Een Panasonic 17" TV op Tweakers? Wat volgt er nog meer?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Elmer-
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-09 22:58
Hallo!

Al jaren bezoek ik met veel plezier en lees ik hier van alles over hardware, software, overclocking etc. etc. Ik heb Tweakers.net altijd gezien als een website voor computer hobbyisten. In het begin was dit hoofdzakelijk hardware en later is hier steeds meer interessante informatie bijgekomen over andere IT-onderwerpen zoals internet en software. De laatste maanden merk ik echter dat een zeer groot deel van de nieuwsberichten weinig tot niets te maken heeft met computerhardware, software, internet of andere IT-onderwerpen.

Dat T.net zo nu en dan iets meldt over onderwerpen die niet direct iets met IT onderwerpen te maken hebben maar wel interessant kunnen zijn voor Tweakers vindt ik begrijpelijk maar naar mijn mening is het evenwicht momenteel volledig zoek. Er verschijnen continu nieuwsberichten over mobiele telefoons, digitale camera, televisietoestellen, mp3-spelers en allerlei andere, naam mijn mening totaal oninteressante zaken. Een beetje verbreding kan naar mijn mening echt geen kwaad maar ik krijg het idee dat dat tweakers de 'kern' uit het oog begint te verliezen. Als Tweakers deze koers blijft varen ben ik bang dat T.net soort een algemene nieuws-website wordt met zo nu en dan een onderwerp over computers maar welke zich niet tot nauwelijks meer kan onderscheiden van andere nieuws-gerelateerde website's. Dit zorgt er denk ik niet alleen voor dat de echte Tweakers vertrekken maar dat T.Net langzamerhand ook minder aantrekkelijk wordt voor adverteerders. Het door jullie zo mooi omschreven publiek waar adverteerders zich kunnen richten op een specifiek publiek zal denk ik vervagen.

Ik ben erg benieuwd naar jullie antwoord(en) en vooral ook wat de reden is om bijvoorbeeld een technisch totaal-oninteressante TV van Panasonic welke notabene waarschijnlijk niet eens in Europa wordt uitgebracht tot nieuwsitem te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:20
-Elmer- schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 18:16:
Er verschijnen continu nieuwsberichten over mobiele telefoons, digitale camera, televisietoestellen, mp3-spelers en allerlei andere, naam mijn mening totaal oninteressante zaken.
Ik wil een eventuele discussie niet meteen de kop indrukken, maar heb je de verschillende channels al eens uitgeprobeerd? Dit soort "oninteressante zaken" kom je waarschijnlijk niet tegen in Core of Pro.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Elmer-
Jazeker heb ik dat, en om heel eerlijk te zijn ben ik ook erg blij met de categorieën. Door me hierop te wijzen kun je trouwens bijzonder goed zien wat ik bedoel met een (naar mijn mening) niet evenwichtige situatie. We hebben tot nu toe (19-08-2009 18:27) 7 artikelen in Core en Pro en 24 artikelen in Games, Electronics en Mobile. Zie je wat ik bedoel te zeggen met het uit het oog verliezen van de 'kern'?
En nogmaals, ik vindt het helemaal niet erg dat er zo nu en dan at wordt geschreven over games, electronics en mobiele telefonie maar de verhouding is zo bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Het voorbeeld van de 17" Viera vind ik wel een goeie. Zoals -tig mensen in de reacties al opmerken, is dit compleet overbodig en lijkt het haast op een betaald reclame-item.

Er zijn dus eigenlijk 2 discussies mogelijk:
1. t.net verliest zijn gezicht door al die "non-tech"/ht&k-apparatuur-berichten
2. t.net plaatst (teveel) items die op sluikreclame lijken

Mijn mening: ik vind dat er vrij veel ht&k-nieuws verschijnt, maar niet opvallend en de verhouding met tech-nieuws valt me niet op. Plus dat ik ook dat ht&k-nieuws interessant vind, want ik ben tenslotte een particulier die dat soort spul leuk zou kunnen vinden. Wat betreft sluikreclame-items: ik lees soms nieuwsberichten waarvan ik inderdaad denk: goh, zou de fabrikant daarvoor betaald hebben? Maar dan denk ik ook: fijn voor t.net dat ze dat kunnen doen, dan blijft de site voor mij tenminste gratis! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Elmer-
Ik denk eerlijk gezegd dat we dat idee van sluik-reclame in dit geval wel van de hand kunnen doen. Ten eerst waarom zou een bedrijf als Panasonic in Nederland reclame willen maken voor een goedkope televisie die notabene waarschijnlijk niet eens in Nederland uit zal komen. Ten tweede áls T.Net aan sluik-reclame zou toepassen dan geloof ik nooit dat dit voor op een dergelijk artikelen van toepassing zal zijn. Er zijn vast en zeker voldoende partijen die het wel zien zitten om op deze manier te adverteren op T.Net en ik denk dat het voor adverteerders dan ook veel interessanter is om je te richten op iets dat tweakers echt graag willen lezen.
(Het artikel van de Dell culv-netbook komt daar denk ik een stuk eerder voor in aanmerking)

Behalve dat is dit ook totaal niet het probleem dat ik in de start-post heb aangehaald.

[ Voor 11% gewijzigd door -Elmer- op 19-08-2009 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, ik ben heel tevreden over de content van T.net... Tweakers.net heeft er nu waarschijnlijk een veel ruimer en actiever ledenaantal door. Wat verandering kan toch ook positief zijn?
Natuurlijk mag de essentie of de roots van de website niet weg-ebben...
Maar voor mij doet T.net nog altijd een superjob!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
T.net is in de laatste jaren inderdaad behoorlijk verbreed. Dat kun je ook op het forum zien. Je ziet ook dat de consumentenelektronicafora en de telefoniefora behoorlijk populair zijn. We hebben op het forum ook al een aantal maal moeten uitbreiden qua fora.

Het is een bewuste keuze. Dat jij het niet interessant vindt, is jammer, maar heel veel anderen wel. En ik heb de redactie al meerdere malen zien zeggen dat ze "core" niet uit het oog zullen verliezen. En aangezien je er ook gewoon op kunt filteren lijkt me dat het voor jou allemaal niet problematisch hoeft te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Nee maar kunnen ze die tijd dan niet beter steken in het uitdiepen van wel interessante onderwerpen?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Boudewijn schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 19:23:
Nee maar kunnen ze die tijd dan niet beter steken in het uitdiepen van wel interessante onderwerpen?
Je bedoelt meer telefoonreviews?

Interessant is subjectief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
RoD schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 19:27:
[...]

