Toon posts:

pc hangt na 'verifiying dma pool data.... update succes'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

zoals de titel al zegt, zit ik met een probleem, ik heb een acer aspire m3100, ik had vandaag besloten om vista van pliek te installeren (er stond al vista op de pc, toenik het in de winkel gekocht), die heb ik ook op een andere pc probleemloos lopen, nadat alles klaar was en de pc opnieuw ging starten kreeg ik dus het probleem wat de titel van deze topic zegt... ik dacht misschien gaat het weg als ik vista opnieuw installeer.. maar helaas.. kreeg ik dezelfde melding... boot cd's werken wel... heb ook alles los gekoppeld behalve de harde schijf, en hij bleef nog steeds hangen.. ik heb met hiren verschillende hd tests gedaan.. die gaven geen fouten aan.. weet iemand misschien wat er aan mankeert en wat ik eraan kan doen?

mvg
Gates

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Google de topic titel maar even dan vind je het antwoord wel ;)

Edit: het is niet de bedoeling als er 1 uur niet gereageerd is direct een ander topic te maken met hetzelfde probleem.

[ Voor 49% gewijzigd door bobsquad op 19-08-2009 21:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
bobsqaud schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 21:12:
Google de topic titel maar even dan vind je het antwoord wel ;)

Edit: het is niet de bedoeling als er 1 uur niet gereageerd is direct een ander topic te maken met hetzelfde probleem.
oh sorry.. ik zag het niet in actieve topics staan dus dacht dat er iets fout was gegaan..

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:52
Bedoel je niet DMI Pool Data?

In dat geval kopieer ik even een tekst van mezelf uit een topic met hetzelfde probleem.

Al de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door gekeken?
Hangen op Verifying DMI Pool Data, zelfs na een BIOS reset en/of een verse BIOS flash: ontkoppel alle IDE apparaten, zet de 'drive type' in de BIOS op 'None' of 'Not Installed', schakel de CPU Internal en External cache uit in de BIOS, herstart je systeem en sluit je systeem af wanneer het geheugen en de IDE apparaten zijn gecheckt. Sluit hierna de IDE apparaten weer aan en start de PC opnieuw op, waarna je de BIOS settings herstelt.
Probeer dat maar, en dan horen we het weer ;)

Dit had je zelf kunnen vinden door DMI Pool Data in de GoT search in te voeren, hier komen 3 pagina's met leesvoer voor je uitzetten :)

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Verwijderd

Topicstarter
Fanatix schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 21:27:
Bedoel je niet DMI Pool Data?

In dat geval kopieer ik even een tekst van mezelf uit een topic met hetzelfde probleem.

Al de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door gekeken?

[...]

Probeer dat maar, en dan horen we het weer ;)

Dit had je zelf kunnen vinden door DMI Pool Data in de GoT search in te voeren, hier komen 3 pagina's met leesvoer voor je uitzetten :)
ik heb gedaan wat je zei.. en ik ben al de hele dag bezig met allerlei methodes die onder andere in die 3 pagina's staan... of ik doe het fout of iets is gewoon kapot...

harde schijf is een sata trouwens... heb de cmos gecleared.. batterijtje eruit en erin.. al 3 keer windows geinstalleerd.. het boot gewoon niet vanaf de harde schijf... eigenwijs ding...

de harde schijf wordt wel herkend in bios en in de windows install schijfopties

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2009 21:51 ]

• bobsquad
  • Niet online
Met deze link kom je denk ik een heel eind.
Mocht dat niet het geval zijn moet je even zeggen waar je tegenaan loopt.

Verwijderd

Topicstarter
bobsqaud schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 23:04:
Met deze link kom je denk ik een heel eind.
Mocht dat niet het geval zijn moet je even zeggen waar je tegenaan loopt.
op zich een goeie link... maar wat me opvalt is dat al die instructies een probleem beschrijven waarbij GEEN 'update succes' bij komt te staan... en dat er een floppy disk nodig is.. wat ik dus niet heb...

en bij mij staat er 'verifying dmi pool data.... update success'

en dat staat nergens in die link...
ik denk dat ik het morgen maar ff weg ga brengen.. wat me helaas geld gaat kosten...

