Op mijn thuisservertje draai ik Apache 2.2 met PHP5 in Win2K3S. Er maakt ongeveer 1 persoon gebruik van de server: ik. Soms word ik ineens gebeld dat thuis de stroom eraf moet, en dan kan ik mijn server niet uitzetten. Gevolg: server wordt bruut uitgezet door de stroom er af te halen.
Nou wil ik een eenvoudig PHP script maken dat een shutdown -s -f -t 0 uitvoert. Maar niet geheel onverwacht: het werkt niet. Volgens mij heb ik een probleem met rechten.
Wat heb ik al geprobeerd:
• Bij wijze van probeersel heb ik Apache laten starten als admin user, maar dan doet-ie juist helemaal niks, zelfs geen webpagina tonen. Als ik als deze zelfde admin remote inlog en een shutdown uitvoer werkt dat wel.
• Ik vond dit topic maar dat gaat over IIS en biedt voor mij geen oplossing.
• Shutdown commando in een batch file plaatsen en die starten; werkt ook niet.
Wie biedt raad?
Nou wil ik een eenvoudig PHP script maken dat een shutdown -s -f -t 0 uitvoert. Maar niet geheel onverwacht: het werkt niet. Volgens mij heb ik een probleem met rechten.
Wat heb ik al geprobeerd:
• Bij wijze van probeersel heb ik Apache laten starten als admin user, maar dan doet-ie juist helemaal niks, zelfs geen webpagina tonen. Als ik als deze zelfde admin remote inlog en een shutdown uitvoer werkt dat wel.
• Ik vond dit topic maar dat gaat over IIS en biedt voor mij geen oplossing.
• Shutdown commando in een batch file plaatsen en die starten; werkt ook niet.
Wie biedt raad?
Mother, will they like this song?