Je bedoelt meer telefoonreviews?

Interessant is subjectief ;)
Subjectief, yes, maar als je naar de geschiedenis en 'oorspronkelijke bezoekers' van Tweakers.net kijkt, is die bepaalde intresse toch wel in een bepaalde richting te vinden.

De oorspronkelijke bezoekers van T.net zijn de 'die-hard nerds en geeks'. Niet de hippe jongeren die willen patsen met een MacBook Pro of hippe telefoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessant mag dan wel subjectief zijn, maar een artikel over een TV die in Europa toch niet zal uitkomen - op een Europese website ;) - kan waarschijnlijk toch wel objectief als oninteressant gevonden worden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Elmer-
RoD schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 19:18:
Je ziet ook dat de consumentenelektronicafora en de telefoniefora behoorlijk populair zijn.
Het klopt dat de comsumentenelectronicafora en telefoniefora behoorlijk populair zijn maar bijvoorbeeld het veruit meest populaire cosumentenelectronicaforum, de Audio en Hifi afdeling is in verhouding met de rest van de consumentenelektronica wel extreem slecht vertegenwoordigd in de nieuws items.... (terwijl daar ook heleboel over te schrijven valt)
Wat ik hiermee wil zeggen is dat het het argument dat je aanhaalt, dat de onderwerpen op het forum en de onderwerpen in de nieuwsberichten te vergelijken zijn, denk ik niet opgaat.
RoD schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 19:18:
En aangezien je er ook gewoon op kunt filteren lijkt me dat het voor jou allemaal niet problematisch hoeft te zijn?
Ik kan heel duidelijk vertellen waarom dat nou juist wél een probleem voor mij vormt. Als ik alleen bij Core en Pro kijk staan er maar een paar items per dag. Er is gewoon té weinig nieuws over IT-onderwerpen. (En geloof me, er gebeurt echt voldoende op het gebied van IT om dagelijks wat meer nieuws te brengen)

[ Voor 28% gewijzigd door -Elmer- op 19-08-2009 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Osiris schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 19:32:
[...]

Subjectief, yes, maar als je naar de geschiedenis en 'oorspronkelijke bezoekers' van Tweakers.net kijkt, is die bepaalde intresse toch wel in een bepaalde richting te vinden.

De oorspronkelijke bezoekers van T.net zijn de 'die-hard nerds en geeks'. Niet de hippe jongeren die willen patsen met een MacBook Pro of hippe telefoon ;)
Ja, maar zoals ik zei, T.net heeft zich verbreed, en trekt nu ook andere bezoekers aan. Waar wat interessant is vroeger misschien nog wat universeler was, is het nu toch wel wat diverser. T.net heeft zich bewust verbreed, dus je kunt imo niet zeggen dat de ene vorm van content meer waard is dan het andere.
-Elmer- schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 19:45:
[...]

Het klopt dat de comsumentenelectronicafora en telefoniefora behoorlijk populair zijn maar bijvoorbeeld het veruit meest populaire cosumentenelectronicaforum, de Audio en Hifi afdeling is in verhouding met de rest van de consumentenelektronica wel extreem slecht vertegenwoordigd in de nieuws items.... (terwijl daar ook heleboel over te schrijven valt)
Wat ik hiermee wil zeggen is dat het het argument dat je aanhaalt, dat de onderwerpen op het forum en de onderwerpen in de nieuwsberichten te vergelijken zijn, denk ik niet opgaat.
Nou er is wel een correlatie. Dat toevallig over audio ed minder geschreven wordt, doet er verder niet zo heel veel van af. Bij telefoons is het het duidelijkst zichtbaar. We hebben voor telefoons een aparte hoofdgroep aangemaakt, en ook op de FP wordt er zeer vaak over geschreven, en ontvangen de artikelen heel veel reacties. Vooral als het over de iPhone gaat.

De interesses van de oude garde "die hard"-Tweakers zijn in ieder geval allang niet meer per definitie de interesses van alle T.net-bezoekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

RoD schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 19:54:
[...]

Ja, maar zoals ik zei, T.net heeft zich verbreed, en trekt nu ook andere bezoekers aan. Waar wat interessant is vroeger misschien nog wat universeler was, is het nu toch wel wat diverser. T.net heeft zich bewust verbreed, dus je kunt imo niet zeggen dat de ene vorm van content meer waard is dan het andere.
Ja maar de oude garde is hier voor computers, overclocking etc.
Prima als je de nieuwste gadget site wil beginnen, maar de eerder genoemde oude garde is hier gekomen voor computer-gerelateerde zaken.
Als er morgen een goede website komt over puur pc hardware waar net zoveel tijd in computer-items wordt gestoken als hier in de hele site, zal die site mij een stuk meer aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Elmer-
Ik denk eerlijk gezegd niet dat we het er zo 1-2-3 met elkaar over een worden over wat er voor de gemiddelde tweaker interessant is om te lezen op T.net. (Wij zijn tenslotte beide geen gemiddelde tweaker en om een gemiddelde te kunnen bepalen heb je altijd wat meer personen nodig.)

Omdat ik denk dat dit onderwerp een heleboel tweakers aangaat lijkt het me interessant om een enquête (of wellicht een poll) onder de tweakers te houden over dit onderwerp. Op deze manier kun je een goed beeld krijgen (mits de vragen in de enquête objectief worden gesteld) over wat de gemiddelde tweaker vindt van de huidige keuze van nieuws onderwerpen (en eigenlijk de koers van tweakers in het algemeen). Volgens mij is dit al heel lang niet gebeurt en ik denk serieus dat het geen kwaad zou kunnen.

[ Voor 14% gewijzigd door -Elmer- op 19-08-2009 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Boudewijn schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 20:07:
[...]

Ja maar de oude garde is hier voor computers, overclocking etc.
Prima als je de nieuwste gadget site wil beginnen, maar de eerder genoemde oude garde is hier gekomen voor computer-gerelateerde zaken.
Als er morgen een goede website komt over puur pc hardware waar net zoveel tijd in computer-items wordt gestoken als hier in de hele site, zal die site mij een stuk meer aanspreken.
Als een site er voor kiest zich te verbreden, betekent het automatisch dat de originele content wat meer in de verdringing komt (dat even los van het feit of er op T.net wel of niet genoeg "core"-content is).

Maar volgens mij zou de redactie binnenkort ook nog met core-content komen? Er is al eens eerder een topic over meer core-content geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dat klopt, maar het gebeurt momenteel gewoon niet.
En ja een 17" LCD is mi echt het stereotypisch voorbeeld van niet relevant voor de core.

