Linksys WRT55AG haalt snelheid niet

Pagina: 1
Acties:

• Nexxexium
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-03 13:45
Sinds kort is mijn internetslenheid verhoogt naar 20 Mbit. Nu blijkt dat ik draadloos via wireless g maximaal 17 MBit haal. Ik heb dit meerdere keren getest met laptop en desktop beide wireless g kaarten. Hierbij is de verbinding goed/uitstekend.

Indien ik de laptop aansluit via een ethernet kabel dan haal ik de 20 Mbit wel. Mijn wireless router moet dit toch ook draadloos aankunnen. Wat kan ik hier aan doen?

Linksys support geeft via de mail geen opties die ik kan proberen.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Die snelheid is volstrekt logisch...

Die 54Mbps is een advertentiesnelheid die niet duplex is. Dus je kunt sowieso in theorie maximaal 54/2 = 27Mbit halen met 802.11g. Echter met consumenten apparatuur haal je als je vlak bij de router zit (continu uitstekend signaal) in de praktijk maximaal ongeveer 20Mbit. Dus 17 Mbit bij een verbinding die soms wisselt tussen uitstekend en goed is volkomen normaal. Hier kun je dus ook niks aan verbeteren of veranderen, je zult het simpelweg moeten accepteren.

Als je dat echt niet genoeg vindt kun je overstappen naar 802.11n maar dan heb je een nieuwe router nodig + nieuwe draadloze ontvangers voor laptop en desktop. Dat kost dus behoorlijk wat geld dan.

[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 19-08-2009 19:57 ]

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-03 22:45
Mwa voor 100 euro zit je al op N. Dus da's nog wel te doen.
Ik haal ook rond de 15-19 Mbit met G.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-03 16:40
je zou ook kunnen kijken of het haalbaar is om wat kabels te trekken, ik ben en blijf voorstander van bekabelde netwerken ... veel minder last mee en snelheden zijn altijd stabiel ...

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
ItsValium schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 20:59:
je zou ook kunnen kijken of het haalbaar is om wat kabels te trekken, ik ben en blijf voorstander van bekabelde netwerken ... veel minder last mee en snelheden zijn altijd stabiel ...
Ja dat sowieso, al is voor een laptop draadloos natuurlijk wel prettig.

@Jim423: Ik denk dat je iets meer kwijt bent voor een router + 2 netwerkadapters, zeker als je een beetje fatsoenlijk spul wilt. Ik denk niet dat dat het zeer geringe verschil in snelheid tussen 17 en 20 waard is, al is dat natuurlijk voor iedereen een persoonlijke keuze.

Verwijderd

Gebruik WiFi voor surfen en mailen. Wil je echt het maximum uit je abonnement halen (bv. films downloaden), doe dat dan met een kabel. Dat is zekerheid.

En streaming video kan makkelijk met 3-5 Mbps (=zwak signaal) goed werken.....

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-03 16:40
ik222 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 23:15:
[...]

Ja dat sowieso, al is voor een laptop draadloos natuurlijk wel prettig.

@Jim423: Ik denk dat je iets meer kwijt bent voor een router + 2 netwerkadapters, zeker als je een beetje fatsoenlijk spul wilt. Ik denk niet dat dat het zeer geringe verschil in snelheid tussen 17 en 20 waard is, al is dat natuurlijk voor iedereen een persoonlijke keuze.
dat ga ik zeker niet ontkennen dat het handig is, ik gebruik thuis een volledig bekabeld netwerk naar alle kamers (ja zelfs de badkamer) maar heb een linksys wrt54g staan die gebruikt wordt voor mijn gsm, mijn laptop van het werk en de vriendin haar laptop. In die gevallen is het enkel voor de handigheid natuurlijk ...

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-03 22:45
WRT160N EW van Linksys 58 euro en 2 Netgear Rangemax N sticks van 25 euro komt het op 108 euro en dat is echt geen rommel. Persoonlijk zou ik wel de volle 20 Mbit willen, en zou ik het voor zo'n bedrag niet laten.
Maar dat is natuurlijk ieder voor zich :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Pagina: 1