Wil nu wel eens internetten!
Bedankt alvast!
Kijk eerst eens wat je IP-adres is. Als het niet begint met 192.168.*.*, 10.*.*.* of 172.*.*.* (de laatste weet ik ook niet zeker), dan heb je je externe IP-adres en moet je een router hebben.
Volgende keer de FAQ lezen, daar staat dit namelijk in
[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 20-08-2009 00:05 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik heb bij twee van de drie wel internet. Echter de computer boven op mijn slaapkamer krijgt geen verbinding. Laptop op dezelfde kabel(!) wel.gambieter schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 00:03:
[...]
Wat dacht je ervan om een router te kopen? Dat heb je namelijk nodig bij de standaard kabelmodems.
Kijk eerst eens wat je IP-adres is. Als het niet begint met 192.168.*.*, 10.*.*.* of 172.*.*.* (de laatste weet ik ook niet zeker), dan heb je je externe IP-adres en moet je een router hebben.
Volgende keer de FAQ lezen, daar staat dit namelijk in
Het betreft overigens een combi draadloos/modem/router met 4 uitgangen!
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
Dat is dan informatie die je beter gelijk in je startpost had kunnen zetten. Doe maar eens die ipconfig/all in een DOS-scherm, post de IP-adressen, en geef veel meer informatie in plaats van beschrijvingen.DutchManticore schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 00:07:
Ik heb bij twee van de drie wel internet. Echter de computer boven op mijn slaapkamer krijgt geen verbinding. Laptop op dezelfde kabel(!) wel.
Het betreft overigens een combi draadloos/modem/router met 4 uitgangen!
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Heb je trouwens wel gewoon LAN op die ene computer? Is de NIC niet defect of verkeerd geinstalleerd? Of iets met een (dubbele) firewall ?
[ Voor 23% gewijzigd door Patriek op 20-08-2009 02:43 ]
Bij 2 van de 3 werkt het wel. Hebben die een vast IP adres? Waar heb je een DHCP server draaien?
Wat voor IP had je toen je een dubbel IP had ?
Heb je er nu zelf een router bijgeplaatst, of is dat ingebouwde functionaliteit van je modem?
Tijd voor een nieuwe sig..