Men had zo een aantal artikelen over HAR2009 kunnen schrijven, bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
spuit 11 doet ook een duit in het zakje...

Wat ik jammer vindt in deze is dat je niet e.e.a. aan of uit kunt zetten qua fora. Bijvoorbeeld een selectie van categoriën die je wel of niet terug wilt zien komen in je "Active Topics" overzicht. Hierdoor _zou_ je zelf kunnen bepalen welke informatie je te zien krijgt.

Maar eerlijk gezegd vindt ook ik de verbreding ten koste gaan van de "oude core" zullen we maar zeggen. Die dreigt enigzins ondergesneeuwd te raken in al het andere geweld...

* Diabolical gaat weer verder slapen.... :z

[ Voor 5% gewijzigd door Diabolical op 19-08-2009 20:25 ]

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Diabolical schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 20:17:
spuit 11 doet ook een duit in het zakje...

Wat ik jammer vindt in deze is dat je niet e.e.a. aan of uit kunt zetten qua fora. Bijvoorbeeld een selectie van categoriën die je wel of niet terug wilt zien komen in je "Active Topics" overzicht. Hierdoor _zou_ je zelf kunnen bepalen welke informatie je te zien krijgt.
Voorkeuren --> fora niet te tonen bij Active Topics / RSS / XML :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 14:22

hellbringer

Weeeeeeee!

Heel leuk dat ze in Japan een TV voor in de keuken kunnen aanschaffen, maar wat is aan dit verhaal is nu nieuwswaardig voor een Tweaker (daat is de naam van de site ooit vandaan gekomen toch?) in Nederland?
17" scherm, SD-slot, Afstandsbediening, IPS panel, nou whoop-dee-doo, been there done that, bought the bigger one.
Waar gáááát dit in godesnaam over?
Ik had echt het idee dat ik een verkeerde zoekactie had gebruikt en zat te kijken naar nieuws uit 1995!

Echt mensen verbreding van T.net onderwerpen: super idee
Artikeltje over WD TV-mediaspeler: super leuk om te lezen ben ook op zoek naar zo'n ding, atrikeltje over nieuwe game van die gasten van EVE Online, ziet er gaaf uit, moet ik in de gaten houden; echt leuke dingen.
Maar kom op, er moet toch wel iets intressanters en meer 'techie' te vinden zijn dan een roze 17" Panasonic scherm dat alleen in Japan uitkomt....

@-Elmer-: eens

[ Voor 33% gewijzigd door hellbringer op 20-08-2009 00:02 ]

• SnowLeopard
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-11-2023
RoD schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 20:10:
[...]

Als een site er voor kiest zich te verbreden, betekent het automatisch dat de originele content wat meer in de verdringing komt (dat even los van het feit of er op T.net wel of niet genoeg "core"-content is).
Automatisch..... eeeeehhhhh waarom?
ligt eraan waar je je prioriteiten legt lijkt me.

Er was laatst een artikel over het verleden van tweakers met daarin oude pagina's, de content was volgens mij veel meer op "tweakers" gericht.
Er heeft mijns inziens een verschuiving plaats gevonden van "tweaken" naar "erg breed IT gerelateerd en tweaken".

Verwijderd

Ik kan niet anders dan dit volledig onderschrijven. :) Er verschijnt meer content, maar of de site daar nou beter van wordt? Het aantal pageviews en het aantal reacties zijn door imho maar beperkte maatstaven voor. De reviews zijn geregeld kort van stof en niet bepaald volledig (bijvoorbeeld de mediaspelersreviews).

Met name het mobile kanaal zou ik graag uit willen kunnen zetten, daar staat me echt teveel crap tussen (chinees X op forum Y heeft foto's geplaatst van potentieel telefoon Z). Ik mis dan ook echt de diepgaande artikelen van vroeger, over processorarchitecturen, RAID-controllers, databases, etc. De verbreding an sich vind ik echt niet slecht, maar het is imo teveel doorgeschoten naar gamesreviews, mobile geruchtenshit en veel te weinig aandacht voor de content die T.net groot heeft gemaakt. :)

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Inderdaad.

Het zou prima zijn als men EN telefoons en meuk EN tweaking\diehard IT doet.
Probleem is wel gewoon dat de 'diehard' en tweaking artikeltjes gewoon niet echt uitgediept zijn.
Ik merk zelf dat ik telkens meer de kopjes van de artikelen bekijk en als ze me aanstaan op een site die wel er inhoudelijk op ingaat ga kijken om een fatsoenlijk artikel te lezen.

De korte afgeraffelde dingen hier kunnen me eerlijk gezegd weinig bekoren.
Artikelen over architecturen, raid controllers en DB's mis ik behoorlijk. Idem voor UNIX related zaken trouwens.

Verwijderd

-Elmer- schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 18:16:
Hallo!

Al jaren bezoek ik met veel plezier en lees ik hier van alles over hardware, software, overclocking etc. etc. Ik heb Tweakers.net altijd gezien als een website voor computer hobbyisten. In het begin was dit hoofdzakelijk hardware en later is hier steeds meer interessante informatie bijgekomen over andere IT-onderwerpen zoals internet en software. De laatste maanden merk ik echter dat een zeer groot deel van de nieuwsberichten weinig tot niets te maken heeft met computerhardware, software, internet of andere IT-onderwerpen.
Ik vind het juist wél prettig. Ik wordt ook een dagje ouder dus ik ben niet meer zo into diehard tweaking, linux enzovoorts. Ik vind het dus heerlijk dat Tweakers meegroeit met de wat oudere garde, die ooit ook into tweaking waren maar nu meer in andere zaken geinteresseerd raken. Wél vind ik dat er misschien een extra scheiding in de zwaarte* nieuws moet komen:

een blok voor licht nieuws, en een blok voor bijzonder nieuws.

Want sommig nieuws is nou eenmaal nieuwswaardiger dan ander nieuws. Zo hoef ik niet telkens te lezen over Android telefoons of drie artikelen van Sony op 1 dag, of idd. een 17" Panasonic TVtje in Japan. Of misschien duidelijker:

een apart blok voor 'product aankondigingen' (die er idd steeds vaker lijken te staan op de FP, zonder dat ze écht bijzonder zijn).

