Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] gebruikersprofiel erg groot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem:
Mijn laptop (Windows XP Pro SP3 inclusief alle updates en patches) was zeer traag geworden. Dit bleek vooral bij het opstarten en afsluiten, maar ook tijdens het gebruik.

Uitgevoerd
Alles wat opgeruimd kon worden heb ik opgeruimd (oude programma's, tijdelijke bestanden, installatie bestanden e.d.)...prullenbak leeggegooid. ;)
PC tools spyware en antivirus gedraaid. Defrag gedraaid. Programma's die automatisch gestart werden maar niet nodig waren uitgeschakeld. McAfee geinstalleerd ipv PC tools; maakte de laptop alleen maar trager. :( (En ja, natuurlijk eerst PC Tools verwijderd.)

Resultaat
De laptop is in het gebruik wel sneller alleen het opstarten en afsluiten blijft erg traag.

Vraag
Het lokale gebruikersprofiel blijkt 3,6 GB groot te zijn. Mijn vermoeden is dat dit de oorzaak is van het probleem. Alleen is het mij niet helemaal duidelijk waardoor deze zo groot is. Welke mappen behoren er tot het gebruikersprofiel van Windows XP?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat ligt eraan wat je allemaal gebruikt.

wie weet heb je je complete 1TB pr0narchief wel in je MediaPlayer library staan, daar groeit die database wel van ;)

De meer obvious oplossing zou zijn dat je met een daarvoor geschikt programma gaat kijken wat er dan allemaal in je profiel staat, toch?
Er zijn verschillende diskspace controle tools, ik zou zeggen ga eventjes zoeken naar één die je bevalt.

[ Voor 18% gewijzigd door alt-92 op 19-08-2009 21:57 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device