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:09

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik denk dat je Windows bootloader niet goed wil laden. Met je hardware lijkt me niet echt iets mis aangezien 'ie nog wel van CD boot.

Probeer eens nogmaals Vista te installeren, maar nu eerst ALLE partities verwijderen, dan een nieuwe partitie aanmaken en die laten formatteren.

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Topicstarter
strandbal schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 11:32:
Ik denk dat je Windows bootloader niet goed wil laden. Met je hardware lijkt me niet echt iets mis aangezien 'ie nog wel van CD boot.

Probeer eens nogmaals Vista te installeren, maar nu eerst ALLE partities verwijderen, dan een nieuwe partitie aanmaken en die laten formatteren.
ja dat had ik al gedaan en het lukte weer niet.. maar ik ben er vannacht achter gekomen dat het waarschijnlijk aan die vista cd ligt.. want ik d8 laat ik ff xp eroverheen gooien.. en die deed het WEL.. dus op 1 of andere manier kan ie niet die vista booten... ik heb nu xp ff erop.. zodra ik een andere vista heb ga ik het weer proberen.. (wel vreemd, pliek werkt toch altijd goed)

Verwijderd

Hello,

Deze thread is misschien al een tijdje geleden klaar, maar ik heb zojuist dezelfde foutmelding gekregen.

Op een Acer desktop plus een Acer laptop stond beiden een (vervuilde) Windows Vista geinstalleerd. Ik heb met dezelfde Win7-DVD op beide computers Windows 7 geinstalleerd, dus eerst booten vanaf DVD, partities gemaakt en deze geformatteerd, daarna Win7 geinstalleerd, namen opgegeven etc. dit ging allemaal voorspoedig. Bij de laptop is het ook prima afgerond, maar de desktop blijft hangen op de melding:

'verifying dmi pool data.... update success'

Ik heb al de hele avond gegoogled en behoorlijk wat opties gezien, ook de pagina gezien waarbij verwezen naar de melding zonder de tekst "update success" (ik heb idd ook geen floppy disk). Ook staat de HD primary ingesteld voor booten. Heb het 4x geprobeerd, elke keer dezelfde melding. Vervolgens WinXP geinstalleerd en dat ging zonder problemen... Daarna weer Win7 en weer dezelfde melding.

Iemand die me kan helpen?? Thnx a lot!!!

• bobsquad
  • Niet online
Probeer eens te spelen met de bios instellingen betreft de HDD het kan zijn dat daar eventueel wat verkeerd staat. Zelf ben ik niet echt bekend met instellingen in Acer PC's het kan zelfs zijn dat je pc's "vastgelopen" is op dit probleem.

Als de melding tevoorschijn komt kun je dan wel de cd/dvd drive openen?

Verwijderd

Jazeker, de CD-lade blijft gewoon functioneren. Diskette-drive zit er niet in, wel een cardreader voor verschillende formaten.

Nadat ik een tijd gewacht heb werd het scherm helemaal zwart en gebeurt er niks meer. Kan je wat specifieker zijn wat ik in de BIOS zou kunnen doen? Ik heb daar niet veel ervaring mee namelijk.

Aangezien het met de laptop wel is gelukt, en ik XP wel kan installeren lijkt het me een combinatie Win7/hardware te zijn...

Dank voor je hulp!

Verwijderd

Gents,

Heb eindelijk de oplossing:

http://www.tomshardware.c...65714-12-window-pool-data

Dit werkte ook voor mijn foutmelding met "update success" erachter.

Dus in 1 minuut gefixed:

je hebt de foutmelding in beeld, dan:
opnieuw opstarten vanaf de win7-DVD
kiezen voor herstel optie
kiezen voor de DOS-prompt
type BOOTREC.EXE /FIXBOOT en dan enter
DOS-prompt afsluiten
opnieuw opstarten en klaar!

Cheers, SvdW
Pagina: 1