* dus niet in de breedte want dat is er met de categorieen al

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2009 19:59 ]

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-10 20:22

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Deze week krijgt de Gamesectie inderdaad meer aandacht. Dat komt omdat er een grote gamebeurs in Keulen gaande is, alwaar twee van onze redacteuren aanwezig zijn. Momenteel is het bovendien vakantietijd, waardoor er (in dit geval in de andere rubrieken) minder content geproduceerd kan worden. Dat zal zichtbaar zijn, maar is tijdelijk.

In mijn ogen zijn productaankondigingen wel degelijk nieuws, ook als ze niet 'bijzonder' zijn. Dit geldt voor alle categorieën en dus ook voor Core. De Panasonic-tv is een voorbeeld van iets waarvan nu blijkt dat niet iedereen het boeiend vindt. De reden dat het meer opvalt, is omdat het 'echte Core-nieuws ontbreek - wat zoals ik zei grotendeels te maken heeft vakanties*

Over de gehele linie genomen is het nog altijd Core dat de klok slaat, al kun je van mening verschillen over wat nieuws is. Wellicht interessant om te weten is dat ik regelmatig met de redacteuren terugblik op de prestaties. Een van de onderdelen is heel basaal kijken naar kwantiteit, juist omdat we willen voorkomen dat de balans omslaat. Core is qua nieuwsproductie de grootste rubriek, samen met Pro. Daarna volgen Mobile, Games en Electronics. Ook op reviewgebied is Core geen ondergeschoven kindje. Per maand staan er al snel tien Core-reviews ingepland. Voor Games zijn dit er acht (plus nog vier of vijf minireviews).

Tweakers.net heeft bewust de keuze gemaakt om te verbreden. Zonder die keuze had Tweakers.net nu lang niet zo groot geweest als het nu is, met dus minder mankracht, minder content (ja ook minder Core-content) en minder overlevingskansen. Inhoudelijk sta ik volledig achter die verbreding, wat niet wegneemt dat we proberenwe te luisteren naar feedback die we krijgen. Maar niet in alle gevallen kunnen we aan alle wensen voldoen. Voor diepgravende reviews is niet alleen extra mankracht op de redactie nodig, maar ook extra eindredactiecapaciteit. In deze economische tijd zit uitbreiding van het personeelsbestand er simpelweg niet in. Zodra dit weer kan - en die tijd zal echt weer aanbreken - zullen we op dat moment bepalen waar we versterking nodig hebben en met welk doel, waarna ik in ieder geval zal proberen dat te realiseren.

* Door de verbreding is het ook nodig dat redacteuren specialiteiten hebben. Dit betekent dus dat als Arnoud op vakantie gaat er minder Mobile-nieuws zal zijn en dat als - zoals nu - Olaf en Willem op vakantie zijn, er minder Core-nieuws is. Uiteraard proberen we dit te ondervangen met de andere redacteuren, maar dat lukt nooit voor de volle 100 procent

Verwijderd

Wilbert de Vries schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 20:37:
Deze week krijgt de Gamesectie inderdaad meer aandacht. Dat komt omdat er een grote gamebeurs in Keulen gaande is, alwaar twee van onze redacteuren aanwezig zijn. Momenteel is het bovendien vakantietijd, waardoor er (in dit geval in de andere rubrieken) minder content geproduceerd kan worden. Dat zal zichtbaar zijn, maar is tijdelijk.
Even afgezien van deze week, als er een grote beurs is, dan vind ik het niet zo gek. Maar normaliter zijn er ook bijzonder veel gamesreviews, veel meer dan andere reviews. Dat zal misschien ook te maken hebben met het feit dat een gamereview zich wat makkelijker laat schrijven; een goed uitgevoerde hardwaretest kost heel veel tijd.

Is het anders misschien een idee om gastauteurs uit te nodigen voor diepgaande artikelen? D'r zullen best mensen zijn die verstand van zaken hebben en die graag gepubliceerd willen worden, ik noem maar even een zijstraat :) Dat kost dan nog wel wat redactietijd, maar toch.
In mijn ogen zijn productaankondigingen wel degelijk nieuws, ook als ze niet 'bijzonder' zijn. Dit geldt voor alle categorieën en dus ook voor Core. De Panasonic-tv is een voorbeeld van iets waarvan nu blijkt dat niet iedereen het boeiend vindt. De reden dat het meer opvalt, is omdat het 'echte Core-nieuws ontbreek - wat zoals ik zei grotendeels te maken heeft vakanties*
Productaankondigingen, voor zover relevant, heb ik zelf ook geen problemen mee. Maar met name het mobilekanaal barst gewoon van de ongeverifieerde geruchten die ergens van *een* site af komen. Dat hoort imHo niet op deze site thuis, iig niet in de huidige vorm. Als er drie bronnen zijn die het bevestigen of een bijzonder betrouwbare bron het bericht, dan is het mogelijk wel de moeite waard. Hoewel ik het aantal nieuwsberichten over mobieltjesgeruchten hoe dan ook bijzonder hoog vind voor een IT-site. Ik zou dit kanaal, samen met het gameskanaal, dan ook graag willen kunnen filteren (en de rest wel lezen, want dat bevalt me verder wel behoorlijk goed).

Verbreding heb ik geen moeite mee, echt niet, ik vind het best leuk om over electrische auto's te lezen om eens wat te noemen. Maar ik heb wel het gevoel dat door de verbreding T.net z'n roots aan het verlaten is; reviews over cpu's, raid-adapters,databases, virtualisatie, etc met flinke diepgang die de moeite waard zijn om naar het Engels te vertalen (zoals in het verleden bij Femme nogal eens het geval was) heb ik in ieder geval al een tijd niet meer gezien. Dat vind ik erg jammer, want ik mocht het graag lezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-10 11:39

arnoudwokke

Redacteur
De beantwoording van de rest van je post is natuurlijk niet aan mij, maar als Mobile-redacteur voel ik me wel verplicht om in te gaan op deze opmerking:
Productaankondigingen, voor zover relevant, heb ik zelf ook geen problemen mee. Maar met name het mobilekanaal barst gewoon van de ongeverifieerde geruchten die ergens van *een* site af komen. Dat hoort imHo niet op deze site thuis, iig niet in de huidige vorm.
In welke vorm dan wel?

Let me be clear: geruchten van *een* site belanden niet als artikel op T.net. Er zijn elke dag veel geruchten over allerlei ontwikkelingen op Mobile-gebied. Als er een gerucht is, dan moet die door grofweg vijf checks heen komen:
1. Is de bron onbetrouwbaar? --> Aantonbaar onbetrouwbaar, dan geen artikel waard.
2. Is het aannemelijk dat de bron over deze info beschikt? ---> Zo nee, dan geen artikel.
3. Is het gerucht 'logisch' (gezond-verstandcheck): ---> Kan het wel? Ligt het voor de hand?
4. Strookt het met wat ik al weet? ---> Vanuit veel bronnen weet ik dingen die ik om diverse redenen niet op kan schrijven; deze info off-the-record gebruik ik echter wel om onbetrouwbare geruchten eruit te filteren.
5. Is er info die het gerucht ondersteunt? ---> Zo ja, dan is de kans groot dat het klopt. Denk aan off-the-record bevestigingen van de info (die ik dan niet in het artikel kan plaatsen, want off-the-record :))

De suggestie dat T.net dus artikelen plaatst van *zomaar* geruchten van *elke* site, is dus totaal onjuist. Ik denk dat het groot aantal lekken en ontwikkelingen binnen de mobiele markt maakt dat er in elk geval deels meer geruchten zijn dan voor Core, Pro, Games en Electronics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arnoudwokke schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:32:
De suggestie dat T.net dus artikelen plaatst van *zomaar* geruchten van *elke* site, is dus totaal onjuist. Ik denk dat het groot aantal lekken en ontwikkelingen binnen de mobiele markt maakt dat er in elk geval deels meer geruchten zijn dan voor Core, Pro, Games en Electronics :)
Dit soort artikelen vind ik dus geen geslaagde uitkomst van de verbreding. Fanblog X post een artikel met als bron een of ander onbekend forumlid en omdat het overeenkomt met eerdere berichtgeving wordt het geplaatst. Dit is niet het enige artikel dat zo is opgebouwd. D'r zullen vast mensen zijn die dit razend interessant vinden, maar het mobile nieuws beslaat een behoorlijk deel van de nieuwspostings en ik vind het, zeker in de huidige vorm, niet interessant. Teveel artikelen, teveel artikelen over hetzelfde onderwerp (als Apple of Google een scheet laten, dan staat het al op de FP bij wijze van ;) ) en met bedenkelijke bronnen. Als ik dit soort dingen wil lezen, dan zijn er genoeg sites (bijvoorbeeld allaboutphones) waar ik aan m'n trekken kan komen :)

Ik zou een aanpasbare frontpage (waarbij je gewoon aan kunt geven welke kanalen je wel en niet wilt zien) dan ook erg prettig vinden. Zo kan ik core-artikelen meepakken, plus nog wat dingen er omheen, minus de mobile en games-sectie :) Zo hoef je ook niet elk kanaal af te gaan. :) Volgens mij is dit nog niet mogelijk?
Ronald schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:29:
[...]

Hier is een verschil te maken.
Als je dit omzet naar "Aantoonbaar betrouwbaar, dan een artikel waard" gaat het de goede kant uit wat mij betreft..
Ik wilde het niet posten om de discussie niet offtopic te trekken, maar nu het gezegd is: voor de volle 100+% mee eens.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2009 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

1. Is de bron onbetrouwbaar? --> Aantonbaar onbetrouwbaar, dan geen artikel waard.
Hier is een verschil te maken.
Als je dit omzet naar "Aantoonbaar betrouwbaar, dan een artikel waard" gaat het de goede kant uit wat mij betreft..

Aangezien Tweakers in het verleden een site voor het betrouwbare nieuws was zou ik zeggen dat je dus aan de betrouwbare kant van de berichten moet zitten. Dit heeft verder niets te maken met 'verbreding' naar mobile en whatever... Als ik onzin over canon cams wil zien dan is er canonrumors, en voor de nikonians is er een nikontegenhanger ;) Onzintechnieuws the Register/Inquirer etc etc etc...

Wil tweakers desondanks het minder betrouwbare "nieuws" posten; dan denk ik dat het ernstig gewaardeerd wordt als er filters in te stellen zijn op channels, tags, whatever...

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Elmer-
Alhoewel de suggestie dat er 'random geruchten worden geplaatsen' volgens jou totaal onjuist is, is het toch zo dat de bezoekers het idee krijgen dat het wél zo is.
Of het idee dat de bezoekers hebben nu wel of niet klopt maakt niet zoveel uit, alleen het idee al is naar mijn mening voldoende om misschien toch nog goed te kijken naar de 'vijf checks'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-10 11:39

arnoudwokke

Redacteur
Alhoewel de suggestie dat er 'random geruchten worden geplaatsen' volgens jou totaal onjuist is, is het toch zo dat de bezoekers het idee krijgen dat het wél zo is.
Daarom leg ik het ook uit :) Het basisidee is dat de berichtgeving juist en integer is, ongeacht of het geruchten zijn of niet.
Niet helemaal: ten eerste sluit je dan alle sites uit die je niet kent. Ten tweede geven ook betrouwbare sites zich wel eens over aan speculatie waar achteraf niets van waar blijkt te zijn - sites als die van de Wall Street Journal. Een filter is nooit perfect, maar van bovenstaande gevallen is er welgeteld een aantoonbaar onjuist: de prijzen van de iPhone, waarbij een oud-redacteur van iPhoneClub ook zijn collega's een rad voor de ogen had gedraaid. Van sommige kan de waarheid nog niet volledig worden vastgesteld, maar is al later wel nadere bevestiging gekomen.
Zolang het filter goed werkt, zie ik geen reden om het aan te passen. Have a little faith; ik sta in voor onze berichtgeving en als het op fp verschijnt, is er een hele grote kans dat het gerucht klopt - anders had het er niet gestaan :).
dan denk ik dat het ernstig gewaardeerd wordt als er filters in te stellen zijn op channels, tags, whatever...
Ik ben er iig geen tegenstander van, maar ik zie dat los van het gesprek over geruchten. Overigens kun je er altijd voor kiezen om artikelen over te slaan.
Het is waar dat Games, Mobile en Electronics een zeker deel van de berichtgeving uitmaken. De bedoeling is dat in elk van die categorieen enkele berichten per dag verschijnen. Deze week is niet representatief; ik was er wel, collega Pieter van Electronics was er ook. De redacteuren die normaal de Core-rubriek van vers nieuws voorzien, waren helaas afwezig. We doen ons uiterste best om de balans te bewaren, maar als je elke dag bezig bent met het vinden en schrijven van nieuws in je eigen rubriek, ligt het voor de hand dat dat makkelijker gaat dan artikelen voor andere rubrieken; het zal ongetwijfeld binnenkort gebeuren dat je met een loep moet zoeken naar berichten over Electronics en Mobile ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arnoudwokke schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 10:22:
[...]

Daarom leg ik het ook uit :) Het basisidee is dat de berichtgeving juist en integer is, ongeacht of het geruchten zijn of niet.

Niet helemaal: ten eerste sluit je dan alle sites uit die je niet kent. Ten tweede geven ook betrouwbare sites zich wel eens over aan speculatie waar achteraf niets van waar blijkt te zijn - sites als die van de Wall Street Journal.
Nee, maar in het geval van *een* Russische blogger, een Chinese forumposter of andere bron die zeer zeer waarschijnlijk onbetrouwbaar is zou ik toch wel een backup willen hebben. En deze ook in artikel vermelden, als is het maar in de vorm van "T.net heeft van een betrouwbare anonieme bron vernomen dat". Op dit moment moeten we je vaak op de blauwe ogen geloven (omdat jij een bron betrouwbaar acht op basis van voor ons onbekende feiten/redenen) en daar ben ik niet zo sterk in, niet in het geval van een of andere poster op een Chinees forum. :)
Een filter is nooit perfect, maar van bovenstaande gevallen is er welgeteld een aantoonbaar onjuist: de prijzen van de iPhone, waarbij een oud-redacteur van iPhoneClub ook zijn collega's een rad voor de ogen had gedraaid. Van sommige kan de waarheid nog niet volledig worden vastgesteld, maar is al later wel nadere bevestiging gekomen.

Zolang het filter goed werkt, zie ik geen reden om het aan te passen. Have a little faith; ik sta in voor onze berichtgeving en als het op fp verschijnt, is er een hele grote kans dat het gerucht klopt - anders had het er niet gestaan :).
Mja, dat is dus het "op de blauwe ogen geloven". Ik kan aan de neus van die anonieme Chinese poster niet zien of het zelfs maar aanneembaar is. Zelfs in het geval van de Wallstreet Journal is imho verificatie nodig. D'r zijn in het verleden al meerdere rectificaties geplaatst omdat de geruchten zoals die op de FP stonden niet klopten (de Iphoneclub is er een van, maar er waren er nog een paar). Perfectie bestaat niet, maar een iets kritischere houding tov de bronnen zou helpen imHo.
Ik ben er iig geen tegenstander van, maar ik zie dat los van het gesprek over geruchten. Overigens kun je er altijd voor kiezen om artikelen over te slaan.
Het is waar dat Games, Mobile en Electronics een zeker deel van de berichtgeving uitmaken. De bedoeling is dat in elk van die categorieen enkele berichten per dag verschijnen. Deze week is niet representatief; ik was er wel, collega Pieter van Electronics was er ook. De redacteuren die normaal de Core-rubriek van vers nieuws voorzien, waren helaas afwezig. We doen ons uiterste best om de balans te bewaren, maar als je elke dag bezig bent met het vinden en schrijven van nieuws in je eigen rubriek, ligt het voor de hand dat dat makkelijker gaat dan artikelen voor andere rubrieken; het zal ongetwijfeld binnenkort gebeuren dat je met een loep moet zoeken naar berichten over Electronics en Mobile ;)
Het is niet alleen nu in de zomervakantie tijdens een gamesbeurs dat bepaalde categorien wel erg veel de nadruk krijgen. Het is een trend die de al eerder de kop op stak, dat je 6 gamesreviews achter elkaar vond en nauwelijks andere reviews. Dat er veel geruchten waren over weer een Android telefoon en tijdens de lancering van de nieuwe Iphone liep het imho echt de spuigaten uit. Het ene na het andere gerucht belandde op de frontpage,

Ik vind het dan toch echt wenselijk om te filteren. Ipv van de kanalen zoals die er nu zijn zou ik het ideaal vinden om een soort van eigen kanaal te kunnen maken door wat vinkjes te zetten voor de verschillende nieuwscategorien die voor mij interessant zijn. :) Dan nog vind ik dat er toch wel weinig aandacht is voor de hardcore onderwerpen, maar 't scheelt in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Wat is het doel van tweakers.net? Na aanleiding van deze uitspraak van Wilber.
Tweakers.net heeft bewust de keuze gemaakt om te verbreden. Zonder die keuze had Tweakers.net nu lang niet zo groot geweest als het nu is, met dus minder mankracht, minder content (ja ook minder Core-content) en minder overlevingskansen
Is dit:
1. Zo groot mogelijk worden en zo veel mogelijk verdienen
2. Overleven.
3. Kwantitatief zo veel mogelijk content genereren.

Ook uit de tekst "over tweakers.net" haal ik geen doel of visie,
Tweakers.net behoort tot de top-20 van drukst bezochte websites van het Nederlandstalige internet. Van oorsprong is Tweakers.net een hardwaresite, maar in de loop der tijd is ons blikveld verbreed naar software-, internet- en algemene IT-onderwerpen. Daarmee groeide ook de doelgroep van enthousiaste thuisgebruikers naar hobbyïsten én IT-professionals.
Ondanks de professionalisering van Tweakers.net mist er voor de bezoeker een visie, waar wil tweakers.net over 5 jaar staan? Aangezien voortbestaan betekend dat je moet blijven groeien en naast de hobyïsten nu ook IT-proffesionals bediend worden, welke groepen worden over 5 jaar nog meer bediend?

Overigens vind ik de hele verbreding tot dusver erg okay. Ik lees zowel graag non nieuws als pro nieuws. Mocht het me echt niet interesseren dan sla ik het wel over.
Houd echter wel de kwaliteit in de gaten... Want af en toe lijkt punt 3 van boven wel erg van toepassing (zowel kwa onderwerp als tekstueel (het topic taal en spelfouten is veel te groot))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-10 20:22

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Altijd_Lastig schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 12:09:
Wat is het doel van tweakers.net? Na aanleiding van deze uitspraak van Wilber.

[...]

Is dit:
1. Zo groot mogelijk worden en zo veel mogelijk verdienen
2. Overleven.
3. Kwantitatief zo veel mogelijk content genereren.

Ook uit de tekst "over tweakers.net" haal ik geen doel of visie,

[...]

Ondanks de professionalisering van Tweakers.net mist er voor de bezoeker een visie, waar wil tweakers.net over 5 jaar staan? Aangezien voortbestaan betekend dat je moet blijven groeien en naast de hobyïsten nu ook IT-proffesionals bediend worden, welke groepen worden over 5 jaar nog meer bediend?

Overigens vind ik de hele verbreding tot dusver erg okay. Ik lees zowel graag non nieuws als pro nieuws. Mocht het me echt niet interesseren dan sla ik het wel over.
Houd echter wel de kwaliteit in de gaten... Want af en toe lijkt punt 3 van boven wel erg van toepassing (zowel kwa onderwerp als tekstueel (het topic taal en spelfouten is veel te groot))
De discussie over waar we als Tweakers.net over vijf jaar willen staan en hoe, is uiteraard een interne aangelegenheid. Hoewel de betrokkenheid wordt gewaardeerd, is er geen een medium dat zijn strategische visie op die manier deelt. Als ik iets moet roepen, dan is het heel flauw 'de grootste en beste blijven'.

De verwijzing naar het topic waar spelfouten gemeld kunnen worden, vind ik een beetje makkelijk. Allicht is deze groot: het topic bestaat al sinds Tweakers.net bestaat en is in mijn ogen een sprekend voorbeeld van hoe wij onze community waarderen. Tweakers.net heeft prima eindredacteuren in dienst die hun werk zo goed mogelijk doen. Waar gehakt wordt vallen spaanders, dat zal op andere sites niet anders zijn. Sterker nog, ik ben er van overtuigd dat als andere sites een soortgelijk topic hadden, dat zou blijken hoe weinig fouten Tweakers.net in verhouding maakt.

De kwantiteit die we halen is simpelweg het gevolg van de omvang van onze redactie: we hebben een van de grootste, zo niet de grootste, redactie van een internet-only medium in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Wilbert de Vries schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 14:50:
[...]

De discussie over waar we als Tweakers.net over vijf jaar willen staan en hoe, is uiteraard een interne aangelegenheid. Hoewel de betrokkenheid wordt gewaardeerd, is er geen een medium dat zijn strategische visie op die manier deelt. Als ik iets moet roepen, dan is het heel flauw 'de grootste en beste blijven'.

De verwijzing naar het topic waar spelfouten gemeld kunnen worden, vind ik een beetje makkelijk. Allicht is deze groot: het topic bestaat al sinds Tweakers.net bestaat en is in mijn ogen een sprekend voorbeeld van hoe wij onze community waarderen. Tweakers.net heeft prima eindredacteuren in dienst die hun werk zo goed mogelijk doen. Waar gehakt wordt vallen spaanders, dat zal op andere sites niet anders zijn. Sterker nog, ik ben er van overtuigd dat als andere sites een soortgelijk topic hadden, dat zou blijken hoe weinig fouten Tweakers.net in verhouding maakt.

De kwantiteit die we halen is simpelweg het gevolg van de omvang van onze redactie: we hebben een van de grootste, zo niet de grootste, redactie van een internet-only medium in Nederland.
Of het een interne aangelegenheid of een niet is een keus die bij veel bedrijven wel degelijk gecommuniceerd word. Dat Tweakers een visie heeft op de toekomst is goed (ook veel bedrijven hebben geen visie of denken niet na over de toekomst). Bij mij is het gewoon nieuwsgierigheid wat tweakers gaat doen, maar dat merk ik dan vanzelf de komende jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Nu online
Wilbert de Vries schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 14:50:
[...]

Zal ik het doen dan?

Tweakers wil een zo groot mogelijk publiek aanspreken; dit kon alleen door veel minder een g33k website te worden en dat is goed gelukt (google maar eens rond, tweakers staat steeds vaker in de results)
Ongetwijfelt zou tweakers een nog groter publiek aan willen spreken; daar heeft ze met de resources van VNU alle mogelijkheden toe.

Er vormt zich echter nu al een probleem. Tweakers is (nu al) breder geworden dan de interesses van vele gebruikers. Als tweakers te breed wordt dan "verdrinkt" het voor de gebruiker interessante nieuws tussen alles wat hem/haar/het niet interesseerd, en zal de gebruiker uiteindelijk afhaken (en dat wil tweakers vermoedelijk niet!)
Het moge duidelijk zijn dat die groep inmiddels in ontwikkeling is, en af en toe wat focaler wordt (zie dit topic als voorbeeld) Omgekeerd zal een gebruiker die juist op tweakers komt door de verbreding weinig interesse hebben in de onderwerpen die voorheen de inhoud van tweakers vormden.

Kortom in mijn ogen zou een groot deel van de beoogde gebruikersgroep van tweakers profiteren van filters instelbaar via het profiel zodat hij niet 'verdrinkt' in de breder wordende berichtgeving van deze site.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:15

crisp

Devver

Pixelated

Ronald schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 17:59:
[...]

Kortom in mijn ogen zou een groot deel van de beoogde gebruikersgroep van tweakers profiteren van filters instelbaar via het profiel zodat hij niet 'verdrinkt' in de breder wordende berichtgeving van deze site.
Dat ben ik met je eens :) Echter heb je voor de realisatie daarvan devvers nodig, en ondanks dat we zo'n beetje de grootste redactie van een internet-medium in Nederland hebben is ons devteam maar zeer beperkt...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 22:22
Ronald schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 17:59:
[...]

Zal ik het doen dan?

Tweakers wil een zo groot mogelijk publiek aanspreken; dit kon alleen door veel minder een g33k website te worden en dat is goed gelukt (google maar eens rond, tweakers staat steeds vaker in de results)
Ongetwijfelt zou tweakers een nog groter publiek aan willen spreken; daar heeft ze met de resources van VNU alle mogelijkheden toe.

Er vormt zich echter nu al een probleem. Tweakers is (nu al) breder geworden dan de interesses van vele gebruikers. Als tweakers te breed wordt dan "verdrinkt" het voor de gebruiker interessante nieuws tussen alles wat hem/haar/het niet interesseerd, en zal de gebruiker uiteindelijk afhaken (en dat wil tweakers vermoedelijk niet!)
Het moge duidelijk zijn dat die groep inmiddels in ontwikkeling is, en af en toe wat focaler wordt (zie dit topic als voorbeeld) Omgekeerd zal een gebruiker die juist op tweakers komt door de verbreding weinig interesse hebben in de onderwerpen die voorheen de inhoud van tweakers vormden.

Filters op content zijn wel een goed idee. Aan de andere kant, gaan mensen ook de moeite nemen om ze in te stellen en... mis je dan niet soms opmerkelijke dingen?

Zelf lees ik dagelijks drie kranten en wekelijks een aantal (vak)tijdschriften. Daarbij filter ik zelf gewoon de content. Wat ik interessant vind, dat lees ik. Wat me minder aantrekt gaat op de stapel en wat niet boeit sla ik over. Maar soms wordt je aandacht getrokken door een titel, plaatje of intro van een artikel dat je eigenlijk nooit zou lezen als je niet getriggerd was. Maar als het kan dan is wellicht een 'toon geen nieuws/reviews/topics met tags X en Y of Z' wellicht een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:15

crisp

Devver

Pixelated

Het is inderdaad een feit dat toen we nieuws op de frontpage echt gingen filteren er een stormvloed van kritiek kwam, waarna we besloten hebben de frontpage toch rubriek-onafhankelijk te laten...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
crisp schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 03:44:
Het is inderdaad een feit dat toen we nieuws op de frontpage echt gingen filteren er een stormvloed van kritiek kwam, waarna we besloten hebben de frontpage toch rubriek-onafhankelijk te laten...
En gelukkig maar, persoonlijk vind ik de meeste artikelen namelijk wel interessant en ik heb liever iets meer nieuws waar ik gewoon niet op klik dan telkens alle kanalen langs moeten klikken. Ik zie t.net onder tussen ook iets meer als een 'nerd/mannen' website dan een 'tweaker' website maar dat is niet erg (alleen nog geen autos en pistolen in nieuws items :P).

Technologie is hip, of dat nou komt van een standaard tv of van een nieuw chipontwerp van intel. Wel vind ik dat artikelen in het laatste geval vaak net wat te kort schieten, dat was ook mooi te zien in de poll laatst. Dus prima de nieuws sprijding zo* (vind ik), maar als ik toch wat mag zeggen mogen die artikelen die nog echt hoog technisch/tweak waardig zijn dan nog wel wat meer uitgediept :).

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Nu online
zeef schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 02:33:
[...]

Filters op content zijn wel een goed idee. Aan de andere kant, gaan mensen ook de moeite nemen om ze in te stellen en... mis je dan niet soms opmerkelijke dingen?

Zelf lees ik dagelijks drie kranten en wekelijks een aantal (vak)tijdschriften. Daarbij filter ik zelf gewoon de content. Wat ik interessant vind, dat lees ik. Wat me minder aantrekt gaat op de stapel en wat niet boeit sla ik over. Maar soms wordt je aandacht getrokken door een titel, plaatje of intro van een artikel dat je eigenlijk nooit zou lezen als je niet getriggerd was. Maar als het kan dan is wellicht een 'toon geen nieuws/reviews/topics met tags X en Y of Z' wellicht een oplossing.
Dingen missen ga je altijd houden. Ik filter nu al op topictitels, dus als de redacteur geen interessante titel bedacht heeft gaat het :w
Het is aangetoont dat mensen met iets ogenschijnlijks simpels als (email)spam filteren al fouten maken, dus dat gaat met nieuws ook zeker gebeuren... kwa email zijn de computerfilters ook aantoonbaar beter tegenwoordig op dat gebied... Als je dat doortrekt ... ;-)

@crisp: Dat was toen jullie "filters" voor gebruikers hadden bedacht, dat is HEEEL iets anders dan een door de gebruiker ingesteld filter...
@roy-t: dan stel jij geen filters in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:51
Als ik het mij goed herinner waren die filters meer rubrieken dan filters. Als je geinteresseerd was in core, pro en electronics dan moest je een voor een die rubrieken af - flink irritant. Dan inderdaad liever een ongefilterde frontpage!

Ik zou zelf liever zien dat de frontpage door de user gefilterd kan worden - een frontpage met core, pro en electronics, maar zonder games & mobile bijvoorbeeld. Voor mij zouden dan een hoop oninteressante nieuwtjes wegvallen.

Echter staat dat helemaal los van de klacht van o.a. neographikal:
Maar ik heb wel het gevoel dat door de verbreding T.net z'n roots aan het verlaten is; reviews over cpu's, raid-adapters,databases, virtualisatie, etc met flinke diepgang die de moeite waard zijn om naar het Engels te vertalen (zoals in het verleden bij Femme nogal eens het geval was) heb ik in ieder geval al een tijd niet meer gezien.
... en daar ben ik het eigenlijk wel mee eens: Tweakers is echt nog wel een site die ik dagelijks bezoek, maar gaat (zo lijkt het) steeds oppervlakkiger worden. Ergens snap ik dat wel: reviews van mediaplayers leveren waarschijnlijk meer pageviews, zijn makkelijker te maken en kosten flink minder manuren. Kosten-baten analyse zal wel vrij duidelijk zijn hierin. maar jammer is het wel.

Als we het over kosten/baten hebben: voorheen had ik een abonnement waar ik jaarlijks enkele tientjes aan kwijt was; tegenwoordig is het gratis. Ik denk niet dat ik voor de huidige tweakers-site nog een betaald abonnement zou afsluiten, mijn kosten/baten analyse raad mij dat af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag weer een voorbeeld: het nieuws van de dag is een forumpost van een of ander Chinees forum. Ondanks dat de geruchten aanzwellen en verschillende sites ongeveer hetzelfde berichten, kun je imho dit niet heel serieus nemen. Veel van die sites praten elkaar na, berichtgeving op de ene rumourssite komt niet zelden van een andere rumourssite.

Verbreding is tot daar aan toe, maar komop, rumours zijn imho geen nieuws van de dag. Dat is leuk voor een redactieblog.... Iedere willekeurige internetgebruiker met een beetje kennis van camera's kan dit op een of ander forum posten. Zelfs hier op GoT, maar dat maakt het nog niet betrouwbaar.

Als dit al op de frontpage staat, dan zou ik het erg graag kunnen filteren :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2009 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 17:57:
Vandaag weer een voorbeeld: het nieuws van de dag is een forumpost van een of ander Chinees forum. Ondanks dat de geruchten aanzwellen en verschillende sites ongeveer hetzelfde berichten, kun je imho dit niet heel serieus nemen.
Ik was zelf vrijdag al van deze speclijst overtuigd. Verbaast me dat Pieter er nog zo lang mee heeft gewacht... It's here today :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Nu online
Dus je gaat op dag 1 geruchten posten, en op dag 2 de aankondiging van hetzelfde. (Niet de eerste keer!!!)

Het is vooraf bekend dat canon op 1 september zooi introduceert (doen ze elk jaar weer)...
Vandaag gaat er een bericht op de FP naar aanleiding van canon's persbericht... 2x hetzelfde bericht dus.. 1x als gerucht, 1x als persbericht.

Zeg eens eerlijk, wat voegt het geruchtenbericht toe, wat is de nieuwswaarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

We zijn een nieuwssite, en als we de specs gisteren kunnen brengen, dan is dat beter dan vandaag. Vandaag kunnen we niet alleen de bevestiging geven, maar ook meer details. Wacht eerst dat artikel nou maar 'ns af voor je het tot overbodig verklaart, hm.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1